Når burde partner slutte å drikke alkohol?

Jeg tenker det viktigste er at man kommer til enighet innad i paret om hva som er greit. Vi damene holder oss jo edru hele svangerskapet og gjerne de første månedene med amming også. Det bør være helt innafor å kreve alkoholfri siste måned fra mannen. Og om man synes det er greit han drikker x enheter, så er det også greit. Bare bli enig:-)

Må påpeke at det sto 10-12 enheter per helg. Tolker det til 5-6 på hver av dagene fredag og lørdag. Og det kan jo fort hende at det er stor vektforskjell på de to mennene deres.

(Min drikker sjeldent, men han er høy og godt trent og blir ikke merkbart ruset av 3-4 øl på fest:) En ekskjæreste fra jeg var rundt 18 drakk seg gjerne full på fest, og festet ofte. Han måtte drikke myyyyyye før det var merkbart. Veldig ulikt hva man tåler.)

Takk for oppklaringen, jeg formulerte meg kanskje feil. Mente 10-12 halvlitere(eller mer) til sammen både fredag og lørdag..Men det er oftest ca 7 fredag og resten på lørdag. Jeg synes fortsatt det er mye hver eneste helg. Jeg er enig i hva deŕe skriver at han burde innse selv at det er i overkant mye og kanskje få noe hjelp. Han er så mye bedre uten den drikkingen, og det går utover oss i form av at han sover lenge og er mye mer sliten resten av dagen..Så all ansvar faller på meg. Men dere har inspirert meg til å ta det opp med han igjen, så skal gjøre det denne uken. For snart har vi 2 barn, og da føler jeg man må prioritere litt bedre.

Sniker, men jeg syns det er veldig mye drikking :eek:

Back
Topp