Når beveger babyen din seg mest?

GardsHulder

Gift med forumet
Himmelbarn
Marshmallows2021
Stjerneskuddene 2024
Septemberlykke 2024
Det er vel gjerne nå flere som begynner å oppleve å kjenne liv innefra magen, og at babyen har rolige og aktive perioder. Jeg er fulstendig klar over at man ikke skal sammenligne seg med andre, men jeg er nysgjerrig på når deres lille skatt er mest aktiv?

Her er det absolutt mest aktivitet på natten eller tidlig morgen. Har fått for vane å våkne rundt kl 06.45 og legger meg da gjerne på ryggen litt, min favorittstillig, og da blir det liv så det holder! Kjenner armer og bein i hele magen, så langt opp som livmoren rekker. Det er nesten så det er ubehagelig av og til. Pleier å ligge og holde på magen og bare smile og kose meg til jeg sovner igjen.

Det er nesten likt på kvelden etter at jeg har lagt meg hvor jeg ofte begynner med å legge meg på ryggen noen minutter før jeg snur meg på sida og sovner.

Ellers er det godt med aktivitet etter måltider. Spesielt her en kveld hvor jeg koste meg med en skål yoghurt naturell med sukker på. DET falt i smak det:Heartpink

Last edited:
Synes det ofte er liv hele dagen jeg! Kanskje særlig om formiddagen og utpå kvelden, men det er også de periodene jeg sitter mest stille.. de får vel mer faste bevegelsesmønstre i løpet av de neste ukene?

Periodisk hele dagen. Men det slår ALDRI feil at det er fulm fest når jeg legger meg for å sove....

Synes det ofte er liv hele dagen jeg! Kanskje særlig om formiddagen og utpå kvelden, men det er også de periodene jeg sitter mest stille.. de får vel mer faste bevegelsesmønstre i løpet av de neste ukene?

Så herlig da:Heartbigred
Enig med deg at det er ganske mye sprell hele dagen, men at det er lettere å kjenne når man sitter i ro.
Jeg ble bare så nysgjerrig for nå spiste jeg en sein lunsj og la meg ned på venstre side litt på sofaen etterpå for å kjenne etter liv. Men det er ikke i nærheten så mye nå som når jeg ligger på ryggen i senga. Syns bare det var artig:shy:

Periodisk hele dagen. Men det slår ALDRI feil at det er fulm fest når jeg legger meg for å sove....

Det er da det skjer! Skulle trodd de gjør det med vilje:hilarious:
Noen spesiell stilling du pleier å ligge i i senga?

Det er da det skjer! Skulle trodd de gjør det med vilje:hilarious:
Noen spesiell stilling du pleier å ligge i i senga?
Jeg ligger som regel på venstre side med stor pute mellom bein og armer. Lager grop til magen. Kjenner bevegelser utenpå om jeg ligger på ryggen i hvert fall. men det stopper ofte når jeg prøver å kjenne. Syns ikke det er godt å ligge lenge på ryggen, så jeg sover ikke slik.
Lurer litt på om det blir bedre plass til dem når vi ligger og slapper av?

Her er det veldig mye aktivitet på formiddagen, også blir det gjerne litt rolig på ettermiddagen før det blir action igjen på kvelden :D Men kan gjerne kjenne dulting hele døgnet nå, men helt klart mest på formiddagen :Heartpink

Jeg ligger som regel på venstre side med stor pute mellom bein og armer. Lager grop til magen. Kjenner bevegelser utenpå om jeg ligger på ryggen i hvert fall. men det stopper ofte når jeg prøver å kjenne. Syns ikke det er godt å ligge lenge på ryggen, så jeg sover ikke slik.
Lurer litt på om det blir bedre plass til dem når vi ligger og slapper av?

Høres digg ut med stor pute! Hadde en liggende klar tidligere, men følte aldri det var mer behagelig med den.
Sliter og med at hofta og øverste del av låret blir nummen hvis jeg ligger på venstre side så blir som regel høyre for meg. Kanskje på tide å teste den puta igjen:rolleyes:
Det blir nok god plass til dem når vi ligger ja. Pluss at jeg synes det er mer liv når jeg er avslappet kontra stresset.

Her er det veldig mye aktivitet på formiddagen, også blir det gjerne litt rolig på ettermiddagen før det blir action igjen på kvelden :D Men kan gjerne kjenne dulting hele døgnet nå, men helt klart mest på formiddagen :Heartpink

Så herlig å høre:Heartred De dultene er så gode å kjenne på sant? Er så koselig å tenke på at vi aldri er alene med disse små nurkene i magen:love7

Her er hun veldig lik storebroren sin som ble født i januar i år, veldig artig for de har samme våken rutiner i magen. Han var også mest aktiv på kvelden/natten, og litt innimellom på formiddagen, men ellers veldig rolig. Kan ikke huske hvor mange ganger jeg faktisk måtte inn på sjekk til føden fordi jeg ikke kjente han da han lå i magen :woot: Men kjenner sparkene og bevegelsen hennes veldig godt da morkaken ligger på bakre vegg, i går fikk pappaen også kjenne masse liv fra henne da vi la oss, kan ikke ligge på ryggen for da blir jeg dårlig:depressed::depressed::depressed::depressed:

Kjenner mest morgen/kveld ❤️ men kan også kjenne utover dagen også siden jeg ligger såpass mye iro.

