Når begynne å søke på alt?

drømmeren84

Gift med forumet
La inn denne på den skjulte siden, men vil heller spørre her :)

Er det først etter uke 26 at vi kan søke om alt som må søkes om?
foreldrepenger og når man skal ha permisjon osv? hva mer må søkes om egentlig?

Er virkelig ikke inn i dette her og stresser litt med det kjenner jeg :/
 
Godt spm! Null peiling her heller!

Fikk beskjed av jordmor om at NAV ville ha en bekreftelse på graviditet etter uke 26... Har andre hørt om dette?
 
følger lurer på det samme. Har hørrt at man skal ha søkt innen 3 mnd før en går ut i permisjon. Men vet ikke hvilken papirer. Hørrt om terminbekreftelse ja men etter uke 27.
 
Kan dessverre ikke hjelpe deg, men det var en god påminnelse på at jeg bør sette meg litt inn i dette! Jeg har en god fastlege. Har en time hos hun om ei uke, skal spørre litt da. Poster alt jeg finner ut her :)
 
Godt spm! Null peiling her heller!

Fikk beskjed av jordmor om at NAV ville ha en bekreftelse på graviditet etter uke 26... Har andre hørt om dette?

Vi pleier å skrive ut terminbekr. til pas som er etter uke 26, som de leverer NAV. MEN jeg aner jo ikke hva de gjør med denne bekreftelsen hehe..
Og hvordan søker man egentlig på alt som skal og i tide?
Når må mannen sin permisjon bestemmes f.eks

hmm er det slik at man bør bestille time hos NAV liksom :p?
 
Kan dessverre ikke hjelpe deg, men det var en god påminnelse på at jeg bør sette meg litt inn i dette! Jeg har en god fastlege. Har en time hos hun om ei uke, skal spørre litt da. Poster alt jeg finner ut her :)

supert :) takk :)
 
Ja det stemmer første gang du kan er når du hsr kommet til uke 27! Og da må du ha bekreftelse fra legen på det og. Synes og det er super sent! Fortsatt.. 5 uker igjen til det..
 
Lege og jordmor signerer ikke bekreftelse på graviditet før uke 26.Da kan man søke :) Om man ikke er gift skal også far skrive under på farskap :)

Vi har jo vært gjennom IVF og far har signert ørten papirer på at han er far :p men dette vet kanskje ikke nav nei :p
 
Jeg fant en link på gjennom som foregår fra nav så kan bare søke på nav sine sider:) mannen kan vel vente til noen mnd før :)
 
Ja det stemmer første gang du kan er når du hsr kommet til uke 27! Og da må du ha bekreftelse fra legen på det og. Synes og det er super sent! Fortsatt.. 5 uker igjen til det..

syntes det går tregt, men allikevel når det kommer til å søke tidsnok osv, så går jo tiden super fort hehe..
og jeg som er en person som må vite ting helt ordentlig for å unngå stress, syntes disse ukene frem til å søke, går altfort fort...
 
syntes det går tregt, men allikevel når det kommer til å søke tidsnok osv, så går jo tiden super fort hehe..
og jeg som er en person som må vite ting helt ordentlig for å unngå stress, syntes disse ukene frem til å søke, går altfort fort...

Ja skjønner ikke hvorfor de har satt den grensa så innmari seint?? Da er det jo egentlig bare 1 mnd igjen ca til vi skal føde jo:p. Synes det er litt kjipt av dem. Synes vi kunne ha søkt fra uke 12 jeg. Neiida. Sitter her å veeenter da... urk
 
Ja skjønner ikke hvorfor de har satt den grensa så innmari seint?? Da er det jo egentlig bare 1 mnd igjen ca til vi skal føde jo:p. Synes det er litt kjipt av dem. Synes vi kunne ha søkt fra uke 12 jeg. Neiida. Sitter her å veeenter da... urk

har kanskje noe med at om man føder da etter uke 26, så er sjansen for overlevelse større enn om man føder før? aner ikke jeg..
 
Ja skjønner ikke hvorfor de har satt den grensa så innmari seint?? Da er det jo egentlig bare 1 mnd igjen ca til vi skal føde jo:p. Synes det er litt kjipt av dem. Synes vi kunne ha søkt fra uke 12 jeg. Neiida. Sitter her å veeenter da... urk

Det har vel mye med at sannsynligheten for at det går bra fra uke 26 er sannsynlig.Skulle alle søkt fra uke 12 hadde det blitt mye ekstra papirarbeid på med de som faller fra.Jeg mistet uti uke 13 sist så den "magiske grensa" eksisterer ikke i min verden lengre.Man må jo være realistisk ;)

Lurt å søke i uke 26 iallefall da det kan ta år å dag å få det godkjent:confused:
 
Lege og jordmor signerer ikke bekreftelse på graviditet før uke 26.Da kan man søke :) Om man ikke er gift skal også far skrive under på farskap :)
Kan man gjøre det før fødsel altså?:p hørte ikke noe om det før hun var ute sist:D
 
Det har vel mye med at sannsynligheten for at det går bra fra uke 26 er sannsynlig.Skulle alle søkt fra uke 12 hadde det blitt mye ekstra papirarbeid på med de som faller fra.Jeg mistet uti uke 13 sist så den "magiske grensa" eksisterer ikke i min verden lengre.Man må jo være realistisk ;)

Lurt å søke i uke 26 iallefall da det kan ta år å dag å få det godkjent:confused:

Ja oki eller fra uke.. 18 da? Da er man vel enda mer trygg?

Det er det jeg tenker og, kan jo ta driit lamg tid før de får sett på det og godkjent det og kanskje det er noe mer de skal ha så tar det enda lengre tid.. ja :p
 
har kanskje noe med at om man føder da etter uke 26, så er sjansen for overlevelse større enn om man føder før? aner ikke jeg..

Ja ok greit liksom, de er jo så kjipe! Så alt blir tilrettelagt for at det skal skje liksol :p og da går alle under en kam? Er vel heller bedre å søke tidlig så alt rekker å komme på plass før fødsel.. noen som har søkt før og vet om det tar laang tid å få svar??
 
Back
Topp