Når bruker dere febernedsettende?

HappyMom**

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Bruker dere når feberen passerer en viss grad eller går dere etter allmenntilstanden?

Går etter allmentilstand. Jenta mi får som regel ganske høy feber når hun først får, men gir ikke febernedsettende ukritisk. Litt feber er jo ikke farlig. Får som regel en paracet rett før leggetid slik at hun får sove. Ellers på dagen klarer hun seg uten, stort sett.

Gårkun etter allmenntilstand

Da han var mindre ga vi ved 39 g pga feber kramper

Gir ved dårlig almenntilstand eller veldig høy feber. Med storebror må jeg gi når han passerer 39 fordi det er veldig vanskelig å få han ned i feber når den er 39,5 og oppover..

Gir helst ikke, men ved veldig dårlig allmenntilstand samt når den nærmer seg 39,5

Allmentilstand, mine blir veldig dårlige av feber og på sykehuset fikk jeg beskjed om at da var det bedre å holde feberen nede. De får nemlig ikke i seg drikke eller sovner pga de blir så dårlige.

Ved dårlig allmenntilstand og når det er temp over 39,5. Mine får veldig høy feber, så de skal ha febernedsettende.

Hovedsaklig ved nedsatt allmenntilstand, men også ved feber som overstiger 39. Ett av barna har ved en anledning fått feberkramper, så jeg har fått skrekken for høy feber.
Selv tar jeg paracet om almenntilstanden er dårlig eller ved smerter. Tåler feber, så lenge formen ellers er ok:)

Hår etter tilstand og feber. Paracet er jo smertestillende også. Så er jentungen tett i nesa og vondt i hodet samtidig som hu ikke får sove så får hu paracet for å få sove. Men skjer sjeldent. Verre med lillebror som er til utredning for reflux og får ikke medisiner på to uker. Han kaster opp syre og nekter å spise pga smerter i halsen. Så blir nok desverre en del paracet på han for at han skal spise. Han er 5 mnd og slank.

Vi vurderer også ut i fra allmenntilstanden eller veldig høy feber

Ser ann allmenntilstanden og hvor høy feberen er...

Går etter allmenntilstand, men hun pleier å ha over 40 ved leggetider og da får hun nedsettende selv om almenntilstanden er bra.

Ser an formen, ikke tempen. Lille her kan godt ha 39.9 uten at jeg ser behovet for paracet. Han tåler høy feber uten at det nødvendigvis gir ubehag utover at han er slapp og spiser mindre enn til vanlig.

Her blir aldri feberen særlig høyere enn 38,5, så gir bare paracet om allmenntilstanden er dårlig.

Hovedsakelig allmenntilstand her og, og ved feber over 39 ca. :)

Går stort sett etter allmentilstanden, så hvis den er ok venter jeg med paracet frem til leggetid.
Eldste får sjelden feber, eller er sjelden syk overhodet, så han kan nok får raskere enn lillesøster siden han da blir dårligere av feber.

Yngste på 4 hadde rundt 40 her for halvannen uke siden uten at hun fikk med en gang her. Ventet til leggetid. (siden feberen ble så høy en liten stund før leggetid)
Hun takler feber relativt greit. Selv så høy.

Allmenntilstand. Prøver å unngå å bruke.
:)

Back
Topp