Kjenner mest på formiddagen når jeg sitter på jobb og sen ettermiddag rett etter jeg kommer hjem :)

Her har det vært full aktivitet siden uke 15:) Er nummer 3 og ingen av de 2 andre har vært så aktiv som lille i magen:hilarious: Skikkelig sprettball! Pappaen har kjent sparkene siden uke 18 og det er kjempestas:Heartred

Her er hun veldig lik storebroren sin som ble født i januar i år, veldig artig for de har samme våken rutiner i magen. Han var også mest aktiv på kvelden/natten, og litt innimellom på formiddagen, men ellers veldig rolig. Kan ikke huske hvor mange ganger jeg faktisk måtte inn på sjekk til føden fordi jeg ikke kjente han da han lå i magen :woot: Men kjenner sparkene og bevegelsen hennes veldig godt da morkaken ligger på bakre vegg, i går fikk pappaen også kjenne masse liv fra henne da vi la oss, kan ikke ligge på ryggen for da blir jeg dårlig:depressed::depressed::depressed::depressed:

Så herlig at både du og pappaen kan kjenne masse liv:Heartred Merker på min Og at det er noe han synes er kjempestas:woot: Og så må være spennende å kunne sammenligne fra svangerskap til svangerskap!

Kjenner mest morgen/kveld ❤️ men kan også kjenne utover dagen også siden jeg ligger såpass mye iro.

Omtrent sånn som meg da. Jeg sitter som regel en del.

Kjenner mest på formiddagen når jeg sitter på jobb og sen ettermiddag rett etter jeg kommer hjem :)
Ikke det verste selskapet å ha med på jobb:love7

Her har det vært full aktivitet siden uke 15:) Er nummer 3 og ingen av de 2 andre har vært så aktiv som lille i magen:hilarious: Skikkelig sprettball! Pappaen har kjent sparkene siden uke 18 og det er kjempestas:Heartred

Åh, så herlig når det kan kjennes så tidlig! Begynte rundt de tider hos meg og, men jeg var jo ikke sikker på det før det var gått enda noen uker.
Hihi, sprettball:hilarious: Så beskrivende:Heartred Made my day:)

Her er det mye liv om natten, morgen og kveld. Litt mindre midt på dagen og ettermiddag. Små dult hele tiden iløpet av dagen men ikke sånn mye aktivitet. Mannen kjenner godt bevegelsene. Ungene har også fått kjent på lillesøster. Ganske rart for med en gang de legger hånda på magen blir hu helt stille. Hehe så de må kjenne lenge før hun slår til med bevegelser.

Frøkna mi turner rundt i magen hele dagen:) kjennes best når jeg sitter eller ligger selvsagt men hun romsterer mye inni der:Heartpink
Syns det er så herlig!

Her er det mye liv om natten, morgen og kveld. Litt mindre midt på dagen og ettermiddag. Små dult hele tiden iløpet av dagen men ikke sånn mye aktivitet. Mannen kjenner godt bevegelsene. Ungene har også fått kjent på lillesøster. Ganske rart for med en gang de legger hånda på magen blir hu helt stille. Hehe så de må kjenne lenge før hun slår til med bevegelser.

Veldig likt på hvordan det er her og, bortsett fra, som sagt, her er det ofte fest etter måltider.
Så herlig at til og med ungene har fått kjenne på livet i magen din:Heartred Det virker som om de fleste babyer holder fred en stund med en gang det kommer ei hånd bortpå:hilarious:
Svarer din mageboer hvis du dytter borti magen med en finger? Vi driver og "snakker sammen" på den måten. Jeg og mannen poker og hun dytter tilbake:p

Frøkna mi turner rundt i magen hele dagen:) kjennes best når jeg sitter eller ligger selvsagt men hun romsterer mye inni der:Heartpink
Syns det er så herlig!

Åh, så herlig:Heartbigred Fantastiske lille skatten:love7

Er ganske stille når jeg er oppe og beveger meg, mens når jeg sitter/ligger og hviler så er det full fest inne i magen:hilarious:

Veldig likt på hvordan det er her og, bortsett fra, som sagt, her er det ofte fest etter måltider.
Så herlig at til og med ungene har fått kjenne på livet i magen din:Heartred Det virker som om de fleste babyer holder fred en stund med en gang det kommer ei hånd bortpå:hilarious:
Svarer din mageboer hvis du dytter borti magen med en finger? Vi driver og "snakker sammen" på den måten. Jeg og mannen poker og hun dytter tilbake:p

Åh, så herlig:Heartbigred Fantastiske lille skatten:love7
Ja det gjør hun. Spesielt når jeg kjenner. Dytter litt med fingrene og hun sparker tilbake. Kjempekoselig. Blir en liten samtale av det ja:Heartred sliter sånn med søvnen på natten, og da er det alltid koselig og ligge og kjenne på hu. Ungene var helt i ekstase første gang de kjente. Tror det ble mye mer virkelig liksom :Heartred:Heartred

Back
Topp