når de ikke treffer med veneflon....?

VilSåGjerne

Forumet er livet
blir d sinnsykt vondt etterpå? og hovent?????
var i kollisjon i dag og måtte på akutten, og de skulle sette venoflom. på ene håndflaten bommet de noe sykt og no e blodåren der hovnet opp og den er vond, er dette normalt? eller kan det rett og slett komme pga at eg har forslått hånden min kanskje?? for holdt j**** godt i ratte når det smalt[&:]

helt normalt.. har skjedd meg mange ganger. de bommer ALLTID om det ikke er anestesi sykepleiere.
men kan jo også ha med kræsjet.jeg synest det er vondt etter de har tatt ut veneflonen også .

veneflon du mener???? er vanlig at man hovner opp litt og d er litt ømt hvis de bommer.... mn ikke uhorvelig vondt

Bommet de med en gang, eller satte de på dryppet før de innså at de hadde bommet? Har opplevd begge deler, og det er vanlig at det blir ømt og hovent i lengre tid om de setter på dryppet. Om de bare bommer på åren pleier det ikke å bli så hovent, men kan sikkert skje da også.
Om dryppet er på strømmer det jo væske ut i vevet (ikke blodåren) og da er det klart det hovner opp og sprenger.

Under siste fødsel satt de en i underarmen min på opersjonssalen og når jeg våknet var jeg blå/svart fra håndleddet til skulderen[:D] 
Håper det gikk bra med deg

Husker ei som skulle sette på meg en gang. Hun var student. Hun skalv og svetta som bare f og så spør om hun om jeg er nervøs!![:'(] Dreiv og styra med denna nåla og mista et eller annet i golvet og tok det bare opp som ingenting. "UT!" sa jeg bare[:D] Hun forsvant fort ja!

Tilbrakte en uke på sykehuset med "omgangssyke" som viste seg å være Noro-virus/bakterieoppblomstring etter antibiotikakur (ble aldri helt avgjort), og da fikk jeg oppleve det meste med veneflon:
Nålene må skiftes minst hver 72. time, men noen ganger blir de betente/irriterte før det. Hver gang nålene skulle byttes ringte de ned til anestesi, siden det viste seg at ingen på avdelingen klarte å sette på meg. [8|]
Anestesi svarte alltid: "Dere må prøve 2 ganger selv først".
Så da stakk de to mislykkede hull i meg, før anestesi kom opp og satte en perfekt nål. [8D]
Med de store nålene de bruker til flytende næring er det IKKE en morsom opplevelse. [:'(]
Fikk i tillegg "betente" stikk flere ganger, slik at jeg måtte bytte relativt ofte - og endte opp med store, ømme hevelser i begge armer som det tok en ukes tid før jeg var kvitt. [&:]

Nålefobien min ble merkbart svakere etter den uka, ja! [8D]
Den lille fislenåla de bruker til blodprøve er jo INGENTING etter de SUGERØRENE de prøvde å få i meg på sykehuset! [:D]

Ja, det gjøre vondt[X(] Jeg ble stukket feil 4 ganger av to forskjellige jordmødre under fødselen før en anestesisykepleier ble tilkalt og endelig traff..
Da hadde de prøvd begge hendene mine så jeg var blå og øm en god stund etterpå.

Oi. ble dere skadet?  har dere og babyen det bra? bilen?

Lite forberedt på frosten?[;)]

Ja, man kan være hoven og være øm i noe dager etter ja.
Uff, ikke bra det der[&o] skjer bare plutselig[&o]

på meg har de bommet mange ganger...de gjør det stort sett hver gang. Kjennes ut og ser ut som hånden har fått juling[;)] MEN det kan jo hende du også har fått en trøkk, men er det kun i området der de stakk så er det nok ingenting å bekymre seg for[;)]

Går det bra med deg VilSåGjerne??[8|]
Tenker på deg og håper alt står bra til med deg og babyen[:)]

Ja, jeg synes det gjorde vondt, og ble hoven.

Oi. ble dere skadet? har dere og babyen det bra? bilen
ORIGINAL: MJTbebis09

Går det bra med deg VilSåGjerne??[8|]
Tenker på deg og håper alt står bra til med deg og babyen[:)]

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

Oi. ble dere skadet?  har dere og babyen det bra? bilen?

Lite forberedt på frosten?[;)]

Ja, man kan være hoven og være øm i noe dager etter ja.
Uff, ikke bra det der[&o] skjer bare plutselig[&o]

alt er bare bra. eg e litt ømm oppe med belte området og armen min,men lille gutt har det bare bra. legene sa at det var bra eg hadde gravid belte, og det bruker eg alltid når eg e ute å kjører.

jo, eg visste at det kunne være glatt,men ca 15 min før det smalt hadde eg kjørt samme veien og det var ikke glatt, så eg tenkte jo ikke på å senke ned farten liksom, så eg holdt 80[&:] nei, no blir det ikke bilkjøring før til våren[:)]

JA!! Det er utrolig vondt!
De bommet under fødselen min! Det ble en del blodsøl ja! [8D]

nå kjente jeg at jeg fikk ett støkk i magen, flott at alt er bra med deg og den lille. Under fødselen til sebastian fikk jeg to stk, en i hver hånd, og den ene bomma de med og det gjorde vondt i MANGE dager etterpå[&o]

de bommet på meg en gang...da ble hele hånda blå og øm..så de satte den i andre hånda da. den åra ble betent, så jeg hovnet opp-så ut som åra lå utenpå huden oppover armen min[&:]

ORIGINAL: ~T@r@nit@s øyensten~

nå kjente jeg at jeg fikk ett støkk i magen, flott at alt er bra med deg og den lille. Under fødselen til sebastian fikk jeg to stk, en i hver hånd, og den ene bomma de med og det gjorde vondt i MANGE dager etterpå[&o]

tror ikke at det er den alikevel, e nok en forstuing av hånden. kan jo ikke bruke den til noen ting jo[&:]

kjør forsiktig snuppa[:)]

ORIGINAL: VilSåGjerne

ORIGINAL: ~T@r@nit@s øyensten~

tror ikke at det er den alikevel, e nok en forstuing av hånden. kan jo ikke bruke den til noen ting jo[&:]

kjør forsiktig snuppa[:)]

det er jo også mye mulig, jeg klarte ikke å knipe fingrene sammen engang når min var sånn, kipt

Her har vi bare en bil med vinterdekk foreløpig, så jeg koser meg hjemme[:)] (får nok vinterdekk på den andre imorgen, må kjøpe nye)

Back
Topp