Når andre avslører DIN graviditet

Skvirevippen

Forumet er livet
Marsboerne 20 18
Kjenner jeg blir så sint og lei meg. I uke 9 fortalte vi om graviditeten til min far, hans samboer, besteforeldrene mine og onkelen min. Jeg sa at det var tidlig, så vi satte pris på at det forble mellom oss.
I går kom stesøstern min og gratulerte meg. Altså, jeg bryr meg fint lite om å fortelle det til henne selv, men det er prinsippet. Pappa og samboeren hans gjorde det samme om søstern mins graviditet, som er hakket verre da de er venninner og har mange felles venninner. Selvom hun ikke sa at de ikke skulle si noe så tenker jeg det sier det selv.
Det som gjør meg mest skuffa er at stemoren min hadde en misstanke og hadde spurt søstern min om jeg var gravid før jeg fortalte dem det, og da jeg sa at søstern visste det da de hadde spurt så sa hun "ja, nei men selvsagt er jo dette noe du ville fortelle selv, vi forstår det".

Er det flere som har får hemligheten stjålet?

Last edited:
Huff jeg hadde blitt så lei meg og sint! Hadde ikke klart å la være å si noe til de som røpte det. Er så dårlig gjort.

Ingen har røpt her heldigvis, og nå har vi gått ut offentlig.

Det er jo etter det jeg har hørt, ikke lov for en sjef å spørre om slikt direkte?

Utrolig kjipt!

Nei det har hu heller ikke gjort. Men jeg måtte ha tilrettelegging eller permisjon fra 12+0 pga faktorer på arbeidsplassen. Hun gikk rett i ferie da jeg kom tilbake fra ferie, så for å være grei og gi henne tid på finne vikar eller løse tilrettelegging ga jeg beskjed tidlig.
Hu gikk da rett til en av helgevikarene våre og tilbød henne stillingen min fordi jeg skulle ut i svangerskapspermisjon.....
når jeg skulle fortelle det til kollegaene mine visste jo alle det.... og det hadde spredd seg til vennegjengen og perifer slekt derifra....

Det er så kjipt :( Jeg fikk telefon fra mannen min om at "alle visste" vi skulle ha barn. Det er dumt, for vi har fortalt det til to stykker i vennegjengen da jeg var på fest og ikke drakk, og noen la merke til det. Siden vi har slitt med å bli gravid, er det ikke noe vi har villet at folk skal vite såpass tidlig, og det var tilfeldighet at de fikk vite det. Vi bad dem om å ikke fortelle det videre, men..

En felles venninne av oss hadde sagt til en annen venn at "herregud, alle vet jo at de skal ha barn". Det synes jeg er så kjipt.

Det er så kjipt :( Jeg fikk telefon fra mannen min om at "alle visste" vi skulle ha barn. Det er dumt, for vi har fortalt det til to stykker i vennegjengen da jeg var på fest og ikke drakk, og noen la merke til det. Siden vi har slitt med å bli gravid, er det ikke noe vi har villet at folk skal vite såpass tidlig, og det var tilfeldighet at de fikk vite det. Vi bad dem om å ikke fortelle det videre, men..

En felles venninne av oss hadde sagt til en annen venn at "herregud, alle vet jo at de skal ha barn". Det synes jeg er så kjipt.
Så irriterende!
Spesielt når det liksom er venner, det er jo litt ekstra spesielt å si det til dem da man kanskje sparer litt ekstra på å si det..

Her har også en eller anna plapra til mormoren til samboern også.. den ene vi hadde spart for å si det ansikt til ansikt nå i sommer. Så sender hun mld (2 dager etter noen i familien hans har fått vite noe) "kommer dere på besøk snart?" han sa vi hadde tenkt å komme uka etter. Da fikk han plutselig en baby-emoji og et spørsmålstegn. Da han bekrefta at vi skal ha barn og spurte hvem som hadde sagt det sier hun at hun hadde drømt det [emoji58]

Jeg har en kollega som merker veldig fort om folk er gravid, hun merket det sist også og spurte en annen kollega som da heldigvis kunne avkrefte at jeg var gravid fordi jeg hadde mistet. Jeg er lærer, og sist uke pratet jeg med noen kolleger og en kollega spør meg om ikke jeg fortsetter videre med klassen til neste år om jeg fikk tilbudet,så sier jeg at det kan godt være jeg vil det. Og da skyter hun inn; ja hvis ikke du har noe
på privaten som gjør at du ikke kan være her. Jeg svarte ikke noe på det. En annen kollega har også hintet frempå men har ikke bekreftet noe. Jeg er jo bare 10 uker, har ikke tenkt å si noe enda uansett om de mistenker det. Når de er så frempå frister det å ikke bekrefte før uke 18 [emoji23]

Så kjipt at dere har sånne opplevelser! Her har vi fått sagt det til alle våre nærmeste selv, heldigvis. Når noen har hatt lyst til å dele nyheten videre, har de spurt oss først. Og for oss har det da vært helt greit. Det er ingen hemmelighet at vi venter barn, og våre nærmeste kjenner oss såpass godt at de vet vi har et avslappet forhold til det (vi har vært gjennom det før [emoji28]). Men jeg synes likevel det er hyggelig at de spør om det er greit at de forteller videre først!

