Når byttet dere til beltestol?

Ikke sant... vi har lånt et Max way plus sete i dag for å teste, men frøkna på 106cm og 19kg har absolutt ikke god benplass, og det blir trangt i setet foran, enda vi har en stor Ford Tourneo. Jeg skjønner ikke helt åssen folk får det til å bli god plass:think005

Skjønner heller ikke hvordan en Max way skal holde helt til 6år, for vi måtte ha selene på øverste hakk enda ho bare er 106cm.
Ungene kan sitte helt fint uten problem med 0 benplass. Min eldste sitter i skredderstilling og har aldri klaga i det heletatt. Og om eg måtte velge mellom trangt for meg og ungene bakover, eller god plass til meg og framovervendt barn så velger jeg heller å sitte litt trangt

Vi kommer til å snu når jenta er 5 år. Litt over et halvt år igjen. Hun er per dags dato 110 cm, 16 kg og sitter godt i maxway plus.

Gruer meg litt til å snu henne. Men vi har kommet frem til at det blir riktig tidspunkt for oss

Vi kommer til å snu når jenta er 5 år. Litt over et halvt år igjen. Hun er per dags dato 110 cm, 16 kg og sitter godt i maxway plus.

Gruer meg litt til å snu henne. Men vi har kommet frem til at det blir riktig tidspunkt for oss
Hvorfor det?

Fordi det kommer en ny baby og vi må gjøre noe for å få plass til tre bilstoler. Jeg kjøper da ikke ny bakovervendt til en 5åring som er såpass stor. Har ikke plass til babystolen sånn som det er nå.

Frøkna mi blir 4år nå i sommer, og det er på tide med ny bilstol. Jeg er så usikker på om jeg skal gå over til beltestol nå, eller om jeg burde kjøpe en bakovervendt stol som varer til hun er rundt 6år. Er det tullete å bruke flere tusen kroner på en stol som varer i maks to år til, for så å kjøpe enda en ny? Når byttet dere til beltestol?
Det syns jeg absolutt ikke er tullete!:-) man vet jo at det er det sikreste alternativet- så da hadde jeg uten tvil gått for en bakovervendt som varer lengre :-) går du for klippan century har du stol som varer opptil 140 cm :-) den er av og til på salg!!:)

Nei, et under for meg også!:wideyed: Føler vi må velge mellom lite benplass for barnet eller umulig for pappa'n å sitte i passasjersetet foran. Når vi kjører på lange bilturer, som vi gjør flere ganger i året pga besteforeldre som bor langt unna, er vi avhengig av å kunne bytte på hvem som kjører:woot:
Har dere prøvd å ha stolen montert i midten? Mange kan da justere stolene mer Fordi stolen går mellom :-) samt rette opp ryggen deres I framsetet om mulig! Er så sykt mange som nesten ligger i setene sine

Har dere prøvd å ha stolen montert i midten? Mange kan da justere stolene mer Fordi stolen går mellom :) samt rette opp ryggen deres I framsetet om mulig! Er så sykt mange som nesten ligger i setene sine
Ja, gubben er en sånn som ligger i setet, både når han kjører og sitter på. Har prøvd å snakke med han om det, men han nekter å sitte rettere:bored: Jeg sitter som i kjerkebenken, så bak meg er det god plass, men vi bytter jo gjerne på å kjøre. Hjelper jo ikke så mye å ha setet i midten så lenge hans skal så langt bakover...

Ja, gubben er en sånn som ligger i setet, både når han kjører og sitter på. Har prøvd å snakke med han om det, men han nekter å sitte rettere:bored: Jeg sitter som i kjerkebenken, så bak meg er det god plass, men vi bytter jo gjerne på å kjøre. Hjelper jo ikke så mye å ha setet i midten så lenge hans skal så langt bakover...
Da burde han skjerpe seg eheheh :-)
Kan faktisk skli under beltet om man ligger for mye i stolen.. det fins det flere studier på. Bør vist helst ha maks 12 grader på stolryggen for at det ikke skal skje!!:)

Snudde når han ble 4,5 år pga høyden hans. Vokste med hodet over på den største bakovervendte klasse2-stolen. Høyde og vekt er også med på å bestemme. På trygg trafikk finner man tydelige lister på dette.
Byttet til beltestol fra Britax med hoftefeste, og en ekstra klaff mellom beina som sikret at beltet lå riktig.
Jeg er ekstremt opptatt av sikkerheten på grunn av jobben min som operasjonssykepleier, hvor jeg ofte tar i mot trafikkulykker i akuttmottak. Så lenge ungene passer i bakovervendt stol, bør de sitte i den.
Du får solgt stolen igjen.

Akkurat som å høre min samboer. Jeg fortalte han hva jeg synes om at han satte sin sitte komfort foran barnas sikkerhet og etter det har han sittet mer rett i ryggen :p Tror han trengte en liten vekker på hvilke konsekvenser det kunne ha

Back
Topp