Apekatter
Elsker forumet
Sønnen min på tre år opplever ofte at en annen gutt (jeg kaller ham x) er voldelig mot ham. Hver dag sier barnet mitt «x har slått/kløpet/bitt meg i dag». Han har også fortalt at han ikke fikk sagt fra til en voksen fordi han måtte løpe fra x som kom etter ham og skulle klype mer. Han forteller at han ikke vil leke mer med x fordi x bare slår. Noen dager sier han at han ikke vil leke med noen hvis ikke en voksen skal være med, fordi x slår. Han snakker ofte i søvne og sier «stopp x, ikke slå», og gråter. Våkner skrikende.
De siste månedene har han kommet hjem med bitemerker en gang, blåmerker i ansiktet to ganger, kloremerke og blåmerker på armene mange ganger.
Jeg har tatt dette opp med barnehagen, og de sier at de er klar over det og skal ta tak i det.
Har dere noen ideer til hvordan jeg kan svare barnet mitt godt ellers tips til hva jeg bør si til barnehagen?
De siste månedene har han kommet hjem med bitemerker en gang, blåmerker i ansiktet to ganger, kloremerke og blåmerker på armene mange ganger.
Jeg har tatt dette opp med barnehagen, og de sier at de er klar over det og skal ta tak i det.
Har dere noen ideer til hvordan jeg kan svare barnet mitt godt ellers tips til hva jeg bør si til barnehagen?