Når beveger babyen din seg mest?

Å, gleder meg til gutten min kan kjenne. Tror det må bli enda litt mer og kraftigere spark fra den lille først. Tålmodigheten til en på 2,5 er jo litt begrensa, så han holder ikke lenge på magen før det er noe annet spennende å gjøre i stedet :hilarious:

Ellers kan jeg kjenne litt svakt når jeg sitter på tilfeldige tider gjennom dagen, men må egentlig ligge eller halvveis ligge for å kjenne best. Så dermed har jeg ikke merket meg noen tider jeg kjenner mer eller mindre. Har også hatt noen dager hvor jeg har kjent veeelig lite, og da tenker jeg hun har snudd seg med ryggen ut. Men nå er jeg 20+6, så det er jo stor forskjell bare man et en 2-3 uker lenger enn dette. Eller har morkaken bak. Men det hadde jeg forsåvidt sist, og hadde likevel ikke noen døgnrytme eller sånn på babyen som jeg la merke til. Fikk likevel en følelse av hvor mye og sterkt jeg pleide å kjenne hver dag. Men, det ble som regel fart etter et glass iskald meget sukkerholdig saft. Så det gikk endel flasker i løpet av svangerskapet :joyful:

Her kjenner jeg det ofte godt i 23-00 tiden om kvelden:) Men kjenner det jevnt gjennom dagen også, formiddagen etter sen frokost kanskje.. ellers vet jeg ikke om jeg kjenner noe bestemt mønster enda. Men jeg har iallfall kjent daglig liv siden uke 17/18:) Straks uke 21 nå!

Kjenner lite ila dagen, men mellom 21.30 og 22.00 er det full fres og skikkelig fest der inne. Er nesten litt ubehagelig :confused:

Jeg må innrømme at jeg ikke har så god tid til å kjenne etter på dagtid. Det er full rulle på jobb. Jeg står og går såpass mye at jeg tipper hun vugges i ro av det. På ettermiddag/kveld og når jeg har lagt meg kjenner jeg etterhvert nå mye liv. Det er veldig koselig. Nå er jeg straks 20 uker. Snart blir det vel kraftige nok spark til at storebror og pappaen også kan kjenne det.

Er ganske stille når jeg er oppe og beveger meg, mens når jeg sitter/ligger og hviler så er det full fest inne i magen:hilarious:

Haha, så artig:happy: Samme her, men jeg elsker de gangene hvor jeg et opptatt med noe og får et lite dytt innefra magen:Heartred

Ja det gjør hun. Spesielt når jeg kjenner. Dytter litt med fingrene og hun sparker tilbake. Kjempekoselig. Blir en liten samtale av det ja:Heartred sliter sånn med søvnen på natten, og da er det alltid koselig og ligge og kjenne på hu. Ungene var helt i ekstase første gang de kjente. Tror det ble mye mer virkelig liksom :Heartred:Heartred

Hørtes helt himmelsk ut! Jeg er enig i at det å ligge litt søvnløs har blitt koseligere etter at EM begynte å holde meg med selskap:Heartred
Ungene dine er heldige som får kjenne for det er noe helt magisk ved å kjenne at det lever der inne. Kan bare tenke meg hvor kjekt de har det med det:woot:

Kjenner mest om kvelden, men også når jeg sitter i ro på dagstid. Jeg synes det er vanskelig å vite hvilken av de 2 babyene sparker :D

Har prøvd å få samboeren til å kjenne spark på magen, men hver gang han legger hånden sin på magen min så slutter de med å sparke!! Uten feil så langt. Blir litt frustrert av det og han er ikke så tålmodig at han sitter der med hånden på magen i flere minutter.

Å, gleder meg til gutten min kan kjenne. Tror det må bli enda litt mer og kraftigere spark fra den lille først. Tålmodigheten til en på 2,5 er jo litt begrensa, så han holder ikke lenge på magen før det er noe annet spennende å gjøre i stedet :hilarious:

