Når bytter dere til sportsdel på vogna?

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Har en emaljunga Edge duo... Valgte den fordi jeg ønsket en vogn med god plass som vi kunne bruke lenge før vi byttet bag... Men... Lille er lang og når vinteren nå kommer vet jeg ikke om vi får plass til lille og vinterpose oppi :( i tillegg er han overhode ikke interessert i å ligge i den vogna når han er våken... Han skal opp å se :p

Sånn er gutten min også, vil opp å se. Men bruker fortsatt baggen, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Han sover ikke så lenge i vogna, så blir ofte litt slitsomt med en misfornøyd gutt på tilbake turen.

Bytter når vogna er for liten eller lille lærer seg og sitte. Kan ligge flat i sportsdelen og. Men liker ikkje den så godt :p er vell mellom 6-8 mnd som er vanlig. Men alle vogner er forsjellige. Så bytt når du føler for det :)

Bytter ikke før poden sitter selv! Blir nok trangt nedi vogna til vinteren.. Min pode ser ut til å fylle ut vogna allerede - uten pose og vinterklær! Tror likevel det skal gå greit med en god, ikke for stor vinterpose, og ull (som ikke er for tykk, men likevel varm)! :)

Sånn er gutten min også, vil opp å se. Men bruker fortsatt baggen, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Han sover ikke så lenge i vogna, så blir ofte litt slitsomt med en misfornøyd gutt på tilbake turen.

Jeg går ingen steder uten bæretøy lenger da... Har begynt å ha han mer og mer i det... Bruker fortsatt baggen vi også. Synes han er så liten enda og føler det blir kaldt å ha han i sportsvogn utover vinteren...

Bytter når vogna er for liten eller lille lærer seg og sitte. Kan ligge flat i sportsdelen og. Men liker ikkje den så godt :p er vell mellom 6-8 mnd som er vanlig. Men alle vogner er forsjellige. Så bytt når du føler for det :)

Kan ligge flatt i sportsdelen her også, men jeg liker den heller ikke :p kommer til å tviholde på baggen så lenge jeg kan... Men morsomt å høre litt hva dere andre gjør, og hvordan deres små er :)

Vi kommer til å teste ganske snart. Gutten er 68 cm lang nå og 7,7 kg - så han fyller bagen godt! Dessuten så kan sportsdelen på vogna vår legges helt ned, (stokke trailz) og han kan sitte mot oss - må bare fikse lammeskinn med selehull, så blir det testa :)

Vi byttet til sittedelen for noen dager siden. Har Bugaboo Buffalo, men har lagt i en pute nederst i ryggen så hun ligger nesten helt flatt. Har vognen kun i liggestilling. Her har problemet vært at hun overhode ikke ville ligge nedi bagen og at det blir veldig varmt nedi der... Nå er hun storfornøyd når hun ligger i vognen da hun faktisk får med seg hva som skjer rundt henne:-)

Vi byttet til sittedelen for noen dager siden. Har Bugaboo Buffalo, men har lagt i en pute nederst i ryggen så hun ligger nesten helt flatt. Har vognen kun i liggestilling. Her har problemet vært at hun overhode ikke ville ligge nedi bagen og at det blir veldig varmt nedi der... Nå er hun storfornøyd når hun ligger i vognen da hun faktisk får med seg hva som skjer rundt henne:-)
Hvor gammel er hun? :) har samme vogn og vurderer å bytte snart selv.

Sniker fra februar: vi har byttet nå ved 6 måneder (4,5 korr), men vi har gjort det fordi vi har liggestilling på sittedelen. Jeg tror ikke det anbefales før de kan sitte selv? De blir vel raskt slitne i ryggen... Lille her sitter ikke selv enda, så vi var avhengig av at ryggen kunne legges helt ned så hun ligger "fritt" :-) Men jeg vet at det finnes innlegg til noen vogner som gjør at man kan bytte :-)

Lille passer fortsatt i bag delen enda, men det er så vidt! Håper på å få brukt den 1 måneds tid enda kanskje 2! Men det spørs nok :P sportsdelen til vogna vår kan legges helt ned så han ligger nok fint i den også! Bare jeg som tviholder på bag delen for da er han fortsatt "liten" :P

Mine er så lange at de snart fyller ut baggene... Kommer til å ta på sportsdelen så fort de ikke får plass i baggen, og det blir nok før de kan sitte...

Lille passer fortsatt i bag delen enda, men det er så vidt! Håper på å få brukt den 1 måneds tid enda kanskje 2! Men det spørs nok :P sportsdelen til vogna vår kan legges helt ned så han ligger nok fint i den også! Bare jeg som tviholder på bag delen for da er han fortsatt "liten" :P

Samme her :p han har noen cm igjen enda, men blir nok for liten når skinnposen kommer oppi...

Ikke enda hverfall :o Han vil oppe å se men jeg syns det er litt tildlig enda, å han klarer ikke å sitte alene enda :( Men skifter nok når han klarer å sitte selv :-) Vil bruke bagen så leng som mulig ;-)

Hvor gammel er hun? :) har samme vogn og vurderer å bytte snart selv.
Hun er 4 mnd på mandag, så det er ganske tidlig. Men jeg har fått laget til en pute lignende den som er i nyfødt innlegget man har i bilstolen. Vi bor i Spania og nå har vi ca 35 grader i skyggen hele tiden og selv med sommerkalesjen ble det for varmt nedi vognen. Snuppa er ihvertfall fornøyd:-)

Min vil også opp å se, men heldigvis går det fint i bagen enda, da han bare ligger å kiker opp om han er våken ( bank i bordet), så håper vi kan bruke bagen i mange mndr enda :)

Bytter heller ikke før han kan sitte selv. Ellers vil han bare tippe til siden. Det kan bli trangt i bagen til vinteren, lang gutt, men babyer liker jo å ligge tett og han behøver ikke ligge utstrakt. Ligger jo aldri utstrekt ellers. Så blir å bruke bagen utover den verste vinteren. Synes den er lunere enn sportsdelen til liten baby på vinteren. :)

Planen er å bruke den så lenge som mulig i vinter:) vil gjerne ha det så lunt som mulig:)

Vi byttet da hun ble 4 mnd fordi hun nektet å ligge i bagdelen. Men er kun med ryggen helt ned og så har jeg rullet sammen to helsetepper som ligger på siden av henne så hun ligger litt tettere. Nå er hun storfornøyd i vogna fordi hun kan se ut nede ved beina:)

Back
Topp