når begynne å handle babyklær, leker osv...?

• Trådstarter Trådstarter Thenewmomy
  • Opprettet Opprettet
T

Thenewmomy

Guest
Jeg har kjempe lyst å begynne nå og kjøpe babyklær, leker, utstyr og sånn :p Jeg kikker ofte på nettet ikea, barnehus osv.. Men har tenkt å vente ca 2 måned før termin. Gleder meg så mye ....

Hva med dere? Har dere allerede begynt å kjøpe klær/utstyr til baby? :)

Jeg har det meste etter de to guttene mine. Men blir det jente må jeg kjøpe litt mer klær. Kjøper ikke noe før etter ordinær ultralyd. Men om du ikke har noe fra før kan det være lurt å se litt og kjøpe ting når de er på tilbud utover. Men er som regel greit å ha vært på oul først så man vet litt mer om babyen.

Har masse etter storesøster men skal kjøpe Sophie the giraffe og en leke til som skal være pedagoisk bra. Men det blir ikke før leeeenge! Ikke det man trenger først. Har mye klær etter storesøster så iom at vi ikke skal vite kjønn før h*n kommer kjøper vi evt nøytralt hentesett/evt strikker. Ellers har vi allerede kjøpt noe men det er fordi det har vært på tilbud det vi ikke hadde fra før

*babybjørn one sele m siklesmekker
*babybjørn vippestol med leke
*stokke tripp trapp stol
*babysense 2
*uro

Lager
*babyteppe
*2 reder
*mulig noen luer å småklær, spørs om overlock maskinen å jeg blir venner

Jeg har også sååå lyst til å begynne å handle inn klær og sengetøy og alskens, men jeg venter til etter OUL. Jeg håper å få vite kjønn først :)

22.02.2015 ♡

Begynte å handla ganske tidligt eg :) Har kost meg med da, kjøpt litt å litt akkuratt når eg har hatt lyst!:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Enig i at det er viktig å kose seg med babyhandlingen <3

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Skal begynne å handle etter oul tenker jeg :) Så blir vi sikkert å kjøpe litt nå og da fremover. Gleder meg virkelig til å begynne handlingen! :D

Blir vel kanskje litt handling etter oul, men har det meste frå før eigentleg..

Skal begynne å handle etter oul. Blir nok med handling av julepresanger rett før jul. Så greit å ha en "babyshoppe fri" periode da tenker jeg :) Men har allerede kjøpt litt i sommer da (i Tyskland).

Venter en liten i februar ❤️

Venter nok med handlinga til etter oul/vi vet kjønnet.

Men bilstol kan jo hende vi kjøper før :p

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har kjøpt to bodyer :D Vi er egentlig midt i en flytte prosess så jeg begynner handling når vi er ferdig med det! Jeg vil ha et rom og legge de på og kose meg med handling <3

♡ Februar 2015 ♡

Begynner etter ultralyd en gang. Vi må flytte så venter nok til vi kommer litt mer i orden :)

Vi kjøpte ein bamse på Haukeland etter ul i uke 7! I uke 14 kjøpte vi tre bodyer og tre bukser. Tenker å vente med å handle meir til oul 8.9 då vi håper å få vite kjønn! Etter det kjem vi til å begynne å handle inn for fullt :D gleder meg sånn! :) enig i at man skal handle når man vil!! :)

♡ Venter et Ivf mirakel 6.Februar ♡

Leker og slikt trenger de jo ikke før ei stund etter at de har født. Slikt som er fint å tusle rundt å titte på og kjøpe i permisjonen det :) får sikkert endel i gave også.

Med førstemann kjøpte jeg gjennom hele svangerskapet, det er jo så dyrt når man ikke har så mye fra før!

Nå venter jeg til etter ultralyden tenker jeg :)

Mitt tips til førstegangsforeldre... Ikkje kjøp klær i massevis før fødselen. Kjøp inn nokre sett i dei minste størrelsene ( 50 og 56)... Dykk kjem til å få nye klær i massevis i barselsgave!!! Husker me fekk spesielt mykje i str. 62 og sidan gutane mine vokste ut av denne størrelsen på kort tid fekk dei kun brukt klærne 1-2 gonger før dei var for små...

Har alt utstyr fra når jenta vår var liten.. Skal kjøpe ny seng til å ha på vårt soverom, men ellers hat vi alt. Venter til etter oul for å vite kjønnet. Blir det gutt må jeg ut å handle gutteklær :)

Back
Topp