Ellers kan jeg kjenne litt svakt når jeg sitter på tilfeldige tider gjennom dagen, men må egentlig ligge eller halvveis ligge for å kjenne best. Så dermed har jeg ikke merket meg noen tider jeg kjenner mer eller mindre. Har også hatt noen dager hvor jeg har kjent veeelig lite, og da tenker jeg hun har snudd seg med ryggen ut. Men nå er jeg 20+6, så det er jo stor forskjell bare man et en 2-3 uker lenger enn dette. Eller har morkaken bak. Men det hadde jeg forsåvidt sist, og hadde likevel ikke noen døgnrytme eller sånn på babyen som jeg la merke til. Fikk likevel en følelse av hvor mye og sterkt jeg pleide å kjenne hver dag. Men, det ble som regel fart etter et glass iskald meget sukkerholdig saft. Så det gikk endel flasker i løpet av svangerskapet :joyful:

Så artig at det er liv å kjenne :woot: Blir helt fasinert av hvor stor forskjell det er på hva man kjenner alt ettersom hvor morkaken sitter. Akkuratt nå skulle jeg ønske at min satt på bunnen av livmora og fungerte som støtdemper for noen står og stepper og juler opp alt der nede:hilarious:

Her kjenner jeg det ofte godt i 23-00 tiden om kvelden:) Men kjenner det jevnt gjennom dagen også, formiddagen etter sen frokost kanskje.. ellers vet jeg ikke om jeg kjenner noe bestemt mønster enda. Men jeg har iallfall kjent daglig liv siden uke 17/18:) Straks uke 21 nå!

Det er så kjekt når det begynner så tidlig:happy: god tid til å bli kjent med mini.
Angående å identifisere døgnrytme på mageboeren har jeg lurt på å begynne å notere hver gang jeg kjenner bevegelse så jeg kan se om det dukker opp et mønster. Er ikke så flink til å huske nøyaktig når jeg kjente noe.

Kjenner lite ila dagen, men mellom 21.30 og 22.00 er det full fres og skikkelig fest der inne. Er nesten litt ubehagelig :confused:

Signerer på litt ubehagelig:shifty: Spesielt når hun sparker nedover:hungover:
Vi får trøste oss med at det er et godt tegn at det er masse bevegelse det inne, og så får vi se fram til skattene kommer ut:Heartred

Jeg må innrømme at jeg ikke har så god tid til å kjenne etter på dagtid. Det er full rulle på jobb. Jeg står og går såpass mye at jeg tipper hun vugges i ro av det. På ettermiddag/kveld og når jeg har lagt meg kjenner jeg etterhvert nå mye liv. Det er veldig koselig. Nå er jeg straks 20 uker. Snart blir det vel kraftige nok spark til at storebror og pappaen også kan kjenne det.

Det er ikke lett å kjenne noe når man er på farta nei! Men nå når de har begynt så det er nok ikke lenge til sparkene merkes utenpå magen og:happy: Snart danser hele magen mens skatten spretter rundt der inne:Heartred

Kjenner mest om kvelden, men også når jeg sitter i ro på dagstid. Jeg synes det er vanskelig å vite hvilken av de 2 babyene sparker :D

Har prøvd å få samboeren til å kjenne spark på magen, men hver gang han legger hånden sin på magen min så slutter de med å sparke!! Uten feil så langt. Blir litt frustrert av det og han er ikke så tålmodig at han sitter der med hånden på magen i flere minutter.

Nåh! To stykker da:Heartred Det forestiller jeg meg er utrolig artig å få oppleve. Så masse små armer og bein som skal strekke seg i alle retninger. Det blir kanskje lettere å kjenne hvem som sparker etterhvert?
Du får be mannen med på kosestund og få han til å ligge inntil deg med hånda på magen helt til de små våkner og begynner å romstere:p

Jeg kjenner mer og mer liv på formiddagen nå, kjente det kun på kveld «før»:p Men fortsatt er det full fest hver kveld rundt 22-23 tiden!:happy:

Her er det mest bevegelse på kvelden og når jeg har lagt meg i sengen før jeg sovner. Kjenner også ila dagen. Noen dager kan han nesten holde på hele dagen. Men da kan han ha en rolig periode etter mye aktivitet inni der. Nesten så det bekymrer meg litt når han er rolig etter noen dager med masse aktivitet.

Jeg kjenner mer og mer liv på formiddagen nå, kjente det kun på kveld «før»:p Men fortsatt er det full fest hver kveld rundt 22-23 tiden!:happy:

Herlig:Heartbigred Ingenting som en fest for å avslutte dagen:hilarious:

Her er det mest bevegelse på kvelden og når jeg har lagt meg i sengen før jeg sovner. Kjenner også ila dagen. Noen dager kan han nesten holde på hele dagen. Men da kan han ha en rolig periode etter mye aktivitet inni der. Nesten så det bekymrer meg litt når han er rolig etter noen dager med masse aktivitet.

