Når bytte til sportsvogn/sittedel?

gamlebyen

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Ja, når kan ein bytte? Snuppis er veldig lang, og har snart vokst ut av bagen! I dag dro ho seg opp til sittande i bagen aleine.. Betyr det at ho snart like godt kan over i sittedel, kanskje?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da er det bare å bytte. Jeg venter lengst mulig for synes det er så masete med voksi posen og seler, men når de er for lange for bagen så er det vanskelig å vente lenger :)
 
Ja, når kan ein bytte? Snuppis er veldig lang, og har snart vokst ut av bagen! I dag dro ho seg opp til sittande i bagen aleine.. Betyr det at ho snart like godt kan over i sittedel, kanskje?


Sent from my iPhone using BV Forum
Har samme "problemet" sjølv. Han er blitt so lang at føtene er bort i kanten når han ligger utstrekt. Har lyst å vente til han klarer å sitte sjølv, men vil han skal ligge godt også. So eg bytter når eg ser det er nødvendig:) husker med min første som ville sitte oppe i vogna so bytta eg til sportsdel når han var 6 mnd. Om babyen er begynt å dra seg opp i bagen og er so lang er det vel greiast med sportsdel, dei søve no stort sett når ein trilla uansett:)
 
Ja, når kan ein bytte? Snuppis er veldig lang, og har snart vokst ut av bagen! I dag dro ho seg opp til sittande i bagen aleine.. Betyr det at ho snart like godt kan over i sittedel, kanskje?


Sent from my iPhone using BV Forum
Det er kanskje tryggest å få seler på henne snart hvis hun klarer å dra seg opp:) det er jo bare å ha ryggen på sportsdelen mest mulig liggende, så tar jo ikke ryggen noe skade.
Min er ikke i nærheten av å klare å løfte seg opp, så blir nok å vente til hun er klar, ev sommeren:D❤️SOMMER❤️ !
 
Vil helst venta lengst mulig før me bytte. Minien e 66cm lang og bagen e 76cm innvendig, så funke ei stund til endå :)
 
Jeg har bytta for en stund siden, men har kun hatt den helt flatt.
 
Så lenge det er plass i baggen og hun ligger fint, venter vi en stund til, men hadde nok byttet nå, om jeg var i dine sko ;) Det er skummelt når den lille klarer å dra seg opp selv, trenger seler da, sånn i tilfelle...
 
Blir nokk å vente til vinteren evt før vi bytter til sittedelen ;)
 
Her bytter vi på :)
 
Med storebror ventet jeg til han var 8 mnd før jeg buttet, men det kan jeg bare glemme med den lille apekatten her. Han er 5,5 mnd og er superaktiv, så synes det begynner å bli utrygt å ha han i bagen. Han vrir seg over på magen og går opp i krabbestilling. Da er det ikke lenge før han drar seg opp over kanten :/ Når han står i krabbestilling på gulvet, så klarer han å rette ut beina så han står kun på hender og tær med rompa rett i været :p ikke så sjelden at han tipper over på siden. Venter ikke på at han prøver det i vogna også.
 
Med storebror ventet jeg til han var 8 mnd før jeg buttet, men det kan jeg bare glemme med den lille apekatten her. Han er 5,5 mnd og er superaktiv, så synes det begynner å bli utrygt å ha han i bagen. Han vrir seg over på magen og går opp i krabbestilling. Da er det ikke lenge før han drar seg opp over kanten :/ Når han står i krabbestilling på gulvet, så klarer han å rette ut beina så han står kun på hender og tær med rompa rett i været :p ikke så sjelden at han tipper over på siden. Venter ikke på at han prøver det i vogna også.
såpass, det e heilt utrulig at noken ungar er so aktive allerede ved den alderen der. Er vel ikkje lenge før han krabber da:)
 
såpass, det e heilt utrulig at noken ungar er so aktive allerede ved den alderen der. Er vel ikkje lenge før han krabber da:)

Ja, hadde ikke ventet en så aktiv tass altså. Storebroren var en mer bedagelig type ;) Men ja, tipper han krabber snart. Nå hopper han seg fremover i krabbestilling
 
Ja, hadde ikke ventet en så aktiv tass altså. Storebroren var en mer bedagelig type ;) Men ja, tipper han krabber snart. Nå hopper han seg fremover i krabbestilling
Haha, synes eg ser det for meg kor han styrer på golvet, min sin e også aktiv, men ikkje på heilt samme måte. han er veldig nysgjerrig og sitt ikkje i ro med hode sitt, men trur han synes det er tungt å styre mykje på golvet.
 
Her er lillegutt snart 6 mnd og som flere andre skriver er også han både lang og det virker som om han kjeder seg fort i bagdelen. Vi bestemte oss derfor for å bytte til sportsvogn før vi nå dro til Køben -og gjett om vi er glad for det! Han sover minst like godt i den + at han elsker å være halvt sittende (vi venter med helt sittende posisjon) og se på alt rundt seg :) Har nå vært halvannen dag i Tivoli uten en lyd. Enten så sover han eller så sitter han der og kikker, sååå blid :)
 
Lillemor klarer ikke å sitte selv men har blitt veldig utålmodig nede i bagen. Jeg har bygget henne opp med pute et par ganger så hun får se litt mer, da virker hun fornøyd, men blir fort sliten og sovner. Så vi får ha bagdelen litt til :)
 
Bruker fremdeles bagdel når lille skal sove lur når vi er på trilletur, men plassmessig synger den på siste verset. bruker ellers sportsdel, men den er det ikke full liggestilling i, så har inntrykk av at han ikke sover like godt i den, han er ikke kjempe glad i sportsdelen og vil helst opp å bæres så spørs om vi må finne oss noe bæretøy som er lett å bruke :)
 
Da har vi byttet til sportsdelen:) lille er 7.5 mnd. I bagdelen spinner hun bare rundt nå, så hun roet seg med en gang jeg spente henne fast i sportsdelen. Tørr ikke ha henne i bagdelen lenger selv om hun fremdeles har plass, siden hun styrer så oppi der. Litt trist merker jeg....siste bebisen min begynner å bli stor❤️
 
Back
Topp