Når dere vasker ull....

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
Sparer dere opp til full maskin,eller vasker dere ofte og lite om gangen?

Jeg vasker lite og ofte,ellers får jeg aldri vasket det. Tar jo evigheter å samle opp nok...

Vasker ca full maskin, men ullvaskprogram-full er jo ikke det samme som 40grader mørk - full! PGA ullvugga skal i alle fall de maskiner jeg har vært borti (skal ikke garantere at det gjelder alle[:D]) ha veldig liten "last" på ullvask....så det skal jo ikke så masse til!!!

ORIGINAL: Løveunge05

Er det ikke sånn at en ikke skal vaske full maskin med ull? Det har alltid jeg trodd, så her går det i halv maskin [;)]

Event bare vasker det som er hvis jeg trenger tøyet

Jo men med full maskin ull mener jeg så full som det er "lov"...hehe

Hun har veldig lite ulltøy, så pleier å håndvaske det lille som er jeg...

Jeg vasker ulltøyet til snuppa for hånd. Bruker ullsåpa fra Nøstebarn. Tar ikke lange tiden å få vasket det for hånd.

Alt annet av ulltøy vaskes i maskin på ullprogram.

Vasker når jeg trenger rent tøy, ca hver 14.dag, litt avhengig av om tøyet er sølt på el ikke. Ull er det jo ik nødvendig å vaske like ofte som bomull og andre stoffer...

Vaskar 2-3 sett om gangen. Har ikkje so mange sett at eg kan fylle maskina.

Vasker ofte- her bruker eldstejenta ull i bhg hver dag, så blir en del..

vasker ull hver dag. Her har vi bare ulltøy, både jeg og snuppa, så her vaskes det minst en maskin ull om dagen[:)]

ORIGINAL: *LiLLa*

nei,sparer ikke alltid til full maskin.
har dessuten ikke så mye ulltøy heller[;)]

Sparer til all ulla er møkkete.. Men vet ikke hvorfor egentlig, er ikke for å spare penger! Er vel bare blitt en vane, hehe! [:D]

ORIGINAL: fairy

Jeg vasker det sammen med de andre klærne, jeg.. *crazyyy*

You crazy woman!! [8D]

ORIGINAL: fairy

Jeg vasker det sammen med de andre klærne, jeg.. *crazyyy*

ORIGINAL: Hot*Mama

Vasker ofte- her bruker eldstejenta ull i bhg hver dag, så blir en del..

Her og. Men maskina blir aldri full, for jeg har ikke så mye ull til han. Kun dersom i vasker noe til oss voksne sammen med det.

Jeg tar på rent ullundertøy til snuppa hver da. Siden vi har 4 sett med strømpebukse, body/trøye og sokker vasker jeg det hver ca hver 3.dag slik at jeg ikke går tom.

Har noen flere bodyer i ull også, men 4 som er favoritter...

Så maskinen inneholder som regel 3 bodyer, 3 strømpebukser, 3 tynne tekniske sokker og noen ekstra ullvang utenpå-sokker... Innimellom sniker det seg med lag 2 ull, men den vasker jeg ikke like ofte siden den bare brukes under dressen.

varierer.....
pleier å kjøre igang ei maskin med ull klær i uka. litt forskjellig hvor mye det blir

ORIGINAL: Bdancer

får aldri full maskin uansett - så mye ulltøy har vi ikke. Men venter til nesten alt er brukt.

Back
Topp