Når baby tisser brunt!

juneb

Forumet er livet
prøvde google men ingen svar :P så hva bedre enn babyverden?[:D]

når vi var på legevakta forrije uke når det var spm om urinveisinfeksjon så husker jeg dem spurte om åssen farge urinen var. blank/gul ell brun! da var den fin :)

Men idag har hun begynt og tisse brunt... hva vil det si???

Det aner jeg ikke, dytter for deg for å se om noen andre vet

Det kan bety at hun har (..MYE..) blod i urinen. Du bør gå til legen med henne tenker jeg. Spesielt med tanke på sykehistorien hennes, UVI`er har en tendens til å komme tilbake.

Den blir mrøkere og mer brun aktig ved for lite væske. (voksne ihvertfall)

Vi merket at Mario hadde UVI pga av blod i bleia (urinene), knapt synlig.

På apoteket så finnes det slike poser du kan lime på, så er det bare å levere prøven til legen. Om hun skulle ha UVI så skal dem vist ta UL av nyrer, blære og urinveier. Mario har vært å tatt det siden han har hatt en infeksjon. Han hadde forresten forhøyet temp, men ikke feber.

Drukket lite ? 

hun drikker MASSE, så er ikke det hvertfall.. men hun tisser LITE ingenting omtrent, sa det på legevakta igår.. kunne nesten samla bleiene hennes fra mandag igår å idag og bleia hadde vært full kanskje!

må jeg bare ringelegevakta igjen daa??

formen hennes er fin, ingen feber..

og sånn tisse pose har jeg her hjemme! men hun tisser jo ingenting så...

hmm.. har hørt at fargen blir brunere pga blod i urinen.. men jeg er ingen doktor.. så kanskje lurt å sjekke det? og hvis hu tisser lite så kan vel det også ha noe med uvi å gjøre? da føler man jo at man må på do hele tiden men tisser bare pittelitt.. hmmm.. men igjen.. aner ikke! håper dere finner ut a det.. urin skal ihvertfall ikke være brunaktig?[8|]

Usj. Jeg hadde ringt legevakta garantert!!

Ring, Ring....... Legevakta..

*skriver etterpå*

Masse, masse lykke til!!

sku sette på henne tissepose (gjort)... også sku jeg bare se ann tisse bleine og formen!![:)] jess,jess... hmmmm! :/

Dakar lille [&:] Håper at det er ingenting....

Milan hadde en periode hvor han tisset lite, men da begynte jeg å gi han vann på flaske istedenfor MME, og da løsnet det. Har ikke noen problemer med det nå lenger, nå er det mange våte bleier daglig. (Nå får han MME som vanlig, men er enda mer nøyaktig på blandeforholdene, fordi jeg blander grøtpulver oppi MME'en. Var nok for mye grøtpulver og MME pulver som gjorde utslaget første gang)

ORIGINAL: Escuro

Milan hadde en periode hvor han tisset lite, men da begynte jeg å gi han vann på flaske istedenfor MME, og da løsnet det. Har ikke noen problemer med det nå lenger, nå er det mange våte bleier daglig. (Nå får han MME som vanlig, men er enda mer nøyaktig på blandeforholdene, fordi jeg blander grøtpulver oppi MME'en. Var nok for mye grøtpulver og MME pulver som gjorde utslaget første gang)

braa det løsna[:)] Nora nekter og drikke MME hun drikker kunn vann.. så det kan det ikke være ;P! men formen hennes er jo knall bra, så får bare se ann[:)] håper også det ikke er noe :)

aner heller ikke... har hun feber da?? junior her tissa litt blod når han hadde feber og var innlagt sist...

ORIGINAL: linda1982

aner heller ikke... har hun feber da?? junior her tissa litt blod når han hadde feber og var innlagt sist...

nei ingen feber :D febern hennes har vært på og av den siste uka!! men ikke hatt på noen dager nå[:)]

ORIGINAL: juneb

ORIGINAL: Escuro

braa det løsna[:)] Nora nekter og drikke MME hun drikker kunn vann.. så det kan det ikke være ;P! men formen hennes er jo knall bra, så får bare se ann[:)] håper også det ikke er noe :)

Mario var å i knallform. Men hva med å ta kontakt direkte med barneklinikken? For de skal ikke tisse så lite, og som legen til Mario sa. Det er bedre med en gang for mye med så små barn!!

Gu så rart [&:] Håper det ikke er noe og at du får noe tiss oppi de tisseposene, er ikke lett [8|] Så de får sjekke den for sikkerthetsskyld [:)] 

hvordan finner jeg nr dit a? bare ringe sjukehuset og be dem sette meg over ??! skal sjekke bleia hennes og posen hun har på jeg.. men hun har nesten ikke tissa flere dager så.. virka det som Mario hadde vondt da??

ja er rart dem er så fin form hvertfall[8|] hun har ikke vært det resten av uka, idag er første dagen hun "er seg selv igjen".. :)

Jenter reagerer ulikt på UVI enn gutter, så er ikke sikkert ho har så grådig vondt [&:] Du kan helt sikkert ringe sykehuset også be om å bli satt over, eller du kan finne sykehuset på nettet så står helt sikkert barneavdelingen der [:)]

Back
Topp