Når ble du gravid etter medisinsk abort?

tok det lang tid før du fikk mensen tilbake? Det er ikke lett med MA når barn er ønsket så sterkt som jeg har gjort. Men får akseptere det Gud har valg for oss.
Det er forferdelig tungt å gå gjennom en slik prosess, spesielt med ett så ønsket svangerskap.

Jeg blødde rundt en måned litt av og på (medisinsk abort i midten av desember) og fikk mensen igjen i starten av februar. Så spiren satt ganske fort etterpå! Så det er absolutt håp om at det går bra :happy:

Etter MA jeg hadde for 3 uker siden blødde jeg ingenting etter utskrapning. Så tror jeg har hatt eggløsning og håper syklus er tilbake til normalen ganske snart.

Hei,
Etter 1,5 år prøving ble jeg gravid med andre mann etter en runde med leteozol, men det ble missed abortsion i uke 12. hadde en medisinsk abort med cytotec i går og alt ble fullført. Jeg har hørt mange sier man er ekstra fertil etter en abort og kan fort bli gravid igjen.

Jeg vil gjerne høre solskinnshistorier da jeg ønsker å bli gravid igjen så fort jeg kan. Jeg er 32 år og er helt frisk.
Hei! Jeg mistet i uke 17 i mars i 2024 (missed abortion, medisinsk abort dagen etter, manuell fjerning av rester to dager senere, neg test etter 3 uker, mens etter 4 uker). Jeg prøvde ikke syklusen etter i april, men prøvde i mai. Da satt den på første forsøk. Jeg ble altså gravid ca. 2 mnd etter aborten. Det er vel omdiskutert om man er mer fertil etter abort, men jeg har aldri før blitt gravid så raskt. Det finnes en undersøkelse som viser at suksesraten er større om man prøver på nytt innen 3-6mnd har gått etter en abort. Jeg ville egentlig vente lengre pga bhg-plass, men hadde ikke tro på at heg skulle bli gravid så raskt uansett. Så feil kan man ta! Er 32+6 uker nå.

Last edited:
Jeg hadde en MA i februar i uke 9. Medinsk abort med cytotec, en runde. Blødde vel 2-3 dager. Fikk eggløsning kjapt etterpå, rett inn i syklus igjen. Gravid på nytt i april og har termin om halvannen uke :Heartblue

Det sies man er ekstra fertil. Det sa min gyn til meg for lenge siden.
Jeg lurer på om kroppen blir restartet. Siden den Just har vært gravid. Litt enklere for den. Jeg vet ikke. Det er bare en tanke

Jeg hadde medisinsk abort i slutten av august 24 og ble gravid igjen i november. Vi gjorde ingen forsøk i mellom, så ble gravid første måneden vi prøvde :)

Jeg hadde i slutten av november en senabort i uke 21+2 pga alvorlig hjertefeil feil, var ferdig med å blø etter 2 uker. Fikk igjen mensen nå etter 5 uker.
Satser på at det klaffer i løpet av kort tid :)

Sluttet på pillen i slutten av juli 2023, fikk første mens rundt september. Prøvde ikke aktivt å bli gravid, vi var sånn det skjer når det skjer, syklusen var ustabil og bingo, men ble plutselig gravid i januar 2024. MA i uke 12, oppdaget uke 13 så tok det 5 uker på dagen før første mens kom, testene ble negative mellom 4-5 uker etter aborten. Jeg blødde relativt lite under og etterpå, men både foster og morkake kom ut helt så mulig derfor. Hadde ingen rester, men syklusen var ustabil (som den også var før ma). Brukte kondom i mai og juni for å nyte sommerferien, og ble gravid på første forsøk igjen i juli. Er nå i uke 27 og alt har gått fint så langt. Brukte flo appen og hadde en ca oversikt på el, men verken tempet eller testet etter den. Har aldri testet kjempe tidlig uten mistanke, så har ikke oversikt over om jeg har hatt noen kjemiske, men vi har hatt ett heldig avslappet forhold til selve prøvingen. Håper spiren din sitter igjen snarest, og at du ikke må oppleve dette igjen :Heartred
Det er så viktig å ikke stresse over når det skal skje men det er ikke så lett når du allerede har hatt MA og ønsker ny erstatning. Takk for at du deler din historie, glad på deres vegne. Håper svangerskapet varer til målet denne gangen for dere. ❤️

Hei! Jeg mistet i uke 17 i mars i 2024 (missed abortion, medisinsk abort dagen etter, manuell fjerning av rester to dager senere, neg test etter 3 uker, mens etter 4 uker). Jeg prøvde ikke syklusen etter i april, men prøvde i mai. Da satt den på første forsøk. Jeg ble altså gravid ca. 2 mnd etter aborten. Det er vel omdiskutert om man er mer fertil etter abort, men jeg har aldri før blitt gravid så raskt. Det finnes en undersøkelse som viser at suksesraten er større om man prøver på nytt innen 3-6mnd har gått etter en abort. Jeg ville egentlig vente lengre pga bhg-plass, men hadde ikke tro på at heg skulle bli gravid så raskt uansett. Så feil kan man ta! Er 32+6 uker nå.
Ja jeg har også hørt om denne undersøkelsen derfor ville jeg høre om erfaringer. Lykke til masse med resten av svangerskapet ❤️

Jeg hadde i slutten av november en senabort i uke 21+2 pga alvorlig hjertefeil feil, var ferdig med å blø etter 2 uker. Fikk igjen mensen nå etter 5 uker.
Satser på at det klaffer i løpet av kort tid :)
Håper spiren sitter rask for dere. Gjerne oppdatere med oss senere her.
Bløde du mye under og etter abort? Jeg bløde ikke så mye og både foster og morkaka kom ut i løpet av 2 timer så kanskje derfor blør lite nå.

