Når begynne med pute??

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Når begynnte deres små med pute?? Og fikk de vanlig pute, eller sånn tynn babypute? Og sov de bedre med eller uten?

Her fikk tuppa pute ganske raskt (var vel 1 mnd), de anbefaler det på SIV. Hun fikk vel en dunpute som er for babyer, men den var ikke veldig tjukk, husker ikke helt merket.

På foreningen for krybbedød sine sider så anbefaler de ikke puter. Jeg ville kanskje hørt på helsestasjonen, men her sov tuppa bedre med pute enn uten, mulig fordi hun var vant til det.

Ronja har ei ganske flat ei, husker ikke når hun begynte med den, men hun var jaffall over året! Men så ligger hun på ei dyne også (haha) for det er så godt, så hadde hun ikke hatt pute hadde hun jo ligget nedover med hodet.

Det anbefales tynn stor pute fra nyfødt, med tanke på flatt hode osv, det sa iallefall fysio på sykehuset. Vi brukte det fra starten og han sov og sover mye bedre med pute enn uten. 

gutten fikk da han var rundt 6mnd pga øre nese og hals mente at han da ville komme høyere opp med hodet i forhold til ørebetenelse og derfor ville han ikke ha så mye smerter. Men han brukte den så og si ikke for han dyttet den unna. Når han var rundt 2år begynte han å ligge på puta av seg selv

Jenta fikk ikke før ho var rundt åregammel og ho bruker ikke puta i det helle tatt nå som ho er 4.5år, ho liger på nedsien av puta hver natt

Ingen av mine bruker pute ennå. Storebror vil ikke ha, og lillesøster skal ikke få prøve før hun blir 2 år.

Jeg ble frarådet å bruke pute fra han ble født, så her lå han uten frem til han var rundt 1,5-2 år. Da begynte jeg med en flat babypute, og gikk så over til barnedunpute.
Han bare pælma den ut av senga ganske lenge - han var jo vant til å sove uten pute.. men så gikk det seg til, og nå vil han ha den hver dag.

Snuppa har begynt med pute nå. Det er en vanlig, men tynn pute hun har, fordi hun forsynte seg med den selv, fra senga vår. Veldig opptatt av puter, prater om de hele tiden og drar puter fra senga, og sofaputer rundt i hele huset og legger seg ned og sier "kose puta".
Hun er 17 mnd.

Eldstemann begynte med den aller minste babyputa da han var rundt 3 måneder gammel.
Yngstemann har sovet på magen fra den dagen han klarte å snu seg rundt, så han fikk ikke pute i senga før han var nærmere to år. :P

Begge mine begynte med pute da de var 6 mnd og fikk juniordyne i sprinkelsenga...

Back
Topp