Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Få deg en sykemelding du, og bruk tida til å finne ut av dette. Ikke tenk på kollegane dine, dette er noe som angår deg og din mann
Håper ting løser seg for dere, uansett hva valget blir!
Gravid og hormonell så renner tårene av en slik kommentar, tusen takk.
Vi har fortsatt ikke kommet oss nærmere noe løsning. Hvordan blir man enig om noe slikt?
De ukesindikatorene er så lunefulle at det skulle ikke vært lov. Kan ikke stole på de helt dessverre.Mnjæ, ikke nødvendigvis riktig. Jeg har hatt 3+ når jeg har vært 4+5 og 4+6.
Høres ut som sykemelding absolutt er det beste nå. Hvordan skal du kunne konsentrere deg om noe annet i en sånn situasjon?Ja, har tenkt på det. Synes bare det er så vanskelig, vi jobber tett i team, og jeg er aldri syk. Så selv om jeg ikke hadde fått spørsmål så vet jeg kollegene mine hadde lurt. Ikke at det betyr noe egentlig. Kanskje jeg bare skal sykmelde meg til dette er over/bestemt. Ikke mye annet jeg klarer å tenke på enn det som foregår på privaten......
Har dere fått snakket med noen?
Teit men jaja alle monner drar tips: har du og barnefar tatt dere en skikkelig kjøretur på noen timer, bare for å få pratet ut? For meg hjalp det ofte å få roen / muligheten til å få pratet om man kjørte seg en tur. Ingen forstyrrende elementer og bare to personer som ikke kan løpe vekk fra samtalen. Aner ikke om dere er sånn, men bare et hyggelig lite tips
Nei si det. Sikkert lurt som han sier å la det ligge noen dager. Ikke uvanlig å ikke føle glede med det samme, det kom jo som et sjokk! Så får tiden vise om han kjenner det annerledes. Dømmer ingen som tar abort, men en bør være sikker på at det er det rette valget siden en skal leve med det etterpåGravid og hormonell så renner tårene av en slik kommentar, tusen takk.
Vi har fortsatt ikke kommet oss nærmere noe løsning. Hvordan blir man enig om noe slikt?
Jeg er i knipe, og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Forstår at ingen andre kan hjelpe, men av og til kan det vel hjelpe litt å bare få lufta litt på alt som svirrer rundt i hodet.
Jeg er 28 år, gift med en snill og god mann, har en sønn på 11 fra et tidligere forhold og ei jente på snart 3 med mannen min. Vi har vært kjærester i 10 år og gift i 7.
Jeg gikk på p pillen, og vi hadde ingen planer om å bli gravid. Jeg hadde lyst på et barn nr tre, han var mer usikker. Men nå er jeg gravid, hvordan det skjedde kan jeg ikke forstå. Jeg forstår jo hvordan selvfølgelig, men samtidig ikke, jeg gikk jo på pillen...... Vi brukte nesten tre år på å bli gravid med jenta vår.
Jeg tar en test, reagerer først med glede, så med sjokk - hvordan går det an?
Min mann reagerte med det totale sammenbrudd. Han grein, blei sint, innesluttet. Alt han klarer å si er at han har ikke lyst, skulle ønske jeg gledet meg, jeg vil ikke dette. I går kveld når vi snakket om dette, nok en gang, mumlet han "du får beholde da, og se hvor jævelig gøy det kommer til å bli".
Alt ligger til rette, vi har hus, bil, økonomi, ja alt. Hvordan i alle dager skal vi løse dette?? Jeg vil ikke tvinge han til å bli far når han ikke har lyst, men jeg vet at han hadde elsket dette barnet på lik linje med de to vi har. Han er en fantastisk far/stefar! Og en flott mann, selv om det ikke er det inntrykket dere får. Han er snill, hjelpsom, omsorgsfull, leken, kjærlig, tålmodig.
Men jeg kan ikke ta abort bare fordi han vil?? Selv om dette barnet ikke er planlagt, så er det allerede høyt elsket av meg. Jeg tar meg selv i å dagdrømme om dette barnet dagen langt, og blir knust av tanken på å fjerne det.
Vi har bestilt time på sykehuset for en abortkonsultasjon(?) da får vi ul og pratet litt med en sykepleier. Har også vurdert amathea, men ikke snakket med mannen om det.
Jeg tror jeg er 4+4 idag, men kan også være en del lenger. Har ikke fulgt med på mensen min, siden barn ikke var påtenkt i det hele tatt. Og når jeg tenker tilbake har jeg hatt en del småblødninger, kan det ha vært festeblødning, jeg klarer ikke helt å huske datoer osv. Tok en clearblue digital og den viste 3+ når jeg trodde jeg var på ikm.....
Tusen takk til alle som har kommet seg helt hit i denne rotete teksten min. Håper noen kan komme med noe form for hjelp, for jeg er rådvill.
