Når bestille TUL?

Nille86

Betatt av forumet
Hei. Når skal dere bestille TUL? Jeg tror fortsatt liksom ikke helt på at jeg er gravid. Har ingen symptomer, bare murringer/strekkinger/ilinger i magen.

Er 4+4 i dag. Hvis jeg bestiller UL om 3 ukers tid, kan de se om det er liv da?

Fra uke 6ish kan de se hjertet. Etter uke 8 bynne det å bli litt mer å se.
Æ ska til legen på onsdag å regne m å bli henvist videre da.

Jeg skal i hvert fall ha en UL når jeg er passert 9 uker, siden utviklingen stoppet 8+5 sist. Kommer ikke til å føle meg «trygg» før det uansett, men er litt fristet til å bestille en legetime i uke 7 også, bare for å få litt ro i sjelen ... (Fastlegen min har ultralyd.)

Jeg håper å klare å vente til uke 8-9. Da jeg tidligere ganger har sett liv og at alt ser normalt ut i uke 7. Men så har det stoppet opp i uke 9 ca.

Takk for svar alle sammen. Da bestiller jeg nok time når jeg er i uke 8 ca. Blir fort at jeg bestiller en til en i uke 11-12 også[emoji2]

Jeg ser for meg en i uke 6-8 et sted for å bekrefte liv, og en organrettet ul rundt uke 12 [emoji4]

Han fått henvist til TUL, fått time den 23.aprill, da er jeg 12+ uker.
Tenker å gå til privat UL en gang før det også, gjerne i uke 9-10 hvis jeg klarer å vente :shifty: Bare får å roe meg ned litt, siden siste gang sluttet foster å vokse rundt denne tid.

jeg skal på ul i uke 7. legen vil ikke ta inn før det...er jo ikke så mye å se tidligere heller.

Sniker fra august. Jeg hadde tul 7+0. Da så vi en liten klump, med hjerteslag. Hjelper godt det, men ville valgt 8 uker om jeg skulle valgt helt fritt, på nytt (var rett før jul, så litt vanskelig å komme inn akkurat når jeg ville). Var også på tul 11+6, da er det jo en hel baby!

Hvordan kan man ta tidlig ultralyd? Utifra min mens så er jeg 6 uker på vei, men utifra CBD er jeg bare 2-3 uker.

Jeg har uregelmessig eggløsning, noe jeg fortalte ved mitt forrige svangerskap. Men min lege ville ikke at jeg skulle ta tidlig ultralyd. Men da jeg kom til den ordinære ultralyden så ble jeg satt nesten tre uker tilbake og jeg måtte komme til en ny ultralyd senere..

Kunne tenkt meg en tidlig en nå så jeg vet mer ca hvor langt jeg er

Hvordan kan man ta tidlig ultralyd? Utifra min mens så er jeg 6 uker på vei, men utifra CBD er jeg bare 2-3 uker.

Jeg har uregelmessig eggløsning, noe jeg fortalte ved mitt forrige svangerskap. Men min lege ville ikke at jeg skulle ta tidlig ultralyd. Men da jeg kom til den ordinære ultralyden så ble jeg satt nesten tre uker tilbake og jeg måtte komme til en ny ultralyd senere..

Kunne tenkt meg en tidlig en nå så jeg vet mer ca hvor langt jeg er
Hvis du ikke får henvisning av fastlegen må du bestille selv privat. Noen leger er jo greie og henviser selv om det ikke er noen medisinsk grunn til det, men sånn egentlig er det ikke noe man har krav på uten videre.

CBD viser for øvrig uker siden befruktningen, ikke svangerskapsuker. [emoji6]

Hvis du ikke får henvisning av fastlegen må du bestille selv privat. Noen leger er jo greie og henviser selv om det ikke er noen medisinsk grunn til det, men sånn egentlig er det ikke noe man har krav på uten videre.

CBD viser for øvrig uker siden befruktningen, ikke svangerskapsuker. [emoji6]

Okei skjønner :)
ja det vet jeg, den viste 1-2 uker. Men det står at man kan ta utgangspunkt at man da er ca 2-3 uker på vei. Om det blir riktig

Jeg skal på UL 3. April, ca 9 uker på vei da.. skal ha UL for å finne ut hvor langt jeg er på vei. [emoji85]

Jeg skal om en uke, pga blødninger. Er da 5+6, så ikke veldig store forhåpninger om å se hjerte slå, men jeg er fornøyd så lenge det er noe der inne [emoji4]

Jeg skal inn til tul når jeg er i uke 8+2 også duo test uke 12.

Back
Topp