Når bytter barnet skolesekk?

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
I hvilken klasse er det normalt å bytte skolesekk til barna? Når blir førsteklasse sekken for liten??

Min fjerdeklassing har fortsatt plass i sekken han fikk til første klasse og er såpass liten i kroppen at den er passe.
Planen min er at han trolig får ny til femte klasse.

I 4 klasse har vi byttet men vet mange byttet i 3klasse

3 klasse, men jenta vår er lang, spesielt i ryggen

Byttet i midten sv 3 klasse ca. Kommer helt an på hvor mye bøker de må ha.

Eldste bytta i 3.klasse. Regner gjerne med det samme gjelder hu andre.

Og gjerne eldste bytter på ny igjen til ungdomsskolen da :)

Når den er for liten såklart, enten oppi med det som skal fraktes, eller for liten ift størrelsen på barnet.

Kjøper ikke ny bare for å kjøpe ny. Fordi barnet er lei den eller fordi andre i klassen har fått ny.

De fikk førsteklasse sekk da de begynte, midt i tredjeklasse ble lagringsplassen for liten til guttungen. Minstemor får ny til bursdagen i mai (nesten skoleskutt i tredjeklasse), hennes begynner å bli for liten til kroppen hennes.

Den de har nå får vi jo nesten se hvor lenge de kan bruke. Om den passer ut barneskolen er det bra, men kjøper ikke ny "uten grunn" Og får de ny på slutten av barneskolen som passer til ungdomsskolen så får de fortsette å bruke den.

Litt utblåsning for bruk og kast mentaliteten til noen.

Siden vi fikk fra staten til 1.klasse ble den byttet ut til 2. Klasse. Syns ikke den 1. Klassesekken skal brukes av de som er større, da det for meg er et symbol på at de er førsteklassinger. Den vi har nå blir nok byttet ut igjen til 3. Klasse, da det er en 1.-3. Klasse sekk

Her fikk de ny i andre, og i femte. Så til ungdomsskolen - den må vare ut videregående.

Vi byttet til 2.klasse. I 1.klasse hadde han den oransje sekken. Vi har 2 sekker som han bruker. 1 til turer og 1 til skolebøker.

Back
Topp