Mannen har ikke sagt det høyt, men han hadde nok blitt glad om jeg tok abort. I starten. Helt til han så på tul at det var en sprell levende baby, begynte å fortelle folk, begynte å planlegge sammen med meg. Jeg kan jo ikke vite, men din mann vet jo hva det vil si å ha barn -tror han ikke at han kan bli glad i dette også?
Men jeg kan ikke ta abort bare fordi han vil?? Selv om dette barnet ikke er planlagt, så er det allerede høyt elsket av meg. Jeg tar meg selv i å dagdrømme om dette barnet dagen langt, og blir knust av tanken på å fjerne det.
..
Så kjipt der må være å være sammen med en så egoistisk og umoden mann som snakker sånn til en gravid dame.
Barnet kommer du alltid til å ha, men forholdet er ikke sterkt om man må kompromisse med seg selv for å beholde et forhold.
Jeg fikk samme beskjed av en mann når jeg var gravid og beholdt barnet. Hadde nok ikke klart å leve med at jeg ikke hadde beholdt det.
Og nei, han er ikke umoden. Jeg synes det er dårlig å kalle dem som ikke ønsker seg barn for "umoden".
Det var ikke det at han ikke ønsket seg barn som er umodent, men måten han snakker og takler det på.
Jeg er i knipe, og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Forstår at ingen andre kan hjelpe, men av og til kan det vel hjelpe litt å bare få lufta litt på alt som svirrer rundt i hodet.
Jeg er 28 år, gift med en snill og god mann, har en sønn på 11 fra et tidligere forhold og ei jente på snart 3 med mannen min. Vi har vært kjærester i 10 år og gift i 7.
Jeg gikk på p pillen, og vi hadde ingen planer om å bli gravid. Jeg hadde lyst på et barn nr tre, han var mer usikker. Men nå er jeg gravid, hvordan det skjedde kan jeg ikke forstå. Jeg forstår jo hvordan selvfølgelig, men samtidig ikke, jeg gikk jo på pillen...... Vi brukte nesten tre år på å bli gravid med jenta vår.
Jeg tar en test, reagerer først med glede, så med sjokk - hvordan går det an?
Min mann reagerte med det totale sammenbrudd. Han grein, blei sint, innesluttet. Alt han klarer å si er at han har ikke lyst, skulle ønske jeg gledet meg, jeg vil ikke dette. I går kveld når vi snakket om dette, nok en gang, mumlet han "du får beholde da, og se hvor jævelig gøy det kommer til å bli".
Alt ligger til rette, vi har hus, bil, økonomi, ja alt. Hvordan i alle dager skal vi løse dette?? Jeg vil ikke tvinge han til å bli far når han ikke har lyst, men jeg vet at han hadde elsket dette barnet på lik linje med de to vi har. Han er en fantastisk far/stefar! Og en flott mann, selv om det ikke er det inntrykket dere får. Han er snill, hjelpsom, omsorgsfull, leken, kjærlig, tålmodig.
Vi har bestilt time på sykehuset for en abortkonsultasjon(?) da får vi ul og pratet litt med en sykepleier. Har også vurdert amathea, men ikke snakket med mannen om det.
Jeg tror jeg er 4+4 idag, men kan også være en del lenger. Har ikke fulgt med på mensen min, siden barn ikke var påtenkt i det hele tatt. Og når jeg tenker tilbake har jeg hatt en del småblødninger, kan det ha vært festeblødning, jeg klarer ikke helt å huske datoer osv. Tok en clearblue digital og den viste 3+ når jeg trodde jeg var på ikm.....
Tusen takk til alle som har kommet seg helt hit i denne rotete teksten min. Håper noen kan komme med noe form for hjelp, for jeg er rådvill.
Det ble abort. Jeg angret veldig, og det var det vanskeligste jeg noen gang har gjort. Så mye som jeg gråt på sykehuset, skjønner jeg ikke at jeg fikk gjennomføre det. Jeg var et vrak!
Men nå er det gjort, 3-4 uker siden.
Jeg gjorde det for de barna jeg allerede har, for familien vår, og for mannen min.
Kunne ønske jeg klarte å være mer egoistisk men det ligger ikke i meg. Håpet om et tredje barn, som jeg egentlig ikke har kjent før, er nå så utrolig sterkt! Og det er alt jeg ønsker meg.
Men jeg ønsker meg ikke et barn på den måten det ble nå. Det er tungt og jeg er på en måte alene om sorgen føler jeg. Har mange gode venninner jeg kunne ha snakket med, men synes det er vanskelig.
Sniker innom her av og til bare for å lese om hva som kunne vært. Sikkert ikke lurt men..
Takk for gode ord og støtte, dere virker som en fin gjeng! Håper alle spirene sitter til mai