Når bestille første time for første kontroll

Sommerfugl85

Betatt av forumet
Hei

Når tenker dere å bestille første time for kontroll?
Jeg er helt tidlig, og tenkte å vente til jeg er uke 8/9. Siden jeg er 36 år har jeg vel også mulighet for tul og nipt test, så greit å få en henvisning til det
 
Sjekk hva som er vanlig i din kommune, det varierer. Her vil de at man kommer for første kontroll hos JM uke 6-8 og at man ringer så fort man har testet positivt. :happy: jeg fant info på kommunens hjemmeside :D
 
fikk beskjed om at blodprøver etc først ble tatt uke 12,men å bestille time etterhvert for info og prat, så bestilte til 6+0. Etter å ha lest litt mer tenker jeg det kanskje var litt tidlig, men greit å være igang ☺️
 
Hei

Når tenker dere å bestille første time for kontroll?
Jeg er helt tidlig, og tenkte å vente til jeg er uke 8/9. Siden jeg er 36 år har jeg vel også mulighet for tul og nipt test, så greit å få en henvisning til det

jeg hadde min første 7+0 men legen mente jeg var noe kortere, så jordmor neste uke da er jeg ca 8+3 :)
 
Her i nord Sverige så er det vanlig og gå til jm når man ca er 4 uker på vei. For teste etc og blodprøver. Også får og sjekke blodtrykk og om du har for høyt blodsukker. Sånn at man kommer i gang kjapt med behandlingen om det er så. Ennå ikke ringt da jeg vil være sikker på at alt har gått bra denne gangen. Håper jeg får innkalling til tul snart.

Årsaken var at jeg hadde mye smerter. Ikke fordi jeg hadde MA sist.
 
Jeg fikk første time hos lege i uke 8 for å ta blodprøver og sende henvisning til tidlig ultralyd og nipt test, også jordmor i uke 12 :)
 
Her hos oss er det vanlig med første time hos JM fes uke 6-8, jeg har ikke bestilt time enda engang :p er 7+3 idag. Tenkte å gjøre det på mandag, hvis alt ser fint ut på ul idag :)
 
Jordmor oppmuntrer til å bestille tidlig her også. Tror jeg derimot venter litt da jeg har en fra før som er født i 20 og ikke helt ser poenget med å reise dit ennå. Når det gjelder ultralyd har jordmødrene på den lokale fødeavdelingen sagt at jeg skal ringe direkte dit når jeg ønsker TUL, da jeg mistet i uke 9 tidligere i høst. Men første graviditet var jeg hos jordmor i uke 7 tror jeg, synes det var veldig informativt og greit da. :happy7
 
Back
Topp