Når bestilte dere time hos jordmor?

Bkno0568692

Andre møte med forumet
Når bestilte/bestiller dere time hos jordmor?
Er så redd for å miste at jeg ikke tør å bestille.. Er 6+5 i dag.

Jeg kontaktet jordmor på tirsdag og har fått time førstkommende tirsdag allerede. Er 6+0 da. Hun sa det var litt ventetid så jeg trodde jeg fikk time i slutten av oktober eller noe :hilarious:

Bestilte time noen dager etter positiv test, i tilfelle det var stor pågang hos jordmor. Fikk time 7. oktober, da er jeg 9+4 uker på vei :)

Jeg var ca 5 uker på vei da jeg bestilte time hos legen min. Fikk første time 12+0. Så har ordnet med henvisning til KUB uten legen. Tror ikke han tenkte på at jeg skal ha ekstra oppfølging pga alder da han satt dato for første svangerskapskontroll.

Hvorfor drar man til jordmor så tidlig? :) Her jeg bor er det ikke normalt å dra til hverken lege eller jordmor før uke 12, hvis det ikke er noe spesielt.

Hvorfor drar man til jordmor så tidlig? :) Her jeg bor er det ikke normalt å dra til hverken lege eller jordmor før uke 12, hvis det ikke er noe spesielt.

I mitt tilfelle får jeg oppfølgning 3 ganger i uken foreløpig pga min historie før dette svangerskapet. Står mer om grunnen i dagboka mi. Men jeg synes det er helt greit, hva gjør en ikke for barna?:happy: :Heartred:Heartred:Heartpink

Jeg tenker jeg bestiller time etter tul.. I min kommune skal man til lege i uke 6 og jordmor mellom uke 8-14.
Var hos lege 6+5 og skal på tul nå på onsdag, da er jeg 8+0:happy:

Jeg skal bestille time etter TUL, som er om en uke. Da er jeg 8+1, håper på time ca. uke 10:happy:

Jeg bestilte med en gang jeg fikk positiv test. Var der for noen dager siden 4+2 :)

Her skal jeg også til jordmor når jeg er 6+2. Bestilte time rett etter jeg fikk positiv test i tilfelle det var litt ventetid. I kommunen her har de tilbud om tidlig samtale hos jordmor i uke 6-8.

Etter standard oppfølgingsprogram er første time mellom uke 8 og 12 og neste er ordinær ultralyd. Normalt holder det i massevis.

Jeg bestilte time da jeg fant ut at jeg var gravid, skal på første kontroll hos legen når jeg er 11+3 :)

Jeg bestilte også time samme dagen som testen var positiv! Ingen andre viste om at jeg var gravid, så dama i resepsjonen var den første som fikk vite det:laughing002 Var vel ca 5 uker på vei da :)

Bestilte time når jeg var 9+1 , fikk time 10+0
Hun ville egentlig hatt meg inn før pga at jeg har høyere alder:)

Skal på kontroll med kommende storebror 14. Oktober, så tenker å høre da om å få time :-)

Bestilte time når eg fant ut at eg var gravid :-) fikk time i midten av oktober :-) er da ca 10 uker

Var vel 6 veker på vei når eg bestilte, fekk time når eg var 9+5. Jordmor sa det var ganske nytt at gravide skal inn så tidlig, var ikkje det sist. Fylte ut papirer, sjekka urin og blodtrykk.

Back
Topp