Når bestille time

Novemberbarn14

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Novemberbarna 19
Septemberlykke 2021
Hei, når er det normalt å bestille svangerskapskontroll time hos lege? Der de fyller ut helsekort og tar blodprøver å sant?
Og er det jeg som kontakter jordmor og får time der? Når evt. er det vanlig å ha time der?
Og er det noen som vet hvem som søker om fødeplass og bestiller time til oul?
Er 9+3, og er redd jeg allerede er litt sent ute, har liksom helt glemt av hele greierne :)
Husker så dårlig fra forrige svangerskap selv om det bare er to år siden :p

Uke 12 er det greit å ha første kontroll fikk jeg beskjed om av gynekologen. Da tas blodprøver osv også :-)

Jeg bestilte denne uka, og da fikk jeg beskjed om å avtale timen når jeg er i uke 10, så tror det kan variere litt når denne første kontrollen er.

Jeg skal i morgen da er jeg 8+3. Kontordama som satt opp timen sa at legene her ønska å ha den allerede mellom uke 7 og 9.

Jeg har valgt å dra til jordmor på helsestasjon. Blir når jeg er 10+5 så må til fastlegen å ta blodprøver uka før. Så tilbake for nye blodprøver etter uke 12 da de ville ha egne til rundt den tiden.

uke 12 ifølge legen min :) er visstnok nye rutiner, men går jo evt. an å høre med sitt lokale legekontor :)

Da snakka med legen min han ville jeg skulle komme uke 10. Så tror det varierer fra lege til lege

Jeg har fått time til jordmor 22/6, vet ikke akkurat hvor langt jeg er på vei da. Men da får jeg fyllt ut svangerskapspapirer før sommerferien.

Sånn vi praksiserer det på mitt legekontor skal første svangerskapskontroll taes mellom uke 10-13. Jeg bestilte time i går, da var jeg akkurat uke 8. Fikk time 24, juni og er da 11+2, Kan jo være lurt å bestille i litt god tid da legene ofte har noe ventetid!!:smiley-bounce012

Jeg ønsket å ha oppfølging av jordmor, så jeg har første kontroll der. Jeg skal dit i uke ti, siden jeg er bortreist uke 11-13:-)

Jeg regner med jordmor kan gjøre alt som skal gjøres på første kontroll, de sa vertfall at det gikk helt fint at jeg gikk dit! :-)

Legen min satte opp time på meg selv når jeg var hos han sist, da satte han opp time når jeg er i uke 13+2..

Første kontroll skal være mellom uke 8-12. Jeg hadde i 10, men viste seg at det egentlig var 9+5. Men dem tok blodprøver og alt :)

Bestill jordmor time med en gang :) er ofte lang venteliste, og greit å komme til innen rimelig tid :)
Hvordan skaffer man seg jordmor ? Og hvorfor bestille time der? Jeg har lest litt rundt og da står det at mange tar kontrollene vekselvis mellom legen og jordmor, men hvorfor?

Jeg var på tul ved 7+5, har hatt IVF. Legen på sykehuset skrev da en episkrise til fastlegen med beskjed om videre oppfølging.
Skal ha første kontroll hos fastlege ved 10+0, da får jeg fri henvisning til gyn på sykehuset, og det blir sendt søknad om fødeplass, og oul :)

Hvordan skaffer man seg jordmor ? Og hvorfor bestille time der? Jeg har lest litt rundt og da står det at mange tar kontrollene vekselvis mellom legen og jordmor, men hvorfor?

Eg tok kontakt med helsestasjonen selv, så satt de opp time.
Eg veksler vel helst pga eg liker legen bedre, og legen er nærmere der eg bor. Men bør gå til jordmor uansett siden det er de som er spesialisert på området.

Back
Topp