Når begynner modningen egentlig?

Mammaheks

Forelsket i forumet
Var på sykehuset for noen dager siden og fikk innvendig og utvendig ul, som begge kunne bekrefte at her er alt lukket og låst.

Jeg har en lang livmortapp med igjenklistra åpning, som ikke viser det ringeste tegn til å gjøre seg klar for en dags arbeid om noen uker. Selv om deler av slimproppen har gått har jeg altså ingen modningstegn. Sukk... Lillemor har ikke engang festet seg :( Med min første var hodet festet allerede fra uke 33, og jeg hadde en cm åpning fra uke 36...

Men nå er det nada. Denne babyen må da trives veldig godt inni magen, Når vi har sett på strl hennes er det i hvert fall ikke feilberegning av termindato det står på, siden hun er stor og fin.

Så er det noen som vet hvordan modning egentlig skjer? Skjer det sakte, skjer det fort? Merker man smerter? Når pleier det å skje? to dager før fødsel? En måned i forveien... ?

Skal ikke legge ut om alle plagene mine her, siden det allerede fins en sytetråd, men noen modningstegn hadde vært oppmuntrende å se, to say the least!
 

Vet veldig lite om modning osv. siden jeg er førstegangsfødende, men jeg tror i allefall jeg kan si at vi er i samme båt. Var hos legen for to dager siden og lillegutt var absolutt ikke festet. Han ligger fortsatt kjempe høyt, så tror ikke han har gått noe særlig ned i bekkenet heller. 

Ikke så mye hjelp, men du er ikke alene :)

 
lurer og på dette.. er enda 3 uker til jeg er uke 37, og etter uke 37 så er huleboeren min veeeldig velkommen til og forlate hiet sitt.. for jeg er lei av hybelboer i magen:( vil ha kroppen min tilbake, og slippe alle plagene...
har hørt bringebærblad kapsler kan hjelpe på modning, så tenkte og kjøpe meg en palle med slike glass.. anbefalt fra uke 35 tror jeg.. skal spise en boks om dagen jeg da;)
 
Bringebærblad skal bare styrke livmora, og modner ingenting. Men du kan prøve å spise ananas, eventuelt ta nattlysolje, som inneholder prostaglandiner. Etter at jeg hadde spist en halv ananas gikk slimproppen ;) 
 
Er masser av modning her hele tiden og har holdt på ei stund, men det er jo veldig individuelt da.. Her har heller ikke hodet festet seg, men ho ligger med hodet ned. Men er jo ikke alltid hodet fester seg 2 gang før vannet går eller du får rier:) tror ikke det er noe å tenke på for modning kan komme plutselig, og er jo og individuelt hvor mye modning som må til for enkelte :)
 
Men du er jo bare i uke 36 :-)
Er ikke sikkert du merker noen modning før om enda et par uker! Jeg tror jeg var rundt 37 uker da jeg merket modning med gutten vår. Har så smått begynt å få litt mensmurringer nå, men magen er høøøyt oppe, så jeg tror neppe denne kommer ut før termin slik det ligger an nå.
Er like langt som deg.
Trøsten får være at ut kommer de, er enda ingen som er skrevet inn i historiebøkene som "evig gravid"
 
Jeg fikk mange modningstegn for en stund siden, og begynte lure på om lillegutt kom før tiden. Slimpropp, økt kynnere/modningsrier (de var vondere enn de "vanlige kynnerene", sterkere og uavhengig av hva jeg gjorde), mensmurringer, litt melk og litt nedpress...
"Heldigvis" hadde jeg time til jordmor ett par dager etter dette begynte. Når hun hørte om det så ba hun meg innstendig om å ta det mer med ro (dette var vel 5-6uker før tida).
Men når hun sjekket var det ikke mye modning nei...!
Hun sa etterpå at hos mange så tok modningen litt tid, men ba meg uansett ta det med ro fordi det var for tidlig. Og sa det var ikke farlig så lenge det ikke tok seg opp og ble "værre".
Modningstegnene fortsatte i noen dager etter det, men så roet det seg litt. Har det enda, men har ihvertfall ikke økt. Det blir spennende å se på neste kontroll, nå hadde det jo vært fint med litt modning når jeg har kommet litt lenger! *krysse fingra*

Men det viser jo bare at man kan ha masse modningstegn uten å egentlig ha blitt moden... Så håper på litt bedre "resultater" til uken ;)
 
Selv om jeg "bare" er 36 uker, så hadde jeg modningstegn tidligere med nr 1. Trodde det skulle være enda tidligere med nr 2 jeg :p åh, uff... er så ferdig med å gå graviiiid! velvel... det er jo faktisk bare snakk om noen uker... ikke måneder...
 
Sniker litt fra mai :) Sist jeg gikk gravid (da var jeg førstegangs), fikk jeg høre at jeg hadde 2 cm åpning og at jm kjente hodet inni der 1,5 måned før termin. Jeg fikk beskjed om at gutten kom til å komme for tidlig og at jeg bare måtte forberede meg på fødsel snart. Jeg var selvfølgelig veldig spent og gikk bare å ventet..
Det ble en laaaaaaang ventetid for gutten kom 4 dager ETTER termin! Så denne gangen er jeg fast bestemt på å ikke vite hvor langt modningen er kommet på forhånd og bare ta ting som det kommer...jeg syns det ble grusomt lang ventetid når jeg så og si trodde han skulle komme i over 1 måned..
Men dette er selvfølgelig individuelt! Ønsker deg lykke til med innspurten! :)
 
jeg er helt sikker på at jeg skal føde når som helst.. Men kanskje fordi jeg velger å tro det.. :) har ingen planer om å gå over tid.. selvom det er sjelden at man får velge slikt selv.. men jo mer man håper..... ;-)
 
hodet feste seg isje så ofte hos flegangsfødende før kanskje rett før fødsel. moding kan ver så mangt og veldig inviduelt fra person t person, fra graviditet t graviditet :) kynnere e f.eks en form for modning, stikkninger  oppi muså e en form for modning osv. eg ville isje stressa me tanken på d ein gang hehe ungen komme når den e klar og når du mest sannsyligt minst ane d :) kos deg siste tiden og slapp av :)
 
Back
Topp