Når bestiller dere time hos jordmor?

Peon_86

Glad i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Maiskolbene 2023 :-)
Når bestiller time hos jordmor?
Kan jordmor også sjekke om det er tidlig hjerteslag? :)

Jeg hadde første timen i uke 4 hos fastlegen for å ta blodprøver og bestille fødeplass + få innkallelse til ultralyd på sykehuset.

Jordmor har ikke ultralyd, så de kan ikke sjekke så mye med spiren den første tiden. Min første time hos jordmor er i november, da er jeg i uke 14/15. Skal ta med urinprøve, men utenom det så tror jeg ikke det skjer så mye :)

Jeg tenkte å bestille time etter TUL på mandag. Bare for å bekrefte liv i forkant av timen:p

Jeg har bestilt time alt! Skal til mandag, da er jeg 7+4 bare :p

Hadde første time hos jm når jeg var 7+1 :) Gikk gjennom helsekortet for gravide og fikk sendt henvisning til TUL på denne timen :) Nå skal jeg ikke dit igjen før etter OUL.

Samboer fikk beskjed på HS da han var der med sønnen vår at det ikke var vits å bestille time før man er minst 12 uker. Så da tørr jeg ikke annet enn å vente til da

Jeg var der 6+0. Fikk bestemme selv når jeg ville komme :)

Jeg gikk ikke til jordmor før kontrollen som er i uke 26? Eller var det 28? husker ikke helt rekkefølgen på oppfølgingen vi skal ha. Fikk høre hjerteslag med doppler på alle timene der.
Jeg følte ikke det var nyttig for meg å komme tidligere, men har man spørsmål så skal man selvsagt få time uavhengig hvor langt man er på vei. Bare å ringe helsestasjonen så ordner de time.

Samboer fikk beskjed på HS da han var der med sønnen vår at det ikke var vits å bestille time før man er minst 12 uker. Så da tørr jeg ikke annet enn å vente til da
Men er ikke det noe sent hvis JM skal henvise til TUL? Vet ikke om de er i gang med offentlig TUL der du bor da :)

Jeg har bare besilt time til første svangerskapskontroll hos fastlegen min. Fikk time der når jeg er i uke 9. Sist svangerskap gikk jeg til fastlegen min hele veien, var aldri hos jordmor. Tror jeg gjør samme denne gangen :happy: Om jeg skulle ombestemme meg så føler jeg ikke at jeg trenger noe jordmortime før mot slutten av svangerskapet kanskje. Men er vel bare å ta kontakt allerede nå og høre når jordmor eventuelt vil du skal komme. Tror mellom uke 9-12 er vanlig som første svangerskapskontroll. Men vet mange får time før også :happy:

Jeg skal ha første svangerskapskontroll hos lege, i uke 12, og så blir det andre kontroll i uke 24 hos jordmor. I de to forrige svangerskapene gikk jeg ikke til jordmor, men skal det denne gangen pga tunge erfaringer fra forrige svangerskap.

Jeg vil ikke gå til kommune-jordmora her. Så blir nok å gå kun til fastlegen og til gyn som jeg har tett oppfølging fra :)

Jeg skal til lege og til gynekolog for tidlig UL når jeg er 7+1 (bestilt time samme dag).
Så skal jeg på første besøk til jm når jeg er 8+6 (hvis alt ser bra ut, bank i bordet…) :)

Skal til første time hos jordmor når jeg er 8+3 tviler på at det blir sjekket for hjerteslag så tidlig da det kan være vanskelig å finne og dermed skape unødig bekymring

Fikk beskjed når jeg ringte jordmor at jeg måtte først ta blodprøver osv hos fastlege, det er ikke før i uke 12, så håper jeg får time hos jordmor fortløpende etter det :D Har fått fastlegevikar som jeg foreløpig ikke egentlig vil bruke mer enn jeg «må» haha…

Jeg hadde egt. tenkt til å vente en stund, men ettersom vi var på 1,5årskontroll med bebis i dag, nevnte jeg det for resepsjonen. Fikk time når jeg er 9+0, da regner jeg med det er grei tid for henvisning til TUL og NIPT

Skal Til legen i uke 12 og jordmor i uke 17 :) Den neste timen etter uke 12 er ikke før uke 24, utenom ultralyd. synes det var litt lenge å vente.

Hadde tenkt å vente en god stund enda egentlig. Da jeg uansett ikke får time før i uke 12 ca. Men så fikk jeg se i dag at trondheim har starta med tidlig ultralyd for alle. Så tenkte å ringe over helga å forhøre meg om hvordan jeg skal gå frem

Når bestiller time hos jordmor?
Kan jordmor også sjekke om det er tidlig hjerteslag? :)
Ringte dit dagen etter positiv test (2-3 uker) da jeg er førstegangs fødende og full av spørsmål fikk time alt en uke etterpå og har neste time på mandag for å ta blodprøver osv. :)

Back
Topp