Når bestiller dere første svangerskapskontroll?

Jeg hadde første time 5+2. Veldig fint å få litt info siden det er min første. Hadde en veldig fin samtale med mye info og svar på spørsmål vi hadde
 
Jeg var denne uka pga kvalme. Tok alle prøver osv. 8+5
 
Skal i uke 12.
 
Jeg er 6+1 i dag. Gravid med nr 3. Har jeg krav på tidlig ul ettersom jeg er 38 år? Har ikke vært hos legen enda ettersom jeg ikke har noen plager.
 
Tenkte å ringe til jordmor og be om time om alt er ok på UL på fredag. Vil tro første samtale blir rundt uke 12.?
 
Jeg er 6+1 i dag. Gravid med nr 3. Har jeg krav på tidlig ul ettersom jeg er 38 år? Har ikke vært hos legen enda ettersom jeg ikke har noen plager.
Ja du kan få KUB test. Ul i uke 10 og blodprøver, så sva i uke 12 ca. ift om det er risiko for kromosomfeil.
 
Jeg har time hos fastlegen på mandag for å ta blodprøver. Da er jeg 7+6. Så har jeg første kontroll hos jordmor uken etter da jeg er 8+6. Kommer til å gå hos jordmor resten av tiden med mindre jeg må til lege.
 
Jeg skal til fastlege i uke 12 for blodprøver. Skal ta KUB først (blodprøve i uke 9/10 og ul 12+5). Hvis alt går bra tror jeg at jeg kommer til å gå til jordmor på helsestasjonen i bydelen. Det var veldig ålreit med førstemann. Hun hadde god tid og snakket om alt. Fint å bli kjent med helsestasjonen også.
 
Dere som er før uke 12- noen grunn til det eller bare etter eget ønske? Jeg har ikke lyst å vente så lenge... Jeg står på klexane grunnet tidligere lubgemboli- kanskje det er en god grunn til å gå til kontroll litt tidligere ?o_O
 
Dere som er før uke 12- noen grunn til det eller bare etter eget ønske? Jeg har ikke lyst å vente så lenge... Jeg står på klexane grunnet tidligere lubgemboli- kanskje det er en god grunn til å gå til kontroll litt tidligere ?o_O


Jeg ringte jordmor etter TUL og forventet time rundt uke 12. Men må tok de inn alle til første konsultasjon innen en uke etter at man henvendte seg. Første time er da på telefon. (Oslo)
 
Venter til uke 12. Gikk tidligere første gang, men da måtte jeg uansett tilbake i uke 12 for å ta blodprøver.
 
Jeg skal til jordmor i morgen, da er jeg 8+3. Ba ikke om å få så tidlig men det var det de forslo når jeg ringte. Har ikke tenkt meg til legen, med mindre JM oppfordrer til det. Ellers blir det TUL om 3 uker.
Håper å få høre hjertelyd i morgen! :smiley-angelic001
 
Jeg skal til jordmor i morgen, da er jeg 8+3. Ba ikke om å få så tidlig men det var det de forslo når jeg ringte. Har ikke tenkt meg til legen, med mindre JM oppfordrer til det. Ellers blir det TUL om 3 uker.
Håper å få høre hjertelyd i morgen! :smiley-angelic001

Tror ikke det er så vanlig å prøve å finne hjertelyd så tidlig..? Min jordmor sier hun sjelden prøver før uke 14 fordi det på noen kan være så vanskelig å finne og skaper veldig mye unødvendig uro.
 
Tror ikke det er så vanlig å prøve å finne hjertelyd så tidlig..? Min jordmor sier hun sjelden prøver før uke 14 fordi det på noen kan være så vanskelig å finne og skaper veldig mye unødvendig uro.

Sikkert ikke, men lov å håpe? :angelic:
 
Dere som er før uke 12- noen grunn til det eller bare etter eget ønske? Jeg har ikke lyst å vente så lenge... Jeg står på klexane grunnet tidligere lubgemboli- kanskje det er en god grunn til å gå til kontroll litt tidligere ?o_O
Jeg fikk beskjed om at de ville sjekke jernlagrene så tidlig som mulig og at de derfor tok noen prøver nå og noen ved 12 uker. Det var vist nytt siden jeg til gikk gravid sist. Da sjekket de ikke jernlagrene før senere
 
Skal til lege når jeg er i uke 11 og TUL litt senere samme uke :) Kommer nok til å bytte på å gå til lege og jordmor senere i svangerskapet, men synes det er greit å starte hos legen.
 
Var hos JM i dag. Prøvde å finne hjertelyd, etter at jeg måtte love å ikke bli engstelig hvis vi ikke fant den siden det er såpass tidlig (8+3). Til hennes overraskelse fant hun den lenger opp på magen enn forventet og med slag litt roligere enn vanlig i uke 8-9. Ho lurte derfor på om jeg kanskje var litt lenger på vei enn jeg trodde. Det er selvfølgelig umulig å si, men blir spennende med TUL om 3 uker. Hvis jeg klarer å vente så lenge ;)
 
Back
Topp