Når dere er på IKEA

2 små og en huleboer

Forumet er livet
Lar dere barne være på ballrommet mens dere handler?

Hvis nei, hvorfor ikke?
Vi skal på IKEA i morgen, og er ikke sikker på om jeg tør lever gutten der.
Kjenner jo ikke de som passer barna der..

Drar uten barn. Da slapper jeg av og shopping skal være kos Hadde det vært en snartur med ett par ting på listen så kunne jeg nok levert.

Ungene er med meg hele tiden. Setter de ikke av en plass, for at jeg skal shoppe i fred..

Nå er nok mine litt små 2 år og en på 8 mnd. Så de blir med på shopping runden.
Jeg skal på Ikea veldig snart, kanskje slenge de inn i ballrommet så lenga :P haha.

Hvis han vil være der og er et barn som bruker å holde seg i "ro" og tørr å bli "forlatt" av dere så hadde jeg latt barnet været der.

Husker når jeg var lita, så ville jeg så gjerne være i de lekerommene/ballrommet, men ble aldri noe av da jeg var livredd for at mamma og pappa ville glemme meg igjen når de var ferdig å handle hahaha....så da ble jeg heller med på kjedelig shopping.

Svarte "annet"... Fordi det hender jeg lar barna mine være der,men bare når jeg har med meg begge to.
Eldstemann sitter da å passer på lillebror,så minsten ikke skal bli lei seg eller noe.. Eldstemann er jo nesten 18 år,og godt egnet til barnevakt.

Klart minsten her får lov til å leke på lekerommet på Ikea! =)

eldste vår var med pappaen på ikea, og ble helt galen da han så lekerommet. Så da fikk han være der da..:\ og det gikk kjempeflott:) trodde nesten ikke det var sant da jeg hørte det, han var nett fylt 3 og han hadde aldri villet være "alene" før. Går jo ikke i bhg heller. Men nå siden mai er han, og de andre to, i barnepassen på sats 3-4 ganger i uka da, det er jo litt samme greia.

Nei, men så er han bare 2 år også, så da er det nok litt uaktuellt :)

Når han blir eldre kan det godt være han får være der litt, husker jeg elsket slike ballrom når jeg var liten :)

Nei, står at de må være 3 år, og siden han er under 2 så er det uaktuelt. Når han er gammel nok så kommer jeg til å spørre han selv hva han vil, slik at han selv kan bestemme :)

Jeg vil heller at barnet mitt skal være der inne, enn at hun blir borte for 'nte gang... (eldstemann har en egen teft for å stikke av)

Mine er for små ennå. Dvs eldste har fylt tre år, men hun er likevel for liten. Jeg tror neppe hun hadde sagt fra om at hun må på do f.eks. til en helt fremmed barnepasser - så da er det foreløpig uaktuelt. Sist vi var på IKEA ville hun VELDIG gjerne inn i ballbingen, men da hun innså at hun skulle være der uten mamma kom tårene (som forventet!) 

Jeg regner med at sånne plasser sørger for kvalifisert personale som skal passe ungene, men må innrømme at jeg syns "guttungen" som satt innenfor luka så veldig ung og ganske tiltaksløs ut... Men når begge mine er store nok, tror jeg det går fint å sette dem igjen. Personalet gir jo beskjed til foreldrene med én gang om det er noe. 

Har jeg ingen problem med:)

Jobber i IKEA å vet hvor nøye di som jobber der er opplært og hvor strengt det er med utsjekk av barna!

Sist vi var der, så ville 3,5åringen inn dit. Jeg holdt på å dette i bakken av at han foreslo dette selv (sjenert unge). Så vi leverte ham der, og nøt en handletur uten mas.

Ser ikke problemet. Dessuten var hun kjempe nøye på inn/utskriving

Nei, av den enkle grunn at han er for liten. Men når han blir stor nok og han vil skal han få lov :) Husker sjøl hvor spennende det virket å få være slike plasser, men virket som de dukket opp like etter jeg ble for stor til å være der selv.
Har også tro på at de som jobber slike plasser er egnet til det, så så lenge ungen sjøl vil ser jeg ikke noe problem med det :)

Har aldri hatt med unga på IKEA.
Men det hadde nok ikke skjedd at hu eldste ble plassert der, av den grunn at hun ikke hadde turt å være der uten meg..

Back
Topp