Jeg hadde en MA i februar i uke 9. Medinsk abort med cytotec, en runde. Blødde vel 2-3 dager. Fikk eggløsning kjapt etterpå, rett inn i syklus igjen. Gravid på nytt i april og har termin om halvannen uke :Heartblue
Blødde bare 2-3 dager? Jeg blør også veldig lite nå i 2 dager etter abort. Kanskje fordi alt kom ut på abort dagen både foster og morkake?

Det er forferdelig tungt å gå gjennom en slik prosess, spesielt med ett så ønsket svangerskap.

Jeg blødde rundt en måned litt av og på (medisinsk abort i midten av desember) og fikk mensen igjen i starten av februar. Så spiren satt ganske fort etterpå! Så det er absolutt håp om at det går bra :happy:

Etter MA jeg hadde for 3 uker siden blødde jeg ingenting etter utskrapning. Så tror jeg har hatt eggløsning og håper syklus er tilbake til normalen ganske snart.
Du får oppdatere oss her om du får mens eller om det blir noen positive graviditetstester :Heartbigred

Håper spiren sitter rask for dere. Gjerne oppdatere med oss senere her.
Bløde du mye under og etter abort? Jeg bløde ikke så mye og både foster og morkaka kom ut i løpet av 2 timer så kanskje derfor blør lite nå.
Jeg blødde litt den første uka også spotta jeg en uke til etter det. Trur jeg ble gravid før mensen nå siden jeg testa negativt og positivt, men den endte i kjemisk. Her kom alt ut da det jeg hadde vanlig fødsel og ble sjekka etterpå.

Skal oppdatere jeg :)

Blødde bare 2-3 dager? Jeg blør også veldig lite nå i 2 dager etter abort. Kanskje fordi alt kom ut på abort dagen både foster og morkake?
Ja, blødde godt akkurat når alt kom ut, selve dagen jeg tok tablettene. Ellers var det veldig sparsomt og avtakende 2-3 dager. Mener å huske at eggløsning kom ca 14 dager etterpå. Masse lykke til :Heartpink

Det er så viktig å ikke stresse over når det skal skje men det er ikke så lett når du allerede har hatt MA og ønsker ny erstatning. Takk for at du deler din historie, glad på deres vegne. Håper svangerskapet varer til målet denne gangen for dere. ❤️
Vanskelig å tenke på noe annet, så hadde ikke det var sol og sommer pg alt som hører med hadde jeg nok ikke klart å vente eller fokusere på annet. Kroppen er jo allerede i gravidmodus så har stor tro på at man er ekstra fertil etter å ha mistet. Jeg levde som normalt og både spiste og drakk som jeg ville, så hvis du klarer ville jeg senket skuldrene litt i prøveperioden. Så håper jeg at kroppen din hopper rett tilbake i normal syklus og spiren sitter som ett skudd snarest.
Og tusen takk, vi gleder oss veldig, men i starten var jeg ett nervevrak fram til ultralyd og nipt test var overstått, og tror de følelsene er umulig å riste fra seg når man har opplevd en sa / ma. Heldigvis så har alle jeg har snakket med som har mistet kun opplevd dey en gang, og som oftest med første. Så har stor tro og håp for at det går fint for deg så fort den sitter igjen :Heartred

Vanskelig å tenke på noe annet, så hadde ikke det var sol og sommer pg alt som hører med hadde jeg nok ikke klart å vente eller fokusere på annet. Kroppen er jo allerede i gravidmodus så har stor tro på at man er ekstra fertil etter å ha mistet. Jeg levde som normalt og både spiste og drakk som jeg ville, så hvis du klarer ville jeg senket skuldrene litt i prøveperioden. Så håper jeg at kroppen din hopper rett tilbake i normal syklus og spiren sitter som ett skudd snarest.
Og tusen takk, vi gleder oss veldig, men i starten var jeg ett nervevrak fram til ultralyd og nipt test var overstått, og tror de følelsene er umulig å riste fra seg når man har opplevd en sa / ma. Heldigvis så har alle jeg har snakket med som har mistet kun opplevd dey en gang, og som oftest med første. Så har stor tro og håp for at det går fint for deg så fort den sitter igjen :Heartred
Tussen takk!! Trodde aldri jeg skulle oppleve dette. Føler meg bedre og er optimistisk for kommende måneder.

Back
Topp