Når be om sykemelding?

FrkChihiro

FrkChihiro
Septemberlykke 2015
Hvor dårlig må man være? Jeg er nesten konstant kvalm, men kaster heldigvis ikke opp. Og vanvittig trøtt. Fungerer overhodet ikke på jobb og greier ikke å gjøre noe fornuftig. Har flere ganger nesten duppet av i bilen på vei hjem fra kveldsvakt. Det eneste jeg duger til om dagen er å ligge i fosterstilling og sove. Men kjenner at det sitter laaangt inne å be om sykemelding fordi jeg er sliten og kvalm.

Jeg er sykemeldt pga kvalme, brekninger og oppkast. Jeg er innom do en haug med ganger for å enten brekke meg eller kaste opp. Har absolutt ikke noe på jobb å gjøre da jeg jobber i en barnehage..

Du må tenke på deg selv, hvis du blir så utslitt ville jeg bedt om gradert sykemelding.. Vi er gravide i en så kort periode av livet at jeg syns vi må passe på oss selv og den lille i magen.

Jeg er også sykemeldt pga kvalme og oppkast, kaster opp flere ganger til dagen og har kun 1 dag og kanskje 2 uten. Er helt utslitt og får ikke i meg noe særlig mat.
Jeg skjønner godt at det sitter langt inne med sykemelding men som hun skriver over så må du tenke på deg selv og spiren, kanskje en gradert sykemelding hadde gitt deg litt ekstra energi slik at du fungerer bedre både på jobb og hjemme? :)

Jeg er også sykemeldt pga kvalm og trett og ikke i form. Har ikke kastet opp. Har vært sykemeldt i 3 uker nå og eg sykemeldt neste uke og

Jeg sliter med samme dilemma. Føler at jeg ikke gjør noe annet enn å sove og jobbe for tiden, og er kvalm hele tiden. Noen dager føler jeg at det ikke går mer på jobb, mens andre dager går det nesten greit. Har vært inne på tanken om sykemelding ørten ganger, men ender med at jeg skal prøve å holde ut litt til, en dag av gangen. Tror man nesten må finne sin egen grense, men det er ikke lett. Spiren tar heldigvis ikke skade av at vi er trøtte og kvalme, eller noe som helst andre svangerskapsplager, det handler om hvor mye vi selv tåler. Håper vi blir i litt bedre form snart. :)

Har fri i morgen, så lurer på om jeg skal bestille en akuttime og snakke litt med legen uansett. Bare tanken på kommende jobbhelg føles uoverkommelig med formen jeg er i nå.

Jeg er og sykemeldt, kaster ikke opp hele tiden, men er konstant kvalm. Har absolutt ikke noe på jobb og gjøre.

Jeg føler det samme og er veldig usikker på hva jeg skal gjøre fremover..

Var og konstant kvalm, trett og utslitt, vært sykemeldt siden 12.januar, går tilbake i 50% i 3 uker fra i morgen :)

Vurderer sjukemelding her og ! Kvalmen er på plass store deler av døgnet, også nattestid. Kaster ikkje opp. Null.energi og er aleina med sønnen denna veka. Mannen er på jobbreise.

Stakk til legen og forklarte at jeg ikke var kjempekvalm, og ikke kastet opp. Men at jeg var så trøtt og sliten at jeg omtrent ikke fikk gjort noe fornuftig. Klarte ikke samle tankene. Var jeg som foreslo 25% sykemelding, og det har fungert veldig bra. Jobber da 10-16, og får gjort mye mer på de timene enn på full dag ellers.

Fikk.idag full sykemelding i 14 dager pga konstant kvalme . Skal bli godt å prøva å ta litt vare på seg sjølv !

Ble ut uka for min del. Legen foreslo 4 uker, men det synes jeg ble litt voldsomt. Så tar heller kontakt ved behov for forlengelse.

Men kjenner at jeg ble lettet over litt pusterom.

Jeg er også sykemeldt. Prøvde først 50%, men det funket ikke. Nå er jeg 100% og skal være det en uke til. Deretter får vi se ann formen. Er jeg bedre går jeg nok tilbake i full jobb, eller redusert en time pr dag.

Jeg lurer på det samme selv, er konstant kvalm og det hjelper ikke akkurat at jeg jobber på kjøkken. Regner med at jeg går ut med svangerskapspenger om et par mnd pga tunge løft osv så hadde håpet jeg ikke trengte sykemelding før det. Men det er så forferdelig tungt å jobbe med matlukt hele dagen når jeg er så kvalm. Og så får jeg dårlig samvittighet ovenfor hun jeg jobber med, siden vi bare er to som jobber der. Hvis jeg brått blir borte må hun jobbe alene. Uff nå synes jeg ille synd på meg selv....:-)

Jeg ble 40 % sykmeldt pga tretthet og kvalme. Klarer meg på jobb, men problemet var at da klarte jeg ikke å holde meg våken til sønnen min har lagt seg.. Han er jo førsteprioritet

Jeg er 7 uker i dag, 100% sm forrige uke og denne uka. Hanglet meg gjennom uke 5 på jobb, var flere ganger på nippet til å kaste opp i søppelbøtta mens jeg underviste, hehe. Konstant kvalm, vanskelig å få i seg mat og drikke og er vannvittig sliten. Tar afipran og det hjelper heldigvis ifht å begrense det litt, har nesten ikke kastet opp etter at jeg begynte å ta det. Ligger stortsett langflat og bruker den lille energien jeg klarer å finne fram på "storungene" mine.

Syns det er helt okei å bli sykemeldt når man rett og slett er kjempedårlig, men håper jeg kommer meg på jobb neste uke! God bedring til dere alle :)

Back
Topp