Når avtar kvalmen

Har blitt bedre, men blir kvalm av melke produkter.

Er par dager etter uke 11 ser det ut til å ha blitt bedre her :) starta et par dager etter uke 7.

Jeg har vært mye mindre kvalm de siste to dagene nå. Fortsatt litt kvalm men i en helt annen skala enn for en uke siden. Er 9 + 6 nå.

I dag har jeg måttet krype til korset og sende mld til fastlegen, for å etterspørre kvalmestillende. Gleder meg som en unge til å få svar og forhåpentlig få en mer normal hverdag igjen, både når det kommer til mat, drikke og energi! :depressed:

Håper det ikke varer så alt for lenge! Er snart i uke 8. har dessverre hørt at kvalme varer lengre med tvillinger!

Da har jeg sendt melding til fastlegen med spørsmål om jeg kan få resept på Afipran. Går allerede på postafen, men formen er helt elendig likevel..

Den intense kvalmen begynte å avta her i uke 10 :) men er enda kvalm og brekker meg litt. Er bare ikke så ille at jeg må ta postafen lenger :)

I dag har jeg sålangt ikke vært kvalm i det hele tatt. Nesten litt bekymret. 10 +6 i dag.

I følge menstermin er jeg 8+2 i dag, men 9+0 om beregningen fra TUL for 9 daget siden stemmer. Ny TUL i morgen, så får vi se hva de sier da :angelic: Men uansett har kvalmen min endeliiiig avtatt noe nå de siste 16-20 timene, utrooolig deilig med kvalmefrie perioder innimellom nå :D:Heartpink

Her er kvalmen tilstede heletiden når jeg er våken.. bortsett fra hvis jeg er ute i friskluft! I forrige svangerskap var jeg konstant kvalm og oppkast med flere ganger daglig til jeg var rundt halvveis‍Er jo kun 8+0 i dag og satser på at kvalmen forsvinner om ikke så lenge!

I dag har jeg sålangt ikke vært kvalm i det hele tatt. Nesten litt bekymret. 10 +6 i dag.
Fortsatt samme ståa? Jeg er mye bedre 10+5 i dag. Kjent litt på noen tanker, men jammen fant jeg hjertelyd med doppler. Så nå slapper jeg av og nyter at symptomene har roet seg. (Selv om det kommer noen kvalme bølger da, men så dårlig jeg har vært er det stor kontrast)

Fortsatt samme ståa? Jeg er mye bedre 10+5 i dag. Kjent litt på noen tanker, men jammen fant jeg hjertelyd med doppler. Så nå slapper jeg av og nyter at symptomene har roet seg. (Selv om det kommer noen kvalme bølger da, men så dårlig jeg har vært er det stor kontrast)
Nei Fortsatt kvalm store deler av dagen, men ikke konstant. Kaster opp før og etter middag, så droppa middagen i dag. Begynner å bli kvalm nå, så skal legge meg. Huff! Virker som dagene er mer variert, i starten var jeg konstant kvalm, men ingen oppkast.

Uke 9. Har begynt med Sea Band som funker ganske bra. Men. Enten har kvalmen økt og de funker, eller så fungerer de ved å samle opp kvalmen til jeg tar de av... Har litt tykke håndledd tydeligvis, for innimellom gjør det vondt å ha de på... Og på jobb får jeg både skjeve blikk fra damene og spørsmål om "de tynne svettebåndene mine" fra mannfolka...
Kaster heldigvis ikke opp da :) men må innimellom puste meg gjennom kvalmen (gjerne etter mat, eller er det pga sprudlevann eller sort te...) , og i dag sovna jeg mens jeg satt ved et bord og pusta og lente hodet i hånda...
Har jo ikke sagt noe på jobb enda (utenom en nær kollega pga egentilpassing), men tror flere (damer) mistenker allerede.

Back
Topp