Når deler dere nyheten med foreldrene deres?

Svigermor mente det var synd på småen som bare blir 2 år når babyen kommer. Vi stjeler fra han tid han burde hatt alene med oss. Jeg mener det motsatte. At vi gir han et søsken som vil bli en god venn i årene fremover og at han slipper å bli vant til å være enebarn å så plutselig ikke være det :)

Helt utrolig at hun kan si sånt når dere kommer med en så stor gladnyhet! Jeg er oppvokst med søsken som er tett i alder og jeg elsker det og planen min er å gi dette til mine framtidige barn også. Bare tullprat og si at man stjeler, småen får lov å være storesøsken og han/hun kommer nok til å bli kjempestolt!! :)

Svigermor mente det var synd på småen som bare blir 2 år når babyen kommer. Vi stjeler fra han tid han burde hatt alene med oss. Jeg mener det motsatte. At vi gir han et søsken som vil bli en god venn i årene fremover og at han slipper å bli vant til å være enebarn å så plutselig ikke være det :)

Herlighet, de meningene kunne hun hatt for seg selv :angry1 Jeg har selv to tette jenter. 21 mnd mellom. De har det så kjekt sammen nå som de er 4 og 6 år! De har hatt godt lag sammen lenge. Alltid en å leke med.:happy:

Sendte bilde av testene mine til mamma så hun kunne hjelpe meg å tyde dem :P men sa det offisielt til henne når jeg var 4+4 pga hadde en liten blødning da. Så var veldig betryggende å snakke med noen som blødde mye i sine svangerskap (både med meg og broren min). Pappa og svigers får vite det enten på bursdagen min da er jeg 9+2 hvis jeg har regnet riktig eller etter ul i uke 12 da skal junior få vite det og kan fortelle det videre... Har ikke bestemt oss enda :)

Sist sa jeg det til mine foreldre rundt uke åtte, denne gangen fikk de vite når jeg hadde positiv test. Det er fordi jeg bor en del hos de ifm jobb og flytting mens vi venter på at mannen skal komme til samme by, så følte det var naturlig at de vet det fra starten denne gangen. Svigers får vite senere, vi er ikke like tette med de så de får vite rett før der blir offentlig.

Så teit.... men når det er sakt så har jeg en anelse om at svigermor her også kommer til å si det samme. Hu er negativ av natur og vårs gutt blir 2 i November.

Sist sa eg det til min mor når eg var 8-9 uker på vei, og resten av familien fikk vite det rett før uke 12, sa det da også til nærmeste venner. Fortalte det til de på jobben når eg var 12 uker på vei. Kommer nok til å fortelle familie det mellom uke 10-12 denne gangen og de på jobben får enten vite det rundt 12-14 uker eller etter ferien når eg er 18-19 uker. Nærmeste kollega vet det allerede, siden eg måtte ta en legetime i arbeidstiden

Hei,

Kan jeg spør hva som gjør at du tenker å fortelle det noe senere denne gangen?:happy: (Noen erfaringer du vil dele?)

Selv er jeg veldig usikker på om vi skal si det til foreldrene våre i uke 8-9 etter tidlig UL, eller om vi skal vente til uke 12 og da si det til "alle".

Så dum reaksjon! De aller fleste søsken med lite aldersforskjell ville sagt at det er helt supert:)

Hei,

Kan jeg spør hva som gjør at du tenker å fortelle det noe senere denne gangen?:happy: (Noen erfaringer du vil dele?)

Selv er jeg veldig usikker på om vi skal si det til foreldrene våre i uke 8-9 etter tidlig UL, eller om vi skal vente til uke 12 og da si det til "alle".

På jobb vil eg egentlig ikke si noe før etter ferie, siden det er så kort tid siden eg begynte i jobb igjen etter permisjon. (Mistet og på sensommeren i fjor) Familie vil vi si det til ansikt til ansikt så vil samle familien en lørdag eller søndag og ta på kommende storebror en body, så se hvor lang tid det går før de ser det. Så må få det til å passe for flest mulig

Back
Topp