når dere er på tur i skogen..

LilleLavendel

Forumet er livet
hva slags mat og drikke pakker dere med dere til dere selv og barna? noen skikkelig gode tips!? evt til lange kjøreturer...:)

Påsmurte rundstykker, innbakte horn, frukt, kjekse og slike ting om det skal spises rett fra boksen. 

Om vi har mulighet til bål lager vi pølse med brød, pinnebølse (har med deig som vi tvinner rundt pølsene) eller lager ostesmørbrød på bålet :)

Jeg har mange planer høsten og vinteren. :p

Tenkte jeg skulle lage opp en del ostehorn, pizzahorn el. Også pakke de inn i folie og legge de på bålet, så de blir varme og gode. Det samme går jo for og lage ostesmørbrød.

Eller så er jo pølsegrilling stas.

Også ønsker jeg meg slik stormkjøkken (heter vel det?) så vi kan steike pannekaker, karbonader, omelett osv.

Har noen ganger hatt med pastasalat.

Frk. Tvert I. Mot skrev:
Jeg har mange planer høsten og vinteren. :p

Tenkte jeg skulle lage opp en del ostehorn, pizzahorn el. Også pakke de inn i folie og legge de på bålet, så de blir varme og gode. Det samme går jo for og lage ostesmørbrød.

Eller så er jo pølsegrilling stas.

Også ønsker jeg meg slik stormkjøkken (heter vel det?) så vi kan steike pannekaker, karbonader, omelett osv.

Har noen ganger hatt med pastasalat.

Stormkjøkken er genialt, viss en skal i nærheten av vann/snø så kan man koke opp og ha med rett i koppen kakao, kaffe etc. i tilegg til matlaging

^BolleIOvnen skrev:
Åh.. nå fikk jeg lyst å gå på tur i skogen å ta me masse god mat :) noen som vet pris på stormkjøkken da?

rett under tusen tror jeg..... komme litt an på antall deler.

MiniBolle2012 skrev:
Påsmurte rundstykker, innbakte horn, frukt, kjekse og slike ting om det skal spises rett fra boksen. 

Om vi har mulighet til bål lager vi pølse med brød, pinnebølse (har med deig som vi tvinner rundt pølsene) eller lager ostesmørbrød på bålet :)

ja, pinnebrød er godt!!  og gøy.

Brødskive og vann eller saft.
Skikkelig kjip mor jeg:P

Vi pleier å ta med påsmurte skiver, avocado, pepper og saltmix til å ha på avocadoen. Og frukt og en kvikklunsj.
Går vi på langtur eller et sted der vi kan raste ved et vann tar vi med pølser evt middagspølse og griller. Varm drikke pleier vi å ha med buljong siden jenta vår ikke liker kakao. (eneste ungen jeg kjenner som ikke liker kakao, sjokkomelk eller sjokoladepålegg)

Kakao og boller :D

Banan med melkesjokoladeruller oppi :)

Skjær en banan på langs oppå, og putt melkesjokolade oppi. Pakk folie rundt og legg på kanten av bålet. Sjokoladen smelter, og det blir kjempegodt.
Pølser, pinnebrød, hjemmelagde rundstykker, marshmallows, kakao, toddy er og populært!

Når vi går i skogen har vi ofte brødskiver med ost på, siden da varmer vi brødskivene på bålet. Så har vi ofte med oss noe kjøtt eller pølser som vi steker på bålet. Noen ganger så lager vi grytte på bålet med grønsaker og kjøtt . Spørs litt hvor legne vi ska være i skogen
Drikke så er det saft, evt kakao eller tea som vi lager over bålet,

Jeg er fan av pølse på termos. Men har vi med bålpanna så er det godt å ha med pannekakerøre, eller steke fiskekaker/pudding eller andre gode ting å ha på brødet. Suppe på bålet er også snadder. Ellers har vi med kakao på termosen og litt sjokolade eller kjeks. Til Tuva pleier vi å ta med smoothie som vi lager hjemme først.

Til lange bilturer pleier jeg å lage litt forskjellige smoothier, også får hun en boks med rosiner, noen mariekjeks og kanskje noen riskaker. Da koser hun seg lenge.

Back
Topp