Når begynner dere gi babyen smokk?

Pga. Enormt suttebehov fra storebror! Altså- jeg hadde aldri tvunget på han noen smokk om han ikke ville ha den. Jeg har denne gange kjøpt inn 2 smokker, og vil nestemann ha den skal han få den- vil han IKKE ha den så tvinger jeg heller ikke på han den.. Så synes det er veldig feil å si at de presset på smokker omtrent i det de kommer ut- for det gjelder nok fåtallet!

Vi tar med smokk på sjukehuset. Sønnen vår fikk smokk etter ett døgn. Det hjalp veldig på såre brystet og mannen kunne og "trøste" når det var kos og suging han trengte og ikke mat. No er han snart 17 mnd og bruker bare smokk i senga. Håper søsteren tar smokk og.

Første fikk smokk etter ca 5 dager tror jeg, pga mye gråt og sugebehov. Ser an behovet til neste baby når/hvis den trenger det.

Vesla her har blitt tilbudt mye smokk og sukkervann fra dag 1 siden hun har vært igjennom en del undersøkelser, så hun tar smokken greit og liker den :) Men hun er ikke avhengig av den foreløpig.... :p

Lillemor er allerede på dag 2 glad i å bruke puppen til kos, så for avlastning vil jeg prøve med smokk så snart jeg vet at ammingen går som den skal!

Back
Topp