Når begynner dere å handle inn til babyen?

Geminigirl

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Jeg er førstegangs og syns da selvsagt at det er kjempemoro å kunne handle babyklær og utstyr osv. Men har ikke begynt enda da! Er 10+1 nå og tenker at det er fint å starte med handlingen etter uke 12? Er det da de fleste begynner?

Tenker også en del på økonomien, at det helt sikkert lønner seg å handle litt etter litt. Og spesielt slå til når ting er på salg!

Når har dere tenkt å starte shoppingen? :)

Jeg har mye fra før, men kommer nok til å kjøpe inn litt tøy fra oul og utover :)

Jeg er førstegangs og syns da selvsagt at det er kjempemoro å kunne handle babyklær og utstyr osv. Men har ikke begynt enda da! Er 10+1 nå og tenker at det er fint å starte med handlingen etter uke 12? Er det da de fleste begynner?

Tenker også en del på økonomien, at det helt sikkert lønner seg å handle litt etter litt. Og spesielt slå til når ting er på salg!

Når har dere tenkt å starte shoppingen? :)
Førstegangs her og :) Etter uke 12 gir jeg meg selv lov til å begynne å handle inn litt, men storhandling tror jeg vi venter med til etter oul. Men kan aldri si aldri altså :p tenker som deg at det er lurt å følge med på salg osv :)

Førstegangs her og :) Etter uke 12 gir jeg meg selv lov til å begynne å handle inn litt, men storhandling tror jeg vi venter med til etter oul. Men kan aldri si aldri altså :p tenker som deg at det er lurt å følge med på salg osv :)

Har sagt til moren min at jeg ønsker meg bilsete til bursdag (blir 23 i slutten av mai) og det var hun heelt med på! hehe. Lønner seg å ha bursdag i løpet av disse månedene også ;)

Følger også med på finn og vanlige nettbutikker etter salg på vogn o.l.

Av møbler (sprinkelseng, stellebord og sånt) har jeg ikke tenkt å handle før eter oul uansett, og handler alt på ikea.

Men klær og sånt vil jeg nok starte litt med etter uke 12. Kanskje litt lettere etter oul, med tanke på kjønn da men... :P men finnes jo mye fint som passer til begge kjønn også!

Begynner nok å handle litt fra neste uke hvis det dukker opp noe tilbud, venter litt med klær til jeg vet kjønn. Nå har vi jo utrolig mye klær til jente, så hvis det blir det kjøpes det nok ikke noe. Selger alt av klær hvis det blir gutt! Men må kjøpe stellebord, tripptrapp stol med nyfødtsete, madrass, bilstol, vognpose ++

Vi kommer nok til å begynne etter å ha passert 12 uker. Greit å ta det litt i puljer og kunne slå til på gode tilbud. I tillegg er jeg førstegangs og helt grønn på ganske mye - vogn feks - så har lyst til å begynne tidlig å sette meg inn i ting. Klær blir vel først etter at vi vet kjønn.

Starter nok tidligst etter ordinær ultralyd uke 17-19 :)

Vogn er allerede kjøpt pga supert tilbud! Resten venter jeg med til etter oul:) har veldig mye etter førstemann, så trenger ikke så mye heldigvis

Velger å ikke kjøpe noe som helst før rett før.. Man trenger jo ikke noe før baby'n er her. For de som vil spre utgiftene litt,å ikke få alle utgiftene på en gang er det jo bare å sette av på en konto. Ventetiden blir veldig lang om man skal fylle huset med babyting et halvt år før fødsel...! Ikke blir det utsolgt for det babyen trenger heller rundt om..;) men dette er jo opp til hver enkelt,men jeg personlig ser ikke hensikten med å ha en vogn stående til pynt på en bod,eller en vugge etc...

Velger å ikke kjøpe noe som helst før rett før.. Man trenger jo ikke noe før baby'n er her. For de som vil spre utgiftene litt,å ikke få alle utgiftene på en gang er det jo bare å sette av på en konto. Ventetiden blir veldig lang om man skal fylle huset med babyting et halvt år før fødsel...! Ikke blir det utsolgt for det babyen trenger heller rundt om..;) men dette er jo opp til hver enkelt,men jeg personlig ser ikke hensikten med å ha en vogn stående til pynt på en bod,eller en vugge etc...

Er vel kanskje mer fordi det er koselig å handle litt underveis ;) jeg syns bare det er koselig å se på ting som er til babyen lenge før h*n kommer. ;)

Men ja alle tenker forskjellig :)

Klør i fingrene etter å starte:D hehe. Har heldigvis en snill søster som jeg får arve bilsete, vugge og noe klær av❤️ synes det er topp. Mye skal vi handle selv også, men synes det er greit med hjelp. Vogn tror jeg at jeg må snart ha med mannen å se på. Kløøøør i fingrene;)

Jeg er 15 uker i dag, og begynte forrige uke. Fikk kjøpt en brukt mosekurv som jeg har handlet litt tilbehør til, og kom over ett tilbud på ull så kjøpte to bodyer. Har klødd i fingrene lenge ;) Jeg har ett risikosvangerskap pga en kronisk sykdom, og er allerede sykemeldt. Litt risiko for å bli sengeliggende de siste ukene, så vil ha alt i hus før det. I tillegg syns jeg det er greit å spre utgiftene litt. Barnevogn og bilsete blir nok likevel først etter OUL :)

Er vel kanskje mer fordi det er koselig å handle litt underveis ;) jeg syns bare det er koselig å se på ting som er til babyen lenge før h*n kommer. ;)

Men ja alle tenker forskjellig :)
Ja,skjønner den... Jeg har bare friskt i minne hvor tungt d var for en venninne da hun mistet i uke 20,og hadde handlet inn det meste,da hun måtte pakke ned igjen tingene og få de ut av huset fordi hun ikke klarte å se de der,fordi babyen som skulle bruke d ikke var mere....

Tror det blir veldig spontant når vi starter. Kommer vi over et supert tilbud slår vi kanskje til, men stresser ikke. Er 7+4 nå så har jo "litt" tid igjen (:

Etter oul handler eg. No har eg to gutter fra før så blir det tredjemann er det ikke så mye å handle ;) men litt nytt er alltid gøy :) Blir det jente går eg vel amok etter oul :-P

Starter ette uke 12, om det er tilbud i butikk eller kjøp/salg grupper. Satser på å få alt i hus før august :)

Vi visste ikke kjønn sist, så alt vi har av nyfødt-tøy er nøytralt. Blir nok bare å kjøpe litt klær når jeg kommer over noe som er ekstra søtt :)

Her så går det mest i å spare opp på en egen konto frem til litt utpå sommeren. Vi skal flytte i august, så da er det kjekt å ha minst mulig å drasse med seg! :) Men kjenner jeg meg selv rett så blir det nok litt vanskelig å gå forbi barneavdelingene i hele sommer! :angelic:

Jeg har jo en del fra før, men ventet til etter OUL med begge de to første :)

Back
Topp