Når baby tisser brunt!

Om hun drikker MYE, tisser LITE og urinen er BRUN ville eg definitivt ringt legevakten! [;)]
Og om legen ikke vil ta henne inn til sjekk igjen bør han skaffe seg et annet yrke, for man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at noe ikke er som det skal med vesla di... [&o]
Syns det er på tide de tar dere seriøst og gjør noe! Om det er UVI er ikke det noe bra å gå med for lenge, og ihvertfall ikke på disse søte små...!
Er ikke en annen lege en legevakten du kan ta henne med til? fastlege? noe alla volvat feks?

ja hun drikker MYE tisser LIIIIIIITE og det er BRUNT! er noe galt ja, har jo vært på legevakta 4 ganger den siste uken.. men formen hennes er bedre idag enn den har vært noen gang denne uken! hadde ikke fått no særlig urin i posen. satt den på nytt.. håper det kommer noe, så dem får sjekka !!

jeg sku ringe tilbake i ettermiddag![:)]

ORIGINAL: Trone

Fan å sløve de folkene der inne er!!![:'(][:'(][:'(][:'(]

ja er egentlig mest redd att hun blir brått kjempe dårlig, så blir det som sist, med sjukehus og alt [&:]

ORIGINAL: juneb

ja hun drikker MYE tisser LIIIIIIITE og det er BRUNT! er noe galt ja, har jo vært på legevakta 4 ganger den siste uken.. men formen hennes er bedre idag enn den har vært noen gang denne uken! hadde ikke fått no særlig urin i posen. satt den på nytt.. håper det kommer noe, så dem får sjekka !!

jeg sku ringe tilbake i ettermiddag![:)]

Ja eg vet du har vert mange ganger med hun den sisten uken... [&o]
Men eg blir bare så fustrert og forbanna over de idiotlegene som for pokker ikke kan ta det alvorlig!!! [:@][:@][:@][:@][:@]

Ring SYKEHUSET. Drit i legevakta. IKKE bra at ho drikk mye og tisser lite og samtidi e da brunt.

E va også i go form t e helt plutselig våkna me nyrebekkenbetennelse, der det viste seg at e va KRAFTIG angrepet i begge nyrene. Måtte t 3 forskjellige leger før e bei sendt på sykehus.

Ene sjekka halsen min og påsto at e ha bare influensa. Den andre sjekka ørene mine og sa at e ha halsbetennelse. (Enda e sa at e ha vondt i magen og ryggen+ feber på over 40)
Den tredje måtte e t hjembygda der mine fosterforeldre bor for å bli undersøkt, og han sjekka magen og telkalla ambulansen sia e va så sjuk og ha en kjøretur på nesten 2 tima.

jeg og... og att dem ikke finner hva som er galt[&:] jeg håper jo det ikke er no!.. men vet ikke jeg as :/

ORIGINAL: Sofie.

Ring SYKEHUSET. Drit i legevakta. IKKE bra at ho drikk mye og tisser lite og samtidi e da brunt.

E va også i go form t e helt plutselig våkna me nyrebekkenbetennelse, der det viste seg at e va KRAFTIG angrepet i begge nyrene. Måtte t 3 forskjellige leger før e bei sendt på sykehus.

Ene sjekka halsen min og påsto at e ha bare influensa. Den andre sjekka ørene mine og sa at e ha halsbetennelse. (Enda e sa at e ha vondt i magen og ryggen+ feber på over 40)
Den tredje måtte e t hjembygda der mine fosterforeldre bor for å bli undersøkt, og han sjekka magen og telkalla ambulansen sia e va så sjuk og ha en kjøretur på nesten 2 tima.

hmm.. ja jeg blir bare så frustert.. ting kan liksom skje så fort (sånn som det gjorde med deg)... ja er rart, for hun har vært kjempe suttrete og hatt feber på og av den siste uken.. men idag er henne plutselig i KNALL form, kjempe form, sånn hun pleier og være.. derfor jeg er redd det kanskje ikke er no, men att jeg trur det er no..???

