Når bruker dere febernedsettende?

Almenntilstand og etter 38,5 :) hun tåler dårlig feber over det

39 før natta. Ofte øker den når de sover

Er småen veldig slapp og ikke får i seg noe mat/ drikke får han og før han skal sove

Som resten her, kun ved dårlig almenntilstand eller når det nærmer seg/bikker 40

Eldste får lett feber over 40 grader og har opplevd feberkramper. Så hun får paracet ved 39 grader og når hun skal legge seg. Minste får ved nedsatt almenntilstand.

Vi bruker det ved feber over 39-39,5, dårlig allmentilstand eller ved smerter.

På dagtid så er det hvor høy temp helst jeg går etter. Men gir ved veldig dårlig almentilstand også.

Men prøver å begrense det til når han skal sove på dag og natt. Men noen ganger er han så utilpass at han må få maks dose i løpet av et døgn.

Men bruker bare paracet, aldri ibux.

Etter hvor mye og allmenntilstand.

Feber kan være bra for å fortere å bli frisk. Kroppen skrur ikke på feber modus for vi skal jobbe å få den bort...

Storebror: Ved minste antydning til feber. Har hatt gjentatte episoder med feberkramper, så det er ordre fra lege. Etterhvert har det også blitt vanskeligere og vanskeligere å holde tempen nede og sist gang med feber hadde vi tre episoder med kramper så har også fått beskjed om høyere dosering en angitt på pakkene og å bruke ibux og paracet sammen.

Lillebror: Ved dårlig almenntilstand eller veldig høy temp.

Last edited:
Prøver å unngå å bruke det, men når jeg ser at det går utover allmenntilstanden og hun ikke klarer å sove fordi hun kanskje har vondt i tillegg så gir jeg heller en.

Her brukes febernedsettende KUN om feberen er rundt 40 grader. Gir ikke på 38,5 f.eks som jeg vet mange gjør. Ei heller får de når de skal legge seg for å sove godt, mine unger sover godt og rolig uansett om de har feber. Jeg kan vel telle på to hender hvor mange ganger de har fått, og de er 7 og 8 år.

Her brukes febernedsettende KUN om feberen er rundt 40 grader. Gir ikke på 38,5 f.eks som jeg vet mange gjør. Ei heller får de når de skal legge seg for å sove godt, mine unger sover godt og rolig uansett om de har feber. Jeg kan vel telle på to hender hvor mange ganger de har fått, og de er 7 og 8 år.
Men det er jo ikke noe fasit på dette. Du kjenner dine barn best og vet hva de tåler.

Min eldste har ved 3 anledninger blitt innlagt pga dehydrering ved feber. Han får når han slutter å drikke.

Mellomste har hatt feberkramper. Hun får ved 38,5-39.

Minsten tåler feber godt og er stort sett seg selv. Har han over 39 ved leggetid på kvelden får han...

Back
Topp