Når babyen ikke vil sove på dagen

Fru Slick Chick

Elsker forumet
Men trenger det, hva gjør dere? Triks og tips.. Haha :-) Har en gutt som sliter med reflux, men er mye bedre etter han begynte med medisiner. Men syntes allikevel han er utrolig krevende på dagen. Vanskelig å få til å sove og bikker lett over til å bli overtrøtt. Dårlig sirkel..
 
Uff, travelt med ungar som ikkje vil sove(heldigvis skjeldan det skjer her *bank i bordet*). Mine beste tips er trilleturar eller å feste ungen i bæretøy og ta ein liten dans eller spassertur:) På overtrøtte ungar er bæretøy det mest effektive.
 
...Det kan forresten og vere effektivt å ha jamn støy i nærheita av der dei skal sove (som nødløysing, ikkje slik at det blir ein uvane). Vaskemaskina, elvasus, støvsugar, motordur o.l. er fine lydar å somne til.
 
Har dessverre samme problemet, og når hun endelig sovner så er det bare 15-30 min. Her hjelper ikke trilleturer engang. Og bæresele har motsatt effekt, da blir hun helt "speady" ;)
Jeg har faktisk komt der at jeg har godtatt at dette er en våken baby. Men hun legger seg 17.00 for natten, og sovner da med en gang.

Jeg har virkelig prøvd å stimulere til søvn, med byssing, amming til hun sovner, trilleturer- u name it! Inegnting funker, og som sagt så sover hun kun 15-30 min.

Virkelig en motsetning til storebroren som var våken maks en time før han måtte sove igjen. Og kunne sove 2-3 timer i slengen.
 
min sover 30 min ish om gangen, og så slår han av og til på stortromma og sover 2-3 timer (skjer sjeldent) men han sover 30 min hver 3.time, og sovner for natta rundt 9-10 på kvelden, våkner mellom 3-6 for mat, og så sover han litt til etterpå ^_^ gjør meg ingenting =D
 
Her sover hun 30 minutter om gangen og er våken i en time før hun vil sove igjen. Er ganske travelt når det kan ta 30-60 minutter å få henne til å sovne... En sjelden gang sover hun mellom en time og 3 timer.
Var mye lettere før da hun var nærmere nyfødt, da kunne hun bare slukne i fanget mitt, men nå må hun ofte ammes i søvn... Om kvelden ligger hun og tuller i ca en halvtime mens vi prøver alle kunstens regler til å få henne til å legge seg til.
 
Her er det også en utfordring med soving på dagtid.. men vi må bare prøve forskjellige steder å legge han, og til slutt sovner han et eller annet sted (senga hans,vogna, vogga, sofaen, senga vår, bilstolen), men her også sover han svært sjelden lenger enn en time, ofte 30 min.. også er han gjerne våken 2 timer imellom hvor det er nok et forsøk på å få han til å sove.. føler mye av dagen går til å få han til å sove.. heldigvis har det blitt bedre i forhold til at han kan ligge litt mer for seg selv å plundre, før var det kun meg og mitt fang han skulle være hos! Hender han har noen sånne dager innimellom fortsatt, men det er sjeldnere og sjeldnere heldigvis!! 

Har nok ingen flere tips til å få de til å sove enn de som allerede er nevnt.. trille i vogna, ta en kjøretur, amming (liggende), byssing... eller bare legge barnet i senga våken og fornøyd.. kanskje det sovner! Hender at det går bra her:) 
 
Back
Topp