Når begynner dere å pakke fødebagen?

Ikke i bruk1

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
Det er jo litt tidlig enda, og håper babyene holder seg inne lenge lenge enda! Men, når begynner dere å pakke fødebagen?

Vi venter jo tvillinger, og har hørt at tvillinger ofte kan komme av seg selv før tiden. Dessuten kommer de nok før tiden uansett, da legen sier vi ikke får gå lenger enn maks begynnelsen av april.
 
Det er jo litt tidlig enda, og håper babyene holder seg inne lenge lenge enda! Men, når begynner dere å pakke fødebagen?

Vi venter jo tvillinger, og har hørt at tvillinger ofte kan komme av seg selv før tiden. Dessuten kommer de nok før tiden uansett, da legen sier vi ikke får gå lenger enn maks begynnelsen av april.
Jeg får tett oppfølging dette svangerskapet, siden det er risikosvangerskap, og jeg har større sjangse for prematurfødsel. Her blir nok fødebagen pakket så fort vi ser at det begynner å skje endringer på blodtrykk eller urin. Sist hadde jeg ikke fødebag i det heletatt... Jeg skulle egentlig bare til kontroll hos jordmor i kommunen her, men ble sendt på sykehuset etterpå, å slapp ikke ut før ungen var født :rolleyes:
 
Jeg er fryktelig treig med slike ting, så sikkert når jeg mistenker at fødselen er i gang. :rolleyes:
 
Jeg hadde skrevet en liste 5-6 uker før termin med nr 1 og skulle pakke mens jeg hadde permisjon. Fødselen ble i uke 38+1 og pakkingen ble gjort samme dag av min mann med hjelp av lista :p Denne gangen pakker jeg den kanskje i uke 37 tenker jeg :happy:
 
Har begynt allerede. Har pakket klær til mini og skrevet liste over hva som trengs til meg selv. Kan ikke pakke ned mitt enda da jeg må bruke klær de neste månedene også, men pakker nok det 4-5 uker før i tilfelle :)
 
Det har jeg ikke tenkt på en gang. Vi bor 5min fra sykehuset, så om jeg skulle glemme noe så går det helt fint...
 
Tja, tenkte å ha den klar 1 mnd før:) Jeg har en delvis ferdig liste, og har jo egentlig ingen god grunn til å utsette det til siste liten. Godt med alt som er gjort:happy:
 
Vi skal på tur(bare i norge) 4 uker termin og da tar jeg meg fødebagen bare for sikkerhetsskyld så pakker den sikkert 5 uker før så jeg ikke glemmer noe på turen. Allerede sjekket førestedet i nærheten av der vi skal bare for å være forberedt :)
 
Rundt termindato. Fødte på overtid sist og ingen i min familie føder før termin :shy:
 
Pakker den klar til uke 37+0. Føler det er veldig lenge til det er snakk om føding, så ikke helt motivert enda.
 
Sniker fra mai.
Sist hadde jeg ikke pakket noen ting.
Lille kom uventet med hs i uke 36. Skulle bare inn å se om alt var fint, hadde ikke kjent liv.
30 min seinere var han ute.
Dette kan skje igjen (får hyppige kontroller) Så tenker å ha den klar til uke 32. Så om 8 uker ca :p Har ikke peiling på hva jeg skal pakke. Men det finner jeg ut av.
 
Sniker fra mai.
Sist hadde jeg ikke pakket noen ting.
Lille kom uventet med hs i uke 36. Skulle bare inn å se om alt var fint, hadde ikke kjent liv.
30 min seinere var han ute.
Dette kan skje igjen (får hyppige kontroller) Så tenker å ha den klar til uke 32. Så om 8 uker ca :p Har ikke peiling på hva jeg skal pakke. Men det finner jeg ut av.
Nå har jeg lest så mange historier om de som pakker på veien ut av døren, at jeg tror jaggu meg jeg skal pakke den enda tidligere enn planlagt:p Skader jo ikke å ha den liggende på et rom, klar til fødsel eller evt. kontroll på sykehus.

Vi har ikke så fryktelig lang vei til sykehuset, men lang nok til at det er lettere å kjøpe det man trenger hvis vi mangler noe. Jeg glemte skjemaet for OUL da vi skulle der, så jeg er nok troende til å glemme det meste i farten:hilarious: Til tross for at jeg pleier å være den som alltid har kontroll på alt:rolleyes: Det var tydeligvis FØR jeg ble gravid.
 
Jeg har ikke kjøpt inn noe ennå en gang. Kanskje på tide å begynne?:woot: Så fødebagen har jeg ikke tenkt på en gang. Vanligvis er jeg en som liner kontroll. Men merker at i en graviditet har jeg så lite kontroll dra før at jeg bare tar det som det kommer. Men kan se for meg at jeg blir rimelig stresset om et par uker ;p
 
Sniker! Sist endte jeg plutselig på sykehuset i uke 30 med premature rier, og ble flyttet rundt på ulike rom til lille kom i uke 34. Det ble såå mange plastikkposer etterhvert! Så var det tre uker på nfi, og enda flere poser.. Denne gangen skal jeg pakke tidligere! Men kommer jo uansett ikke pakke for 7 uker på sykehus, så skjer det samme igjen, blir det nok nye plastikkposer... :p
 
Back
Topp