Når byttet dere fra spinkelseng til "voksen" seng?

KittyCat_

Flørter med forumet
overskriften sier vel sitt.. jeg lurer litt på når dere byttet seng fra spinkelseng til vanlig barneseng som de klarer fint å komme ut av selv? :)
 
Min sønn er snart 2, han har fortsatt sprinkel seng.
Han kommer seg ut av reisesengen selv, klarer å slenge bena over kanten.
Tenker at han kan få en barneseng når sprinkelsengen begynner å bli liten.
 
Min sønn er også 2 år og sover fortsatt i sprinkelseng. Vurderer å bytte til barneseng til våren/sommeren en gang.
 
Min dotter är 1,5 år och vi håller på att träna henne nu. Än så länge somnar hon i sprinkelsängen eftersom hon förknippar den med soving. Lägger jag henne i den stora sängen blir hon full i bus och vill hellre börja leka än sova, även om hon är väldigt trött. Efter att hon har somnat lägger vi över henne i den stora sängen, då får hon vakna i den om morgonen och förhoppningsvis börjar hon förknippa även den med soving så att vi tillslut kan ställa undan sprnkelsängen.
 
Jenta mi var 22mnd gammel når vi byttet til juniorseng.
Vi flyttet til utlandet og hadde ikke mulighet til å ta med oss sprinkelsenga siden vi flyttet på veldig kort varsel.
Så istedenfor å kjøpe ny sprinkelseng så kjøpte vi liksågodt en juniorseng til henne. Hun sov bedre i den enn i sprinkelsenga så vi angrer ikke på at vi byttet.


 
vi byttet når han var 3år. før det hadde han ikke behov for å kunne gå ut av sengen selv. når han var 3, måtte han kunne gå på do om natten eller morgenen om han måtte det, og derfor skiftet vi.
 
Vi kommer til å bytte så fort han klarer å klatre ut. Da er det ikke trygt å ha han oppi der lenger uansett!
 


Knøttebærer skrev:
Vi kommer til å bytte så fort han klarer å klatre ut. Da er det ikke trygt å ha han oppi der lenger uansett!


det vi og tenkte :P men han klatrer ikke ut så snart vi satt sengen hans vekk fra vår. når vi hadde den inntil, klatret han bare rett opp i vår seng :P men turde ikke klatre ut på gulvet
 
Jeg byttet til guttene når de var ca et halvt år,for da begynte de å krype utav,jentene på 11 mnd og snart 2 år ligger begge i hver sin sprinkelseng og de gjør enda ikke anntydning til å klatre,så de blir nok liggende en stund enda:-)
 


mamma*88 skrev:


Knøttebærer skrev:
Vi kommer til å bytte så fort han klarer å klatre ut. Da er det ikke trygt å ha han oppi der lenger uansett!


det vi og tenkte :P men han klatrer ikke ut så snart vi satt sengen hans vekk fra vår. når vi hadde den inntil, klatret han bare rett opp i vår seng :P men turde ikke klatre ut på gulvet

Har håp om at det skal holde en stund til her:) Sr ikke for meg åssen vi skulle klart å få han til å bli i en normal seng
 
Her byttet jeg ikke før hun var nesten 3 år, da flyttet vi til kjæresten og tok ikke med sprinkelsengen i første omgang.
SEnket siden slik at hun kom seg inn og ut selv, men fortsatt hadde sengehest.
 


Knøttebærer skrev:
Vi kommer til å bytte så fort han klarer å klatre ut. Da er det ikke trygt å ha han oppi der lenger uansett!


 
jeg byttet fra sprinkelseng til junior seng (med kant forran) da sønnen min var 1,5 - 2 år.
Da klatret han ut av sprinkelsenga si, så da ble det "stor gutt" seng i steden for (var redd han skulle skade seg da han klatret utav sprinkelsenga ;/ )
 
Her fikk prinsen "stor gutt" seng til 2-årsdagen sin. Da hadde han allerede sovet litt
på flatseng i bhg og håndterte det fint. Det var en veldig glad og stolt gutt som skulle legge seg den kvelden!! :)
 
Me bytta når jentungen va 2,5 år. Litt i go tid før nestemann komme nå i okt. Har ikkje vore någe problem å legga na om kvelden. Heller faktisk en lettelse at me sleppe å stå opp om mårån å henta na inn t oss. Nå komme hu inn å vil kosa litt me oss som regel i halv åttatiå. Hende hu kan komma litt før, men har sånn nattlampe som vise ka som e dagtid og ka som e sovetid :)
 
Vi bytta til stor seng da han var 2,5 år:) da skulle vi ut å reise noen mnd senere, og var usikker på om de hadde seng til småbarn der vi skulle. Ville derfor vende han til stor seng før vi kom dit. Det gikk kjempe fint:)
 
Har byttet rundt 2 års alder til begge mine...av den grunn at vi har trengt sprinkelsengen til ny baby. Det har gått kjempefint. Ingen av dem har prøvd å klatre utav, men det virker som de fortsatt er såpass små at de ikke skjønner at de bare kan krabbe utav igjen når de er lagt. Har aldri tvingt dem til å sove der, men latt sprinkelsenga stå litt inne på rommet dems så de har blitt vant til å ha den store senga der. Har gått av seg selv.
 
Begge mine klatra over når de var rundt 2 år, og da fikk de senger i bursdagsgave :) har gått kjempe bra det..
 
Tenker å kanskje bytte når lillegutt blir 3 år :) Men klarer han å klatre ut av sprinkelsenga før den tid, så bytter vi selvfølgelig til vanlig seng før han blir 3 :)
 
Jeg bytta seng på min eldste da han var ca 16-17 mndr. Da klatra han utav sprinkelsenga si, så da tenkte jeg det var bedre at han klatra utav ei lav barneseng i stedenfor :p
Det gikk faktisk overraskende bra, han la seg fortsatt fint på kvelden for det om.
 
Back
Topp