Når dere dusjer....

Linka

Gift med forumet
Med Christian hadde jeg vippestolen på badet og la han i den etter at han hadde dusjet. Pakket han inn i et stort håndkle så han ikke skulle fryse. Hvis bare jeg skulle dusje så satt han i vippestolen og så på.

Med Alexander så tar jeg han med i dusjen eller badekaret og pakker han inn i hånkle og lar han ligge på stellebordet enn så lenge. Har det rett ved badekaret så jeg ser han hele tiden. Når han blir litt eldre blir det vippestol eller teppe på gulvet. Hvis han sover om morgenen så lar jeg han sove og dusjer alene.

Hvet mange er redde for at de ikke hører ungen, men det er ikke krise hvis de gir litt lyd fra seg. Man bruker jo ikke så lang tid i dusjen. Med Christian turde jeg ikke la han sove videre, men med Alexander går det greit. Nå er han snart to mnder og utrolig nok har han etablert seg et søvnmønster allerede.

Så damer.... hva gjør dere med babyene når dere skal i dusjen????

hvis jeg er alene hjemme så legger jeg han i vippestolen og tar han med meg inn på badet... hvis han ligger i senga og sover tar jeg med meg babycallinga så jeg hører han...

Jeg dusjer når Pernille sover i vognen inne, men hvis jeg ikke får mulighet til å dusje på dagtid pga mye husarbeid etc. så dusjer jeg om kvelden, og da er mannen min hjemme. Tar det ikke så nøye med dusjing for tiden, blir uansett svett og full av gulp og bæsj i løpet av dagen. Ikke noe vakkert syn akkurat, men slik er det bare når man har baby. Med forrige barn pleide jeg å ha henne i vippestolen på badet og det gikk helt fint, men da var hun litt større. Pernille er og snart 2 mnd, født samme dag som din!

Jepp terese, vi ploppa dem ut på samme dag du og jeg. Koselig det da. Når på døgnet var det du fødte da??

Jeg lar JRjr ligge i bagen (han sover i EN kombivogn-bag om natta, og en annen på dagtid [;)])

Ellers pleier jeg helst å dusje når det er noen hjemme som kan passe han..
(Det er DA det er greit å bo "hjemme" - alltid noen som kan være barnevakt [;)])

Han elsker å ligge å høre på lyden fra dusjen, så jeg har ham med på badet ja. Enten ligger han i vippestolen eller på pleddet på gulvet. Greit, for da kan jeg åpne kabinettet og se til ham innimellom. En gang gjorde jeg det mens han sov i stua, men han lå og gråt da jeg var ferdig, så det var kjedelig. Har derfor ikke gjort det igjen.

jeg dusjer før frøkna våkner på morgenen,så da ligger ho i senga si og sover på naborommet til badet. Jeg hører om ho skriker så syns ikke det er noe galt i å la ho ligge alene litt[8|]

Enten så tar jeg med meg vippestolen inn på badet...eller så er jo jeg så heldig å ha en liten hjelper i Rikke da, slik at hun hører etter ham viss han sover i vogga si![;)] meeeget praktisk ja!

Her er dusjinga kun når kællen er hjemme...Litt hektisk å holde oppsikt over 3 barn samtidig som en skal få dusja!!![8|]
Men skulle nok ha fått det til om Emina sov,sånn at jeg kunne ha med meg de andre to eller noe slikt- men greier fint å vente sånn at jeg slipper unna det...[;)]

Hei igjen terese.
Jeg fødte 00.12. Rakk akkurat og komme over på den 30 desember.

Jeg tar henne med i vippestolen hvis jeg dusjer når jeg er alene hjemme.
Ellers passer jeg på å dusje når mannen er hjemme.[;)]

Back
Topp