nån spm

x1xmamisoon

Blir kjent med forumet
Hm... bare nån spm æ håpa på å få svar på... kunne jo ringt helsesøster eller noen, men satt å lurte på dette nå så slipper jeg å vente til i morgen...

Hvor lang tid tar det før stingene forsvinner etter fødselen?
Skal man blø lenge i ettertid?.. Casandra er blitt 9 dager å jeg blør enda mye...
Lille Casandra har veldig tørr hud på hender å føtter, skal jeg bruke noe salver på det eller ordner det seg av seg selv?

Håper på noen svar... =)

ORIGINAL: mamisoon

Hvor lang tid tar det før stingene forsvinner etter fødselen?
ca 14 dager

Skal man blø lenge i ettertid?..
det er vanlig å blø i 2 til 6 uker, etter to uker blør man mindre, noen slutter helt, andre har litt og litt "renselses utflod" i opptil 6 uker.

Lille Casandra har veldig tørr hud på hender å føtter, skal jeg bruke noe salver på det eller ordner det seg av seg selv?
Mathias er også tørr, jeg bader han i olje bad, det har hjulpet masse..

Håper på noen svar... =)
ANY TIME! [;)]

ORIGINAL: mini18
Ronja Emilie er også veldig tørr på hender og føtter, så jeg bruker silulen sinksalve på[:)] mamma sitt råd, og hun er helsesøster så da er det i alle fall ikke farlig å bruke den[:)] men syns kanskje du skal høre med helsesøster først[;)] Ronja Emilie ble enda tørrere etter gipsen, var da vi begynte å bruke sinksalven på[;)]

jeg leste en plass at man kan trygt bruke sink salve, det helbreder huden fort, men man bør bare bruke den i små mengder om gangen, og ikke over tid, da sink taes opp som et næringstoff i kroppen. [8|]

Mine sting forsvant for noen dager siden og jeg har akkurat sluttet å blø..
Så til meg tok det mellom 3 til 4 uker

Stingene mine tror jeg forsvant for en uke siden.. Begynner å bli lite blod også nå.. herlig.. er lei av å blø..

Helge Andrè ble også født med veldig tørr hud, fikk beskje om at det ikke var noe jeg kunne smøre han med, måtte bare gi han masse mat, men når jeg bader han så har jeg olje oppi å det er det eneste jeg gjør..
Nå er han blitt kjempe fin i huden.. [:)] 
Smørte med krem også, men han flasset bare så veldig da.. så da gadd jeg ikke det mer.. hehe :)

1000 takk for svar... [:)][:)]

Du kan ta lit olje og smøre på de tørre delene. Det hjalp med en gang hos Adrian. Lurt å ta litt olje i badevannet også, slik som Silje skriver.

Back
Topp