Når begynte barnet ditt å forstå tall?

Tospråklige barn snakker noen ganger litt senere. Til gjengjeld viser studier at de i gjennomsnittet er smartere. De får ekstra utfordring i å lære to språk. Jo flere utfordringer barn får - jo mer trening får hjernen og jo smartere blir de. Hjernen må trimmes og brukes ;)
Oi, det visste jeg ikke :-)
Vi bor i Sverige, så det er egentlig 3 språk som brukes aktivt. Gøy at de forstår hvem de kan snakke de forskjellige språkene til :-)

Ja, hjernen trenger trening.. Det merker jeg selv :-D

Oi, det visste jeg ikke :-)
Vi bor i Sverige, så det er egentlig 3 språk som brukes aktivt. Gøy at de forstår hvem de kan snakke de forskjellige språkene til :-)

Ja, hjernen trenger trening.. Det merker jeg selv :-D
3 språk! Jah da er det straks klart for å melde de inn i mensa :p :D

Ja det er lurt å tenke på at jo mer man utfordrer seg selv (på alle måter) jo mer utvikler man seg. Fysisk aktivitet styrker også læring innen språk, matte osv. Alt styres jo i hjernen så det er bare å kjøre på med utfordringer på alle plan og gjerne allsidig :)

3 språk! Jah da er det straks klart for å melde de inn i mensa :p :D

Ja det er lurt å tenke på at jo mer man utfordrer seg selv (på alle måter) jo mer utvikler man seg. Fysisk aktivitet styrker også læring innen språk, matte osv. Alt styres jo i hjernen så det er bare å kjøre på med utfordringer på alle plan og gjerne allsidig :)
Du kan mye :-D Hehe!
Bra å lære litt fra deg ;-)

Min er 3 år og kan telle til tjue-tolv :P
Altså, riktig opp til 29, men deretter skotter det litt ;)

Kan alle farger, til og med nyanser som beige, cerise ++
Har også et meget avansert ordforråd, og en mester i å bøye substantiv.
Har en lek der vi sier: "et tre..flere..?" så svarer hun "TRÆR!"
"ei bok..flere..?" "BØKER!" +++
Det er visste en super lek :P

De i bhg har kommentert at hn kan mye, men ikke sagt at det er noe spesielt tidlig ute. Tror det er så store variasjoner at alt er normalt =) Og uansett så jevner det seg stortsett ut, så selv om et barn kan mye nå, så trenger det ikke bety at en ny Einstein er i anmarsj ;)

Min er 3 år og kan telle til tjue-tolv :P
Altså, riktig opp til 29, men deretter skotter det litt ;)

Kan alle farger, til og med nyanser som beige, cerise ++
Har også et meget avansert ordforråd, og en mester i å bøye substantiv.
Har en lek der vi sier: "et tre..flere..?" så svarer hun "TRÆR!"
"ei bok..flere..?" "BØKER!" +++
Det er visste en super lek :P

De i bhg har kommentert at hn kan mye, men ikke sagt at det er noe spesielt tidlig ute. Tror det er så store variasjoner at alt er normalt =) Og uansett så jevner det seg stortsett ut, så selv om et barn kan mye nå, så trenger det ikke bety at en ny Einstein er i anmarsj ;)
Så gøy.
Er hun nettopp fylt 3 eller? :-)
Min fylte i oktober :-) Her går det også i beige (men ikke cerise).. og øving på bøying :-D
Flink hun er da :-D

Nei, mente ikke at han var en Einstein, men kjenner ikke så mange 3-åringer, så aner ikke hva som er vanlig :-)

Så gøy.
Er hun nettopp fylt 3 eller? :)
Min fylte i oktober :) Her går det også i beige (men ikke cerise).. og øving på bøying :-D
Flink hun er da :-D

Nei, mente ikke at han var en Einstein, men kjenner ikke så mange 3-åringer, så aner ikke hva som er vanlig :)

3 i oktober her også ;)

Her var eldste flink med tall, farger og former som 3åring. Nå er hu 6 og både plusser, trekker fra og klarer enkle dele stykker. :)

H som er 2 år og 3 måneder kan skille mellom fargene svart, hvit, rød, blå, gul, grønn, lilla, rosa, oransje og beige.

Hun teller til 20, og 59 og femtiti :p

Kan antall opp til 4-5.

Idag spurte hun om hvorfor vi hadde tent bare ett lys på bordet når det var fire der (i adventsstaken) :eek: :)

Back
Topp