Når barna får jeksler

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Hvordan er det med smerte?
Er det mange av barna som er heeelt febrilske?
Eller er de flesete sånn at de sover natten igjennom?

Med de 8 første tennene her så var det litt mer sutring enn vanlig noen dager eller en uke før de kom.
Nå når 3 jeksler ha poppet opp på 2 uker har han hatt flere netter der han hyler og vrenger seg bakover. Klarer vi å få han til å sovne igjen så sover han kanskje en time før det har satt inn på nytt.

Vi håper egentlig disse nettene har vært pga tanngjennombrudd ... men gruer oss til den neste.

---

Er det hjørnetennene som kommer etter jekslene?
Er hjørnetennene mindre eller mer vondt enn jekslene [&:] ?
Skal den neste raden med jeksler kommer før de er to år? eller rundt de er to år?

Lurer...for jeg gleder meg til jeg ikke trenger å tenke på at det kanskje kommer en jeksel i natt[8D]

Johan har fått to jekslar, har sove dårleg, ete dårleg, hatt opp til 40 i feber, og vore svært grinete.
Håpar at det verste er over. No er eg sliten.

Har hatt oppkast/diare og vedvarande laus mage og i denne perioden.

Dei 8 første tennene kom lettare fram, det er berre desse 2 jekslane som har laga so masse krøll.

Godt å høyre at me ikkje er åleine....[8D][&:][:D]

leah har hatt noen forferdelige netter i snart to mnd nå, våkner og gråter og kaster seg bakover osv. tar KJEMPE lang tid før hun sovner igjen, og er det så seint som 5 hun våkner, sovner hun IKKE på igjen[&:]
i forrigårs, så jeg det hadde kommet to tagger på en jeksel ved siden av en hjørnetann(som ikke har kommet den heller) og så ser jeg det er på vei en jeksel oppe og nede på andre siden! så jeg håper også dette er på grunn av tanngjennombrudd.. begynte å tvile når det varte såå lenge!

lykke til hvertfall, håper det gir seg hos dere snart også!!

Off ja... håper det bare er jeksler...
Men han er helt fin på dagen da.

Det er 11 tenner her også nå. De 4 fremste oppe og nede. To jeksler oppe og en nede. Lurer på om en eller to av de nede fortsatt bare er to tagger...at ikke HELE tanna er igjennom liksom...

FruNette: Jeg tar gjerne 17 bæsjebleier i løpet av en dag om jeg slipper å våkne hver time og være våken så i 15 min [8D] bare si fra om du vil bytte [8D]

Hos dere som har barn som uttrykker at dette ikke er noe kult...
Hvordan sover de på dagen?

Her er han i topp form hele dagen og sover godt i sovinga si på dagtid...det er liksom bare på natten.

11 jeksler her så langt og mye våken om natta, virker ikke altfor vondt, men er litt rødt og hovent.
får stikkpille for å sove hvis han våkner mye og klør og vondt.

ORIGINAL: Ellen.

11 jeksler her så langt og mye våken om natta, virker ikke altfor vondt, men er litt rødt og hovent.

Kanskje 11 tenner [8D] hihi..

Ja stikkpille får han her også... men det er ikke altid det virker som det hjelper [:(] 

ORIGINAL: Dragemamma

ORIGINAL: Ellen.

Kanskje 11 tenner [8D] hihi..

Ja stikkpille får han her også... men det er ikke altid det virker som det hjelper [:(] 

ooops, sorry, ja godt du forstod hva jeg mente!!! 11 tenner ja [:D]

Hos dere som har barn som uttrykker at dette ikke er noe kult...
Hvordan sover de på dagen?

Her er han i topp form hele dagen og sover godt i sovinga si på dagtid...det er liksom bare på natten.

hun er i super form om dagen hun også..til tross for de tidlige morgenene![:D] sover ca2 timer som vanlig midt på dagen... [:)]

mini har 12 tenner[:D] han fikk 4 jeksler på en gang han , så va våken på natten å MANGE bleier (en hel pakke fra fredags kveld til søndag)  

Åååååå nå har han sovet 2,5 timer uten å ha ynket seg en gang!!

*håpehåpehåpe* at dette blir en natt med søvn for meg og sambo [:D]

Åååååå nå har han sovet 2,5 timer uten å ha ynket seg en gang!!

*håpehåpehåpe* at dette blir en natt med søvn for meg og sambo [:D]

hvordan gikk det inatt?

Husker da storesøster fikk de,det var ett mareritt.Hun var over 1 år.Ho vred seg i smerte og bare skrek.Vi var på legevakta flere ganger for vi visste ikke hva det var med det første.Håper ikke det blir like ille med minstemor.

Back
Topp