Nå ut til folk om bilsikring..

Ikke tid til å sikre barnet? Bullshit.. Man tar seg de sekundene ekstra det tar å få på beltet i stedet for å risikere livet til barna sine.

Hvordan man skal få folk til å lære aner jeg ikke, men har et håp om at flere og flere nåes gjennom sosiale media av forskjellig slag.

Ikke tid til å sikre barnet? Bullshit.. Man tar seg de sekundene ekstra det tar å få på beltet i stedet for å risikere livet til barna sine.
Ikke sant. Lurer på om de får tid til å hjelpe barna om de skulle være så uheldige å bli innblandet i en ulykke:/

Ringe politiet? Når du ser d altså og de ikke hører på deg.

Vise YouTube filmer. Trygg trafikks nettside..

Jeg sier i fra. Ser jeg bilder på fb/snap så sender jeg de mld. Med ymse respons, men selv om noen blir litt sure så ser jeg de har byttet etterpå.

Deler mye på fb av feks video fra trygg trafikk, mange ser ting der tror jeg.

Jeg har en gang opplyst noen som jeg så festet beltet feil på babysetet, og da gikk veeldig forsiktig fram fordi jeg ikke hadde lyst til å trampe på tærne eller noe. Da jeg spurte "åja, skal deres sete festes slik?" fikk jeg et svar som tydet på at hun var usikker, hun hadde ikke peiling, selv om det til og med var bilde på bilstolen som forklarte hvordan det skulle festes. Jeg tenker egentlig at det med bilstoler burde være en del av kjøreopplæringa. Kanskje ikke trafikalt grunnkurs siden de oftest bare er 16 år, men man burde begynne å snakke om informeringa der. Som sjåfør har man ansvar for at alle under 15 er sikret riktig, så det burde være med der.

I tillegg har jeg tenkt på at helsestasjoner og fødeavdelinger burde ta dette opp og dele ut brosjyrer om bilsikring.
Og de som selger bilstoler bør være veldig oppdatert både på lovverk og anbefalinger, og i stand til å feste alle setene slik at de kan vise kjøpere hvordan de festes riktig.

Spy ut med hva man syns om folk som sikret dårlig ved en hver anledning? :P Jeg klarer ikke alltid å være søt når folk kommer med så dårlige argumenter for slett sikring, som f.eks forovervendt sete på småtasser.

Leses med tilgjort nasal stemme: "Vettu at han sønnen min eeeeer sååååå lang han, så blir så trang plass for bena."
Å ja, for det er sikkert mye mer behagelig å brekke nakken på tre steder i kollisjon.

Ser dere eller? Jeg pleier ikke fyre meg opp noe særlig jeg :rolleyes: Sikre barna deres, folkens!!!!

Spy ut med hva man syns om folk som sikret dårlig ved en hver anledning? :P Jeg klarer ikke alltid å være søt når folk kommer med så dårlige argumenter for slett sikring, som f.eks forovervendt sete på småtasser.

Leses med tilgjort nasal stemme: "Vettu at han sønnen min eeeeer sååååå lang han, så blir så trang plass for bena."
Å ja, for det er sikkert mye mer behagelig å brekke nakken på tre steder i kollisjon.

Ser dere eller? Jeg pleier ikke fyre meg opp noe særlig jeg :rolleyes: Sikre barna deres, folkens!!!!

Hahaha, nå måtte jeg flire godt. :D

Noen er late, noen er uviten. Noen må ha det inn med teskje, andre med spade.
Tenker at det burde være en obligatorisk samtale om bilsikring pluss brosjyre allerede på barsel, eller hos lege/jordmor på svangerskapskontroll. I verstefall ved første møte med helsestasjon.

Noen er late, noen er uviten. Noen må ha det inn med teskje, andre med spade.
Tenker at det burde være en obligatorisk samtale om bilsikring pluss brosjyre allerede på barsel, eller hos lege/jordmor på svangerskapskontroll. I verstefall ved første møte med helsestasjon.
Noen med spade :P Hahaha!

Forøvrig helt enig med deg!

Skulle helst ha hvert et kurs man MÅTTE igjennom. Der man lærte basis om barn. Sikring i bil, ikke dekke til barnevogn osv.
Kjenner jeg blir dårlig av å se sånt. Vi sier i fra på en pen måte om vi ser sånt.

Jeg klarer liksom ikke å tro at folk er så forbanna late... Men jeg har jo sett det med egne øyne da. Unnskyldningen er som regel at kjøreturen ikke er så lang.

Heldigvis har politiet mye kontroller nå i forbindelse med skolestart :-)

Back
Topp