Når begynne å jobbe

Så utrolig trist at du har opplevd dette :(
Visste dere at han var syk, eller var det noe de fant ut når han ble født?

Syns også det er veldig vanskelig, og vi har vel sagt flere ganger (gjerne når vi har fått spm om ting) at : "kan ikke noen bare fortelle oss hva vi skal gjøre og tenke". Hadde på en måte vært greit med en fasit noen ganger.
Tenker ofte tilbake på de 4 ukene vi var på riksen, med veldig varierende følelser. Så fort vi turte å tenke en dag frem, så var det noe som satt alt tilbake, så vi turte ikke å se mer enn 1 time av gangen.

Har dere merket noen reaksjoner på storebror? Har ei datter selv på ca samme alder, født juli 2015 og lillebror ble født 01.12.16. Syns det er så vanskelig å vite hvor mye hun forstår, og de krever jo ganske mye i denne alderen også.

Ganske utrolig; vår gutt er født 29. Juni 2015, og lillebror ble født 15. november 2016.

Vi visste ikke at lillebror var syk da jeg var gravid. UL, hjertelyd og vekst var normalt. Vi bare gledet oss...

Men han hadde en hjertefeil, og det ble mange komplikasjoner da han ble født. Han var alvorlig syk.

Vanskelig å si om storebror har reagert på noe. Vi forsøker å fortelle han om lillebror, at han var syk og døde. At vi er lei seg oss for at lillebror ikke er med oss, og at det er helt greit å være lei seg. Det mest rørende, er når han tar bildet av lillebror, som vi har på en hylle, og koser det og bærer det med seg rundt i huset:). Da smelter mamma, og tårene renner.

Var gutten deres frisk da han ble født? Visste dere noe på forhånd?

Har dere fått tilbud om sorggruppe fra riksen? Vi har fått det, og vært der to ganger. Må virkelig anbefale det.

Jeg tror det er smart å slappe av og la sorgprosess og bearbeidelsen etter alt som skjedde på riksen gå sin naturlige gang. Jobb kommer tidsnok! Det er ikke nå vi skal stresse med det. Jeg/ vi opplever også at det er ekstremt godt og viktig og være sammen alle tre. Gutten vår skulle egentlig begynt i barnehage når lillebror døde, og det funket jo ikke. Så han er hjemme med oss. Uansett ser vi for oss at vi starter forsiktig når vi kommer tilbake i arbeid.

Puh, det ble langt. Men det er vel dette vi tenker mest på om dagen...
 

Sendte deg en pm jeg.
 
Back
Topp