Åh, sånn som du beskriver med masse liv en dag etterfulgt av en rolig periode hadde jeg og for noen uker siden. Holdt på å få hetta hver gang det var stille:nailbiting::hilarious: Bevegelsene kom alltid tilbake da og nå er det rett før jeg kan gjette på når hun kommer til å våkne:happy:

Den babyen her er super aktiv. Beveger seg mye jevnt både dag, kveld og natt :)
Morsomt ettersom det ikke var like mye aktivitet på de to første barna.
Her kunne også kjæresten kjenne spark fra jeg var 18+6 :) aldri opplevd det tidligere heller at bf kunne kjenne spark og bevegelse før uke 22.

Merker mest liv på kvelden, kjenner at hun sparker der inne nå :Heartred kjenner det på utsiden også nå, veldig stas! Blir også ofte mer bevegelser etter jeg har spist :)
Gleder meg til å kjenne enda mer :love7

Når jeg legger meg ned på ettermiddagen/ kvelden og spesielt hvis jeg har inntatt noe søtt i forkant :joyful:

Den babyen her er super aktiv. Beveger seg mye jevnt både dag, kveld og natt :)
Morsomt ettersom det ikke var like mye aktivitet på de to første barna.
Her kunne også kjæresten kjenne spark fra jeg var 18+6 :) aldri opplevd det tidligere heller at bf kunne kjenne spark og bevegelse før uke 22.

Yaay for aktive babyer:Heartred Det er så fint å kunne dele de herlige bevegelsene med noen sant:happy:
Her og opprettholdes aktiviteten. Var hos jordmor i dag og sjekket hjertelyden til lille EM og jordmor måtte jakte på henne for hun drev å flyttet seg unna flere ganger, likte ikke kald gel eller dopleren tenker jeg:hilarious:

Merker mest liv på kvelden, kjenner at hun sparker der inne nå :Heartred kjenner det på utsiden også nå, veldig stas! Blir også ofte mer bevegelser etter jeg har spist :)
Gleder meg til å kjenne enda mer :love7

Så koselig at det er liv å kjenne:Heartred
Jeg tror de vet når vi sitter her på forumet for det er ofte aktivitet hos meg og når jeg sitter her inne. Og der kjente jeg tre små spark og:hilarious:

Når jeg legger meg ned på ettermiddagen/ kvelden og spesielt hvis jeg har inntatt noe søtt i forkant :joyful:

JA! Slår aldri feil den kombinasjonen:cool01

Heila tio.. Føle da varsle om at ho blir heilt lik dei andre. Som aldri sov:wideyed:
Har kjent liv si veke 13. har morkaka framme for tredje gong og eg sa det til jordmora på første ultralyden at eg trudde morkaka låg midt framme denne gongen og då eg kjente bevegelse mot hoftebeina men ikkje der. Hu berre flirte, men der va den.

Ofte starter det kl 06.00 om morgenen når fars 1000 vekkeklokker ringer før han våkner og står opp og så holder hun på jevnt utover dagen når jeg sitter/ligger ❤

Her er det litt forskjellig. Begynner tidlig på jobb, så har ikke tid til å ligge å kjenne på morgningen. Har en aktiv jobb hvor jeg stortsett står og går hele tiden. Noen ganger når jeg setter meg ned på jobben kjenner jeg romstering fra lillebror. Og når jeg tar meg en hvil på ettermiddagen :-) kjenner ikke spark, men endel romstering, men er nok god plass der inne

Ofte starter det kl 06.00 om morgenen når fars 1000 vekkeklokker ringer før han våkner og står opp og så holder hun på jevnt utover dagen når jeg sitter/ligger ❤

Åh, det der med 1000 alarmer som ringer på morgenen før mannen våkner og står opp høres kjent ut :shifty: Her starter det like før kl 5 (han begynner på jobb kl 6)... Jeg må vekke han for hver alarm for å få ham til å slå av, så ikke mini på naborommet våkner av det.. Også blir jo søvnen min elendig fram til jeg skal stå opp. Sorry, en liten avsporing der, men æsj, jeg blir så lei av den helsikes vekkerklokka :banghead:

Back
Topp