Når begynte dere med brødskive?

Bkno9402172

Andre møte med forumet
Lurer veldig på hvor gamle deres var og hvordan dere begynte med brødskive? Her bare brekker han seg så fort det er biter eller klumper i maten, så har ikke turt brødskive enda. Han er 8mnd nå, og har fått 4 tenner.

Min sønn var 6,5mnd. Gav han en halv skive som han fikk gnage på og eksperimentere med på egen hånd, med tilsyn :))

Vi har prøvd..men han brakk seg ganske mye. Det ble med den ene gangen :p
Han er 7mnd, har ikke fått noen tenner enda :)
Han liker heller ikke klumper i maten eller for tykk konsistens..

Ca 7 mnd, men bare bittesmå biter, det er så lett at det samler seg i ganen synes jeg.

Ca 6 mnd. Syns det er spesielt stas å gnage skorpe. Men hu her spiser alt hun får foran seg omtrent da. Tygger som bare det med gummene sine og to små tenner:)

Ca 7 mnd (blir 8 mnd 11. mars), så nå gir vi brødskive hver dag :) hun har to tenner, men tygger i vei. Men hun har aldri hatt problemer med biter og klumper da, og jeg skjærer vekk skorpene.

5,5 mnd. Gav han store biter han kunne tygge av selv + bittesmå med masse pålegg på skje så han fikk i seg litt i starten :)

Er vel på tide å prøve å innføre det her også, med småsmå biter og pålegg! Takk for svar.

Har bare blitt litt skremt av hvordan han reagerer med en gang det er klumper i middagen. Ikke kjekt med brekninger og oppkast!

Er vel på tide å prøve å innføre det her også, med småsmå biter og pålegg! Takk for svar.

Har bare blitt litt skremt av hvordan han reagerer med en gang det er klumper i middagen. Ikke kjekt med brekninger og oppkast!

Min liker heller ikke biter eller klumper i maten ennå. Med brød har jeg latt han styre selv. Har skjært opp brødskivene i staver eller store ruter og lagt det foran han han med eller uten pålegg, det funker ;)

Rundt 6mnd. Jeg gruet meg kjempemye og hadde panikk for at han skulle sette i halsen, men det gikk veldig fint! Han får fortsatt bare veldig små biter da.. Omtrent som lillefingerneglen ;)

Her spytter hun ut store biter i mos o.l, men når hun får holde selv og utforske litt så er det veldig stas å spise :)
Hun har hostet opp et par biter, men da har hun reagert veldig raskt så det har gått veldig fint.

Back
Topp