Her fikk vi sagt det til de nærmeste selv, foreldre og barn, resten av spredningen håper jeg de tar seg av. Jeg er av den typen at jeg synes det er kjedelig å fortelle det til "alle" så satser på at bygdedyret ordner det for meg [emoji6]

Kjenner jeg blir så sint og lei meg. I uke 9 fortalte vi om graviditeten til min far, hans samboer, besteforeldrene mine og onkelen min. Jeg sa at det var tidlig, så vi satte pris på at det forble mellom oss.
I går kom stesøstern min og gratulerte meg. Altså, jeg bryr meg fint lite om å fortelle det til henne selv, men det er prinsippet. Pappa og samboeren hans gjorde det samme om søstern mins graviditet, som er hakket verre da de er venninner og har mange felles venninner. Selvom hun ikke sa at de ikke skulle si noe så tenker jeg det sier det selv.
Det som gjør meg mest skuffa er at stemoren min hadde en misstanke og hadde spurt søstern min om jeg var gravid før jeg fortalte dem det, og da jeg sa at søstern visste det da de hadde spurt så sa hun "ja, nei men selvsagt er jo dette noe du ville fortelle selv, vi forstår det".

Er det flere som har får hemligheten stjålet?

Kjenner til det der! Vi har fortalt det til sjefene våre, et par gode venner og nærmeste familie. Men noen har fortalt at jeg er gravid på jobben (sjefen det vel?!) fordi kollegaer sender meg meldinger og gratulerer meg, uten at JEG selv har sagt noe. Det synes jeg ikke er riktig!
De vi fortalte til ba vi pent om å holde nyheten for dem selv enn så lenge, til vi velger å fortelle den til de vi ønsker skal vite det. Jeg føler ikke at hele avd. må vi at jeg er gravid!

Huff, så utrolig kjedelig. Og dårlig gjort! Vi har heldigvis ikke hatt noen sånne opplevelser, og har fått fortelle alle vi ønsker om det selv. Men har jo sett typisk på facebook at andre gratulerer nybakte foreldre omtrent i det ungen kommer ut, og det er jo absolutt noe man har lyst å dele selv!

Så trist at du opplever slikt fra familien din! Det skulle ikke vært mulig. [emoji20] Men neste gang (dersom det blir en neste gang selvfølgelig) så kan du nesten la vær å si det til akkurat de folkene, og heller fortelle det veldig sent, og hvis de lurer på hvorfor du har unngått å sagt det til de, kan du forklare saken og be de skylde seg selv. Det er jo ikke noe koselig å fortelle de det, dersom de ikke tar deg seriøst nok til å holde kjeft til du har fortalt det til de du vil selv.

Ja, opplevde noe lignende selv. Min mor klarte ikke å holde seg og fortalte det til min bror som jeg ønsket å fortelle det til selv. Broren min "acted real suprised" når meg og samboeren fortalte det, også dro jeg på besøk til mine foreldre litt senere på dagen og da sa mamma at "nei, det visste han jo...". Og da sa jeg at dette var ikke opp til henne å fortelle, men det følte hun visst at det var.. Ikke noen unnskyldning, eller ja. Kjenner jeg blir litt bitter på sånne ting. Slike nyheter er ikke for andre å spre enn de det gjelder, tenker nå jeg da.
Alle er uansett utrolig glad på våre vegne, og sånn sett er det utrolig deilig. Men gleder oss til å komme ut "offentlig" med det. Nå er jeg jo uke 11 hvert øyeblikk. Tenker at ting kan skje fortsatt.. Men da er det hvert fall under vår egen kontroll. :-)

Jeg har sagt ganske klart og tydelig i fra til bhg til jentungen at det er hennes jobb å fortelle andre i bhg at hun skal bli storesøster og at det ikke er personalet sin jobb! For ca 1,5-2år siden var det en mamma som hadde funnet ut lang ut i graviditeten at hun var gravid. Og samme dagen hun fortalte det i bhg, fortalte den ene mannlige personale det til mange av foreldra i bhg, inkludert meg! Jeg gratulerte henne og fortalte at han hadde sagt det og hvordan og det synest hun var litt ubehagelig, blant annet pga taushetsplikten til personalet!
Så der var jeg ganske klar og tydelig i talen til bhg!

Det er skikkelig kjipt. Har heldigvis ikke skjedd oss ennå (tror jeg). Jeg har vært kjempestreng med alle jeg har fortalt det til, men mistenker at noen som ikke "fortjener" å høre det (altså folk som ikke er nære) har fått høre det av de få venninnene jeg har fortalt. Bare to uker igjen så kan jeg dele det med alle, gleder meg sånn! =)

Har heldigvis ikke opplevd den, men har ikke fått delt fødselene til barna mine på fb først selv. Det var det andre som tok seg av [emoji20]

Kjenner til det! Lillebror min fortalte det til min far når jeg skulle ha førstemann![emoji849] Da ringte storebror og gratulerte meg og sa far hadde sagt det! Men, han lata som ingenting og ble "overrasket"[emoji23]

Har heldigvis ikke opplevd den, men har ikke fått delt fødselene til barna mine på fb først selv. Det var det andre som tok seg av [emoji20]

What?!? [emoji33]
Skjønner ikke at folk får seg til å gjøre det!
Jeg ville dele det selv , så når det nærmet seg fødsel så stengte vi veggene våre for kommentarer slik at ingen kunne avsløre noe før oss. Tok ikke sjansen [emoji4]

Back
Topp