Når barne kaster opp, holder dere reglene?

I bhg her er de super strenge..prøvde levere Tara 3 timer før det hadde gått 48 timer og måtte ta ho med hjem og kom tilbake 3,5 time etterpå!

nei. men her er regelen 24 timer. holder han hjemme dersom han er slapp og sliten, men hvis han er i form er han i bhg 24 timer etter oppkast.

Skjønner det ikke er så rart man får epidimier når det er så mange som sender i barnehagen for tidlig..

ja,klart det! Spysyka er svært smittsomt og jeg hadde IKKE hatt samvitighet til å levert de i bhg, for at de så skal smitte andre!
Blir rent forbanna på de som leverer de etter fks 24 timer og de VET at regelen er 48 timer!!

Synest det er rart at ikke alle bhg, skoler har 48 timers regelen.. Er en regel som burde bli innført hos samtlige...

Spadame skrev:
Ja, denne regelen følger jeg, og håper de andre i barnehagen også følger den. :)

Jeg ser det litt ann... Jenta vår har lett for å bli kvalm og kaste opp feks hvis hun sitter for lenge på huska, kjører bil osv. Men kaster hun opp mer enn en gang så holder jeg henne hjemme.

her er vi nøye med 48imers regelen årsaken en vet ikke om et annet barn i barnehagen er mer motagelig for smitte og evt kan bli alvorlig syk

sønnen min kasta litt opp lørdags morgon. Ikkje mykje, men litt.... Så då leverer eg han i barnehagen i morgon:)

Det eg syntes var litt verre med barnehagen vår var når eg ringte i haust fordi sønnen vår var sjuk, fortalte kortid han hadde kasta opp dei og dei dagane, men at vi lurte på korleis reglane var med diaré. Fekk beskjed om at dersom han ikkje gjekk og rann heile tida, så kunne vi levere han i barnehagen dagenetterpå (uavhendig om han hadde diaré eller ei), men om det kom utatt berre han spiste noko måtte han haldast heime.... Synes det var litt slapt av styraren i barnehagen... diaré er diaré.... Så det endte med ei heil veke vekke frå barnehagen det ;P

Ja jeg holder meg til den.både for barnet sin del også,greit å komme seg litt igjen:-)

Er jammen ikke rart at det blir mye omgang og diare i barnehagene(etter jeg har lest her).. Det er smittsomt 48 etter at man er symptomfri, enkelt og greit! "bruker skjønn" osv..kjenner jeg blir helt svett! Jeg blir megaprovosert av at foreldre ikke kan tenke lenger enn sin egen nesetipp.Jeg bruker å trøste meg med at de ikke forstår bedre. Ingen med litt innsikt i hva en smittekjede, gastrenteritt, norovirus, diare  osv er leverer barna sine før de er smittefrie. Det er ikke alle barn i barnehagen som tåler slike sykdommer like godt heller..

JA, det gjør jeg!

Det er ingen ting som plager meg mer enn de som sender barna i bhg for tidlig!
Det er så utrolig smittsomt!

filledokka skrev:
JA den regelen følger jeg! Jobber i barnehage selv og det er fryktelig kjedelig at ikke alle holder den regelen. Da hadde vi sluppet MYE smitte!

JA, den regelen holder jeg! skulle bare mangle, respektløst og latskap å ikke gjøre det mener nå jeg!

ja jeg følger den,men er tydligvis ikke alle som gjør det i barnehagen til jentene, de har slitt med den en god stund nå,så nå fikk vi et strengt skriv at de skulle være hjemme 48 timer fra siste oppkast.

spysyken går jo bare på rundgang hele tiden pga noen ikke følger regler,litt irriterende for oss alle andre som blir smittet.

Ja, sefølgelig ! Men det var en kveld han hadde diare, Så sendte jeg han i barnehagen den andre dagen, men det var for at det var greit for barnehage personalet, siden vi var der dagen etterpå og henta utedressen hans, siden han var i tipptoppform og vi skulle ut og leke.. Og dem så at han allmen-tillstanden var helt fin. Så jeg og dem i barnehagen konkluderte med at han sikkert hadde reagert på lussekattene.. :p 

Er 48 timers-regel både på oppkast og diare.. 

Spadame skrev:
Ja, denne regelen følger jeg, og håper de andre i barnehagen også følger den. :)

det er en selvfølge om det er spysyke eller diare. men en enkel oppkast eller bløt bleie kan jo skyldes mye annet

Ja! Den holder vi. Kaster han opp blir han hjemme til han ikke er smittsom lengre.

Back
Topp