Når bestille time

Hvordan skaffer man seg jordmor ? Og hvorfor bestille time der? Jeg har lest litt rundt og da står det at mange tar kontrollene vekselvis mellom legen og jordmor, men hvorfor?

Jeg også ringte til helsestasjonen. Hvis du googler kommunenavnet på kommunen du bor i og helsestasjon, så får du ofte opp et telefonnummer og en kommunal side med informasjon! Der jobber det jordmødre som tar svangerskapskontroll! :-)

Med mindre det skjer noe, så venter jeg med å bestille så jeg får time i trettende uke eller derom. Er en del blodprøver som skal takes, og med en time tidligere er det egentlig lite som gjøres. Er mest for å ta de blodprøvene og henvise til ordinær ultralyd samt få meg inn hos jordmor.

Jeg var på første kontroll hos jordmor og tok blodprøver, fylte ut helsekort og alt det der 10+6 :) jeg ringte i uke 8, og sa det som det var, at jeg ikke visste når man skulle ta kontakt med de i forhold til dette.. Da sa de at mellom uke 10 og 12 er det greit med første kontroll :)

Har allerede hatt hos JM, i uke 9. Snakket, fylte ut helsekort og tok blodprøver. Hun skrev også henvisning til OUL:) Skal tilbake i uke 16.

Jeg har time 12+2. Er noen blodprøver de ikke kan ta før etter uke 12, så jeg sendte meld for en ukes tid siden og ba om å få time den uka siden vi drar på ferie uka etter.

Back
Topp