Når avvenne nattmating?

Her er det noen uker til jenta mi blir seks mnd, men jeg ammer minst tre ganger fra hun tar kvelden til seks-sju om morgenen dagen etter. Sånn har det vært i to mnd, og jeg er ikke klar for å slutte. Jeg hører på helsepersonell og stoler på råd jeg får, men samtidig er det jeg som kjenner datteren min og jeg har fulgt magefølelse i kombinasjon med råd fra helsepersonell med hell så langt. Jeg kommer til å fortsette med nattaming om vi holder på enda når hun er seks mnd, fordi det føles feil å slutte.

Hva gjelder eget rom så tenkte jeg før å ta henne på eget rom når hun bikket seks mnd, men nå når jeg ammer så mye så vet jeg ikke om jeg gidder å flytte henne fordi det blir mer styrete å amme om natten. Har ikke bestemt meg enda, kan hende vi prøver henne på eget rom litt. Det er langt fra utenkelig at hun våkner av oss og at jeg ammer så mye om natten pga oppvåkning og ikke at hun egentlig er sulten.

Er akkurat det jeg tenker, derfor kommer jeg til å teste eget rom bare for å se [emoji4]
Om det ikke går, og jeg må løpe inn der 3-4 ganger hver natt, blir hun nok flyttet tilbake.
Jeg vil ikke kutte nattamming tvert kjenner jeg. Jeg skal forsøke få henne i søvn igjen uten å amme kanskje 1 eller 2 av gangene først- men kommer ikke til å kutte alt med en gang. Hun er nok ikke sulten, for hun sutter kun et par minutter før hun sovner igjen- så er nok mest for kos, men herregud- hun er jo så liten enda. Og på dagtid har hun jo ikke tid til kos, så da tar jeg det jeg kan få [emoji6][emoji6]
 
Back
Topp