Ring sykehuset og forklar problemet og frustrasjonen din. De kommer til å be deg om å komme me ho når du forteller at legevakta ikke vil ta imot ho, sånn at ho bi undersøkt. For det er noe som er galt m urinveiene når ho drikk masse og tissa lite og i tillegg er det brunt.

Bare fortell de på sykehuset at legevakta mein på at ho har en luftveisinf. men samtidi va det utslag på UVI. Og at du ha vært inn og ut der flere ganga på en uke uten at det har blitt noe bedre.

Babyer er små og kan ikke fortell kor de har vondt.
Tisseposen ska sitte på inntil 2 eller 4 timer(husker ikke helt..) og har det bare kommet noen dråper så ta det med, fordi de trenger bare noen dråper for å teste urinen.

jeg ville ringt sykehuset, selvom hun er i bedre form i dag. de bør jo ta henne inn, ettersom de har en sykehistorie på henne.
håper du finner ut av hva det er. har forøvrig hørt at barn kan ha uvi uten feber...

Huff, så utrolig kjedelig å høre [&o][&o][&o] Dakar lille Nora.. ser det ut som almenn tilstanden hennes er normal eller?
Ring sykehuset. de setter deg over til riktig avdeling :)

Kan sikkert ringe føden også..

Venter spent på oppdatering og krysser ALT jeg kan for at hun ikke blir dårligere.. [:)][:)][:)]

ORIGINAL: t0mmelise

Huff, så utrolig kjedelig å høre [&o][&o][&o] Dakar lille Nora.. ser det ut som almenn tilstanden hennes er normal eller?
Ring sykehuset. de setter deg over til riktig avdeling :)

Kan sikkert ringe føden også..

Venter spent på oppdatering og krysser ALT jeg kan for at hun ikke blir dårligere.. [:)][:)][:)]

ja almen tilstanden hennes er normal !! :/ ja da skal jeg bare vente på att henne våkner så hiver jeg meg på tlf igjen :(

Jenta mi hadde UVI for en tid tilbake.

Da hadde hun nesten 40 i feber i omtrent to døgn og allmenntilstanden var dårlig (de ville ikke ha henne inn på legevakten fordi de trodde hun hadde svineinfluensa..). Etter to døgn kom hun seg og alt fungerte normalt i tre-fire dager, før jeg plutselig så at hun hadde blod i urinen. Da fikk vi komme på legevakten og det viste seg at hun hadde en kraftig UVI som hadde spredd seg til nyrene. Hun hadde ingen symptomer bortsett fra feberen flere dager tidligere.

Stå på ditt og mammahjertet ditt! Det er du som har rett, ikke legevakten!

åååj, er det sant?? var hun i helt fin form da? og ingen feber??

åååj, er det sant?? var hun i helt fin form da? og ingen feber??

Det er sant. Og jeg har selv hatt UVI uten symptomer flere ganger, så det går absolutt an.

Jeg har også hatt mye UVI i oppveksten min.. fikk det hele tiden.. av og til var det symptomfritt men det svei no jææææ0)/(&%/& når jeg tissa.. gråter Nora når hun tisser?

Kanskje hun ikke vil tisse [8|]

hun gråter ikke, men hun sutterer litt når hun tisser, jeg trur det er når henne tisser hvertfall.. ikke lett å vite :/

hun gråter ikke, men hun sutterer litt når hun tisser, jeg trur det er når henne tisser hvertfall.. ikke lett å vite :/

Si det når du snakker med legevakt/sykehus. Bare smør på, det gjør nemlig alle andre, og det går utover oss som ikke gjør det...dessverre.

ORIGINAL: Skorpion77

Si det når du snakker med legevakt/sykehus. Bare smør på, det gjør nemlig alle andre, og det går utover oss som ikke gjør det...dessverre.

Nei skjønner det ikke er lett å vite.. guuuud som jeg gleder meg til de kan snakke.. og si hva som er galt og hvor de har vondt :) Men gjør som skorpion sier.. legg litt ekstra i det.. så får du iallefall kommet inn så noen kan se på henne :)

Her må det også smøres ekstra på førr å få folk inn på legevakta. Men det hjelper..

Back
Topp