Nå som vi er kommet litt lenger - har dere fortalt søsken?

Vi mista i uke 9 i vinter. Hadde ikke sagt noe til barna, men bestemte oss for å fortelle dem hvorfor vi var så leie oss. Det var en utrolig lettelse å kunne forklare dem hvorfor jeg måtte på sykehuset, hvorfor jeg var lei meg og hvorfor jeg ikke skulle på jobb de neste dagene. Barna tok det veldig fint. De er 3 og 7. Er selv 7+4 nå, og tror allikevel at jeg venter litt med å fortelle det. Kanskje mest fordi ventetiden blir så lang. Skal ha ultralyd igjen 10+4. Vurderer å fortelle det til dem da
Så fint å lese litt positive historier med å være åpne med barna. Skjønner det, og som du sier kan nok ventetiden bli ganske lang ja. Vanskelig å finne en «fasit» på hva som er best, men fint å høre litt historier fra andre:)

Forteller nok til barna denne uka 9 + 2, etter ultralyd:happy: Ser alt bra ut da, så slipper vi nok katta ut av sekken for venner og familie også. Kommer ikke til å annonsere i sosiale medier, men tar det når det faller seg naturlig :happy: Alle som har vært med meg i mer enn 30 minutter de siste ukene, bortsett fra barna, har allerede fått vite det. Umulig å skjule når jeg ikke gjør annet enn å henge over doskåla :hungover::hilarious:
Så spennende :) Men kjipt med den henginga over doskåla, innser at jeg har vært utrolig heldig sålangt *bank i bordet*:hilarious: Og godt å høre om flere som velger å si det litt tidlig. Jeg gleder meg bare sånn for vet hun kommer til å bli helt i ekstase etter å mast om småsøsken hver dag i et år, så derfor ekstra vanskelig å vente:hilarious:

Måtte fortelle ungene i dag...dette e 3 dagen eg kaster opp og de e så gamle at dei skjønne jo at eg ikkje kan gå på jobb med spysjuke:hilarious: så måtte forklare at eg spyr pga det e ein baby i magen.. De ble suuuuper gla og seie dei skal prøva å holda da hemmelig ei stund til:happy:

Måtte fortelle ungene i dag...dette e 3 dagen eg kaster opp og de e så gamle at dei skjønne jo at eg ikkje kan gå på jobb med spysjuke:hilarious: så måtte forklare at eg spyr pga det e ein baby i magen.. De ble suuuuper gla og seie dei skal prøva å holda da hemmelig ei stund til:happy:
Åå, så herlig! Ikke spyinga da, får håpe den gir seg snart:Heartred Hvor langt er du på vei og hvor gamle er de?

Åå, så herlig! Ikke spyinga da, får håpe den gir seg snart:Heartred Hvor langt er du på vei og hvor gamle er de?

Er 8+2 i dag(eller 8+5 etter mens termin)..Dei blir 8 og 11 i år:happy: om de ikkje klarer å holde det hemmelig så får det bare være..hehe...må nok fortelle alle på jobb det og, siden eg sikkert blir sykemeldt litt fram til ferien.

Back
Topp