Når dere har gjester

kate

Gift med forumet
hva lager dere til middag da?
Noen forslag å komme med? Er lei av pizza, taco, lasagne....
Helst ikke noe som er så VELDIG dyrt, og noe som er litt finere en vanlig hverdagsmat.

Lager ofte kylling og pasta.

Kjøper grillet kylling som jeg deler i små biter. Lager sånn bretagne kyllingsaus som jeg putter kyllingen oppi og har oppi fersk stekt champignon. Serverer det med pasta penne, kokt brokkoli og baguetter til. Nydelig

Bali kyllinggryte m/ris, salat og godt brød er nydelig da![:)]

Biffstrimler, tagligatelle, rød paprika, champ, løk og kremet pastasaus med soltørka tomater og (sjalottløk?). Nydelig! Med brød til [:)]

Chicken Tika Masala - svart boks fra et eller annet merke, rød boks fra Toro og glasskrukke fra Uncle Bens er alle gode.
Boksene kommer med ris, ellers må du ha selv. Kan godt blandes - bruker noen ganger marinaden og bittelitt av krydderblandingen fra den sorte boksen sammen med UB, kjempegodt!
Skjær kyllingfilet i biter, mariner og stek den (eller del opp en grillet kylling, er jo billigere), ha i saus, serveres med nanbrød til. Kan også serveres med en rømmeklatt, spesielt om man har brukt krydderblandingen fra den sorte boksen... [;)]

wok
eller pai med mye godt i.
mozaka,
fiskegryte

Har pleid og hatt fondigryte en del ganger, med salat og bakt potet i siden av. Synes det er veldig koselig, for da bruker vi go tid, og alle for lagd kjøttet som de selv vil ha det. 

Raclett da?`Det er stas. Forskjellig kjøtt i biter så kan de spise det de vil. grønnsaker som kan grilles. Og så bruker jeg eggerøre og ost! Ris, saus og salat til [:D] DIGGERS og veldig koselig!

Kommer an paa hvem det er og naar de kommer, men kan ha ostebord feks, eller en pastarett, grillet fisk, en god salat med godt broed osv

Reker er jo veldig lett, har en venninne som serverer det når hun får besøk. Lett og godt.
Reker, loff, majones, smør, sitron og muligens salat. Så ordner folk seg selv.

På sommeren serverer jeg ofte spekemat! Med flattbrød,poteter,eggerøre,salat,melon, rømme til[:)] DET er veldig godt og lettvint!
Ellers; Marinerte kyllingfileter med ovnsbakte poteter og en god salat til..f.eks.

Smørbrød i kø

150 g smør, 2 ss sennep, 2 ss ketshup, 1 ss matfløte, 150 g revet ost
Mix dette sammen med en mixmaster så det blir godt blandet.

Stek 1/2 kg kjøttdeig og krydre det godt.

Ta frem et oppskjært loff, og smør kremen utover alle skivene,
fordel så kjøttdeigen (kan også bruke kokt skinke) utover halvparten av skivene,
og legg sammen to og to. Sett de sammen to og to i en brødform, med folie.

Stek i stekovnen til de er varme og gjennomstekt ved 200 grader.

Smaker godt sammen med en frisk salat til. Bon appetitt [:D]

Kveldskos

Lag en ostesaus
Kan lages enkelt ved å lage en tykk hjemmelaget hvit saus med revet ost i.

Del opp en brokkoli.

Skjær en bogskinke i tynne skiver.

Del opp et brød.

Server dette med brødrister på bordet.

Man tar en skive og rister den i brødristeren, legger så to skiver med skinke på, deretter litt brokkoli, så heller man ostesaus over... nam nam ...

Ååå så sulten jeg ble!!!

Ok, hadde jeg vært millionær hadde jeg leid hushjelp som dere vet, men nå også kokk![8D]

Back
Topp