Når deler dere nyheten med foreldrene deres?

mommy2be

Betatt av forumet
Lurer fælt på når jeg skal fortelle dette til foreldrene mine. Vet at de blir kjempe glade, men er redd for å fortelle det for tidlig om dere skjønner. Men gleder meg sååå til å si det at jeg nesten ikke kan vente.

Er i femte uke i dag tenkte kanskje å vente til uke syv. Måtte fortelle det til sjefen i dag da jeg jobber på sykehus med pasienter på cellegift, smitte osv.

Jeg fortalte det samme dag som positiv test jeg. Er av den formening at det er bedre at de vet det hvis noe skulle gå galt, enn å si etterpå hvis noe skjer 'jeg har vært gravid OG jeg har mistet det' liksom. Så har i grunn fortalt det til både familie og nærmeste venninner :) men er jo opp til hver enkelt hva de ønsker og vil :D

Skal vente til vi har fortalt sjuåringen, så hun får være med på å spre nyheten. Så vi venter nok til uke 12.

Vi fortalte det til svigerfamilien idag. Svigermor har bursdag så skrev et fint kort :) lurer litt på om vi skal fortelle mamma senere idag :)

Jeg fortalte det til mamma og pappa på lørdag.
De syntes det var stor stas

Vi venter til jeg har fått fortalt det på jobb, tror jeg :) Vil ikke at jobben skal høre det med noen andre, så da er det tryggest å vente :) Men kan hende vi avslører oss før den tid, og til de nærmeste er jo ikke det verste :)

Vi forteller i uke 12:) Oppdaget MA i uke 9 sist, så denne gangen venter vi til det er litt "tryggere":)

Jeg ringte mamma og søstra mi samme dag, har vært åpen om dette siden vi begynte med fertilitetsbehandling så så ikke noen hensikt med å la være å si noe. Går det galt så er det greit å ha noen støttende mennesker rundt seg som vet.

Uke 12. Etter vi har vært på UL :)

Fortalte det med en gang :) syns det er godt å ha dem om det skulle gå galt også. De kjenner meg jo aller best å vi har veldig god kontakt å kan snakke om alt :) fortalte det til svigers også, men reaksjonen der ble helt ræva..

Sist sa eg det til min mor når eg var 8-9 uker på vei, og resten av familien fikk vite det rett før uke 12, sa det da også til nærmeste venner. Fortalte det til de på jobben når eg var 12 uker på vei. Kommer nok til å fortelle familie det mellom uke 10-12 denne gangen og de på jobben får enten vite det rundt 12-14 uker eller etter ferien når eg er 18-19 uker. Nærmeste kollega vet det allerede, siden eg måtte ta en legetime i arbeidstiden

Etter SA i november fant vi ut at de alikevel kom til å få vite d vist det gikk gærnt, så bryr oss ikke om å vente så lenge. Mamma vet d allerede.. Tenker å la de andre få vite det i løpet av ett par uker. Kanskje etter uke 6 :)

Kommer til å fortelle det når vi reiser ned til de i juli. Da er jeg over 12 uker på vei :) Ønsker ikke å si det før egentlig :P Ingen av foreldrene våre vet at vi har prøvd, alltid sagt at det skal vi vente en stund til med. Så blir spennende å se reaksjonene:P Blir mine foreldre sitt første barnebarn hvis alt går bra, som jeg håper på :D

Etter uke tolv en gang. Guttene skal få avsløre det tenkte vi. Spent på hvor lenge vi klarer å holde oss ;)

Hva skjedde med svigers? Ble de ikke glade? :o

Svigermor mente det var synd på småen som bare blir 2 år når babyen kommer. Vi stjeler fra han tid han burde hatt alene med oss. Jeg mener det motsatte. At vi gir han et søsken som vil bli en god venn i årene fremover og at han slipper å bli vant til å være enebarn å så plutselig ikke være det :)

Svigermor mente det var synd på småen som bare blir 2 år når babyen kommer. Vi stjeler fra han tid han burde hatt alene med oss. Jeg mener det motsatte. At vi gir han et søsken som vil bli en god venn i årene fremover og at han slipper å bli vant til å være enebarn å så plutselig ikke være det :)

Har 2 gutter med litt over 2 års mellomrom de er supergode kompiser og leker utrolig masse sammen :) Kjedelig med slike reaksjoner men man vil alltid finne noen som mener og syns enten det ene eller det andre

Vi venter med å fortelle besteforeldre til vi har vært på tidlig UL og kan fortelle den kommende storebroren. Da skal han få lov å fortelle dem :)

Back
Topp